Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Ik heb hier al wat rondgekeken en de eerste commentaar die ik mezelf geef, is dat ik in het vervolg best probeer om het hoofdje er helemaal op te krijgen, in plaats van het af te snijden zoals ik nu gedaan heb.
Als ik moet kiezen, dan ga ik voor de 2de. Deze is de scherpste van allemaal en heeft het minst last van ruis.
Proberen op de oogjes scherp te stellen, je iso omlaag halen als je licht genoeg hebt.
Je fotogeniek kindje heeft wel een heel schattig geboortevlekje aan zijn oogje. Hoe oud is hij/zij? Een maand of 6?
Je maakt deze foto's met een compactcamera op automatisch, en naar ik kan zien, de laatste foto in slechte lichtomstandigheden.
Het nadeel van compactcamera's is dat ze op hogere iso-waardes ruis gaan vertonen. Vooral de laatste foto is daar erg aan onderhevig. Ik probeer met een compactje te werken bij voldoende licht op ISO 80 of 100.
Bij de meeste moderne compactjes kan je wel wat instellingen veranderen, zoals de iso's, de witbalans, de belichting...
De compo van de eerste foto vind ik te weinig ruimte hebben in kijkrichting, en te veel achter het hoofd.
De tweede vind ik best goed van compositie. De derde is niet echt heel scherp en met het ruis er bovenop, vind ik hem niet zo geslaagd.
Kijk, ik ken er dan nog niks vanaf, maar hier kan ik wel wat mee, waarvoor dank!
Maareh, zoals ik al zei, het is mn eerste foto, ik weet niet waar ik mee bezig ben (dat komt nog wel) en over bewerken is eigenlijk helemaal geen sprake... ik heb nog niet eens PS geïnstalleerd staan.
Technisch bak ik er niks van voorlopig, maar het was me idd te doen om te kijken hoe de compositie e.d. is. Op de oogjes scherp stellen vind ik een hele goeie tip waar ik meteen al wat mee kan. Op het licht letten is natuurlijk ook een must.
Comment