Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lasagne

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lasagne

Je mag je mening zeggen, als ik er maar iets van bijleer

Sony Alpha 350 - kitlens

Re: lasagne

Volgens mij zijn de kleuren veel te veel gesatureerd.
    Compositie is ook niet echt interessant.
    Scherpte zit wel goed

Comment

wa heb je met die pepermolen uitgespookt?

Comment

leuk om te doen!
        Maar als je dit nog eens doet,
        Kan bijvoorbeeld een beetje meer op je bordschikking letten..de bieslook mooi recht ..
        wat ook mooi is...alles binnen de "kader" van je bord. (geleerd van de kok op men studentenjob)
        (dit zijn kleine details maar dit maakt het misschien juist?)
        groetjes,

bert
        canon en zen glas

Comment

Ik had net goesting in een smakelijke lasagna , maar deze staat er toch wel te klein op Ik zou de lasagne groter in beeld opnemen.
          Ik neem aan dat het bord wel wit is maar hier op de foto ziet het er gelig uit dus ik spreek van een kleurzweem (geelzweem). Dit wordt veroorzaakt door de binnenhuisverlichting (lampenlicht), of een foutieve instelling voor de "witbalans" in de digitale camera. Desnoods dezelfde opstelling doen, dichter bij het raam, waar daglicht aanwezig is. Maar opletten voor de (lelijke) reflecties in de (lege) glazen. Desnoods vullen met (een lekkere) wijn (maar eerst opnames maken en dan de wijn leegdrinken hé )

Comment

't Is niet simpel hoor, productfotografie en zeker als het etenswaar betreft.
            Het moet fotografisch juist zijn, geen schaduwen (hier van de glazen) geen vuiligheid (ik zeg niet dat het mes vuil is, maar er zitten drie stippen in/op), juiste witbalans (zoals voorgaande ..het lijkt gelig)...en dan ook nog de scherpte (dat kan aan mijn scherm liggen of door de verkleining).
            Spijtig geen exifs in de foto, zodat we niet kunnen zien welk diafragma en/of sluitertijd.
            Mooie poging, maar beter wint...
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

enkele aandachtspunten:
              kleuren te verzadigd (zie tafeloppervlak en knalgele lasanje)
              als je dan toch gaat voor een strakke compositie, zet dan de twee glazen mooi op een lijn.
              ik zou één glas alvast met wijn hebben gevuld, dat ziet er nog meer af en smakelijker uit.
              witbalans staat niet juist. Maar als je al eens begint met de kleuren minder te verzadigen gaat dat al veel minder opvallen.
              mooie strakke compositie, houden zo.
              Al bij al een goede poging hoor.

Comment

Bedankt voor de vele goeie tips, hier leer ik echt veel uit,
                - De gele lasagne is gemaakt met verse lasagne blaadjes die vrij geel zien (eierdooiers gaan er in) en de kaas is geel gegratineerd, zou hem mss licht bruin moeten laten komen, (je kan de kleur wel niet vergelijken met die witte dingen die je in de supermarkt koopt)
                - de pepermolen heb ik geselecteerd en lichter gemaakt om dat hij iets te donker was.
                - Fotograferen binnen het kader van het bord lijkt me een goede optie, dan is het product idd groter.
                - De wit balans zal ik moeten verbeteren lees ik hier, dat word iets voor de volgende uitdaging
                - Dit was nog maar een lasagne, als ik aan het lamskroontje zit moet het er boenk opzitten (Dirk De Prins, Mijn restaurant)

Comment

Licht staat verkeerd. alle blinkende oppervlakken hebben storende reflecties. Glazen en pepermolen staan op een lijn en trekken de aandacht. De lasagne ligt er zowat bij per ongeluk.
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Working...
                  X