Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portretfotografie

Na veel te oefenen en commentaar te lezen op dit forum heb ik toch nog eens besloten om wat 'oefeningen' van mezelf te posten.

Alvast bedankt voor de commentaar! Groetjes, Betty

Re: Portretfotografie

Prachtige nr. 3 !

Comment

Ja ... bij de blaasjes ontbreken net de blaasjes! Jammer.

Derde is een hele mooie.
      "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Betty er zit wat veel "rood-zweem" in 1 en 2....
        Ik bedoel NIET de haren he.
        Kan je weghalen in Photoshop bijv.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

was leuker geweest als ze op nr 3 helemaal op de foto had gestaan, en met een andere achtergrond, voor de rest

Comment

Hartelijk dank om te kijken en voor jullie commentaar.
            Inderdaad jammer van de belltjes maar bij foto's waar de belletjes opstaan liggen haar ogen in de schaduw of klopt de compo niet... jammer.. maar mijn oog is nog niet zo getrained dus zie deze dingen pas als de foto's op de PC staan...

Nummer 3 is een lucky shot vanop de trampoline. Vind hem zelf ook heel mooi maar was niet zeker aangezien haar hand er niet opstaat en misschien niet op de juiste plaats 'afgesneden' is maar moest snel gaan... dus ook weinig keuze wat betreft achtergrond en dergelijke.

Theokus, is er enige manier waarop ik die rood-zweem kan vermijden (ik denk aan witbalans maar ben beginner, dus kan er naast zitten). Ga eens rondsnuffelen of ik ergens een manier vind om deze te 'shoppen' ook hier ben ik beginner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Femme Bekijk bericht

Theokus, is er enige manier waarop ik die rood-zweem kan vermijden (ik denk aan witbalans maar ben beginner, dus kan er naast zitten). Ga eens rondsnuffelen of ik ergens een manier vind om deze te 'shoppen' ook hier ben ik beginner.
              Meestal heb ik veel geluk met "auto witbalans"
              En ik moet eerlijk bekennen dat ik niks anders gebruik...
              Verder moet ik nogal veel flitsen (binnen) en daar ook staat die op auto WB.
              De instellingen van mijn camera's (Nikon en Fuji) staan allemaal op NUL > 0
              Het enige "werk" in Photoshop is soms het aanpassen van de "levels" en soms
              wat contrast. En iets scherper maken van de beelden.
              Photoshop doet dat beter dan de ingebouwde zaken van de meeste camera' s.

* Als het kan zou ik ook de monitor kalibreren.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Zo'n foto's horen spontaan te zijn, en mij ogen ze geposeerd. Ik vind de drie foto's een beetje aan de donkere kant. M.i. is hier "lichtjes" inflitsen aangewezen.
                Ik zie drie keer niet genoeg van de ogen, ik zie geen bellen, terwijl 't daar om te doen is in foto 1 en 2, ik zie ook geen leuke achtergrond in drie alsook geen enkele hele ledemaat...

Photoshop doet dat beter dan de ingebouwde zaken van de meeste camera' s.
                En de met de camera meegeleverde programma's doen het meestal nog beter.

Comment

Working...
                X