Eindelijk, de post bracht net mijn Tamron en natuurlijk heb ik hem meteen in de tuin uitgeprobeerd. Wat is het scherpstellen moeilijk!
De lens gaat schoksgewijs in en uit, dan weer wel scherp dan weer niet. Dat is wennen
Ook of ik nou heel dicht of wat verder van mijn onderwerp af moet gaan staan.
Ook dat effect moet ik nog helemaal onderzoeken.
Maar afijn, ik wil mijn eerste stapjes op macrogebied toch even delen. AUB niet te streng zijn hoor Geen idee of ze nou of zijn
Gister probeerde ik de zaadpluis van een clematisbloem en de andere bloemen met mijn kitlens te fotograferen en dat was geen succes.
Dus heb ik het met de macrolens nog maar een keer geprobeerd en dat is een stuk beter.
De eerste twee foto's heb ik zelf ingesteld, de laatste heb ik op automatisch gezet.
Clematis Iso 100, F2,8, 1/15s
detail bloem Iso 100, F2,8, 1/60s
paarse bloem automatische stand Iso 250, F2,8, 1/160s
De lens gaat schoksgewijs in en uit, dan weer wel scherp dan weer niet. Dat is wennen
Ook of ik nou heel dicht of wat verder van mijn onderwerp af moet gaan staan.
Ook dat effect moet ik nog helemaal onderzoeken.
Maar afijn, ik wil mijn eerste stapjes op macrogebied toch even delen. AUB niet te streng zijn hoor Geen idee of ze nou of zijn
Gister probeerde ik de zaadpluis van een clematisbloem en de andere bloemen met mijn kitlens te fotograferen en dat was geen succes.
Dus heb ik het met de macrolens nog maar een keer geprobeerd en dat is een stuk beter.
De eerste twee foto's heb ik zelf ingesteld, de laatste heb ik op automatisch gezet.
Clematis Iso 100, F2,8, 1/15s
detail bloem Iso 100, F2,8, 1/60s
paarse bloem automatische stand Iso 250, F2,8, 1/160s
Comment