Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste opnamen met macrolens Tamron 90mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste opnamen met macrolens Tamron 90mm

Eindelijk, de post bracht net mijn Tamron en natuurlijk heb ik hem meteen in de tuin uitgeprobeerd. Wat is het scherpstellen moeilijk!
    De lens gaat schoksgewijs in en uit, dan weer wel scherp dan weer niet. Dat is wennen
    Ook of ik nou heel dicht of wat verder van mijn onderwerp af moet gaan staan.
    Ook dat effect moet ik nog helemaal onderzoeken.
    Maar afijn, ik wil mijn eerste stapjes op macrogebied toch even delen. AUB niet te streng zijn hoor Geen idee of ze nou of zijn
    Gister probeerde ik de zaadpluis van een clematisbloem en de andere bloemen met mijn kitlens te fotograferen en dat was geen succes.
    Dus heb ik het met de macrolens nog maar een keer geprobeerd en dat is een stuk beter.
    De eerste twee foto's heb ik zelf ingesteld, de laatste heb ik op automatisch gezet.

Clematis Iso 100, F2,8, 1/15s

detail bloem Iso 100, F2,8, 1/60s

paarse bloem automatische stand Iso 250, F2,8, 1/160s
    Ans, Nederland

Re: eerste opnamen met macrolens Tamron 90mm

1 vind ik mooi scherp met een mooie achtergrond.
    2 kan mij niet echt bekoren en bij 3 vind ik eigenlijke niets scherp....
    dit is wel de commentaar van een beginner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jefrey Bekijk bericht
      1 vind ik mooi scherp met een mooie achtergrond.
      2 kan mij niet echt bekoren en bij 3 vind ik eigenlijke niets scherp....
      dit is wel de commentaar van een beginner
      1 is redelijk goed
      3 is een verdienstelijke poging.

De kleuren van alle drie zijn niet slecht.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        1 is redelijk goed
        3 is een verdienstelijke poging.

De kleuren van alle drie zijn niet slecht.
        Waarom is 1 "redelijke goed"
        ik vraag het maar omdat ik dacht dat deze qua compo, scherpte en kleur wel goed zat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jefrey Bekijk bericht
          Waarom is 1 "redelijke goed"
          ik vraag het maar omdat ik dacht dat deze qua compo, scherpte en kleur wel goed zat?
          Daarom juist he Jefrey
          Is wat krap afgesneden beneden.
          De achtergrond is wel goed hoor.
          Voor een eerste keer is het niet slecht gedaan.

Probeer hetzelfde eens met een telelens.... iets van een 70-200, 210.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anscreatief Bekijk bericht
            Eindelijk, de post bracht net mijn Tamron en natuurlijk heb ik hem meteen in de tuin uitgeprobeerd. Wat is het scherpstellen moeilijk!
            De lens gaat schoksgewijs in en uit, dan weer wel scherp dan weer niet. Dat is wennen
            Ook of ik nou heel dicht of wat verder van mijn onderwerp af moet gaan staan.
            Ook dat effect moet ik nog helemaal onderzoeken.
            Maar afijn, ik wil mijn eerste stapjes op macrogebied toch even delen. AUB niet te streng zijn hoor Geen idee of ze nou of zijn
            Gister probeerde ik de zaadpluis van een clematisbloem en de andere bloemen met mijn kitlens te fotograferen en dat was geen succes.
            Dus heb ik het met de macrolens nog maar een keer geprobeerd en dat is een stuk beter.
            De eerste twee foto's heb ik zelf ingesteld, de laatste heb ik op automatisch gezet.
            Tja, macrofotografie is niet zo simpel hoor en je moet je objectief nog leren kennen.
            Als je uw objectief nu eens op MF zet en handmatig scherp stelt, maar dan uw diafragma niet meer wijd open zoals op deze drie foto's, dan ga je meer scherptediepte krijgen.
            Echter niet te ver dicht knijpen anders heb je geen deftig Bokeh meer.
            Dit zal al een hele verbetering zijn. Kom je licht tekort, gebruik dan eens wit architecten karton om bij te lichten.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
            X