Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blouwe regen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Blouwe regen

Monica's bewerking(en) verfrissen het beeld

Ik vind het onderwerp en de cadrage niet zo slecht ! Het vertelt ons (de kijker) toch heel wat en doet ons verlangen naar die heerlijke geur van de Blauwe Regen...

Waarom niet flitsen ?
    Flitslicht is hard en behoorlijk koud in vergelijking tot het meeste natuurlijk licht. Fout gebruikt, neemt het veelal warmte weg uit de kleuren. En het zorgt dikwijls voor onaangename glans en reflecties (zie het haar van je vriendin en haar duimnagel) Het natuurlijke licht is zacht en aangenaam - dus die dingen spreken elkaar tegen...
    Flitslicht recht boven het objectief (lees vast flitslicht van het toestel) zorgt ook voor vervelende schaduwen, die (weeral dikwijls) het beeld verharden (zie de schaduwrand onder de duim en in mindere mate onder de kin)...

Al met al valt het binnen deze plaat echt wel mee en dus kan ik de foto echt wel smaken. Mij spreekt ie in elk geval aan
    Greetz, KAriboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Het is natuurlijk wel leuk als je positieve commentaar krijgt en je bijleert, maar het belangrijkste is toch dat je ze zelf mooi vind. Je mag er gerust wel waarde aan hechten, wat ik zelf ook wel doe. Zolang je zelf vind dat je foto's erg goed zijn en je er trots op bent wil dat zeggen dat je verbetert. Dat anderen dat ook vinden is erg leuk, maar voor hetzelfde geld vinden anderen je foto minder en jijzelf vind hem wel goed, dan wil dat zeggen dat je van jezelf vindt dat je verbetert maar dat anderen hogere eisen stellen waaraan je pas kan voldoen als je wat beter bent geworden. Het schijnt dat je rond je 50ste de beste foto's begint te nemen dus wil dat zeggen dat je tot je 50ste blijft verbeteren.

Comment

Zeer mooi die update, dank je monica !
        Dat laat me echt inzien wat ik allemaal fout doe, samen met de uitleg van Kariboe.
        Zeer verhelderend, Bedankt !

eagle1 heeft ook gelijk maar het is toch altijd fijn als je wat kan bijleren.

EDIT !!! => dat meisje op de foto is mijn vrindin NIET ! het is mijn ZUS.

Groeten Dimitri Van de Velde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
          Dit is toch sarcastisch bedoelt ?
          je hebt een PM.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            je hebt een PM.
            grt,bouk.
            lol, bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eagle1 Bekijk bericht
              3 opmerkingen
              1:niet blouwe regen maar blauwe regen
              2: wat is dat rare tekentje rechtsonder
              3: Deze foto vind ik ook wat minder, volgende keer beter
              Dat rare tekentje is de watermark van BDsizer, gewoon uitvinken in BDsizer en dat rare tekentje is weg
              Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
              https://500px.com/marnix_photography

Comment

Zal ik in met achterhoofd houden voor volgende post, bedankt

Groeten Dimitri Van de Velde

Comment

Working...
                X