Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panning

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panning

Dit is mijn eerste foto met mijn nieuw toestel.
    Ik moet nog enorm veel leren, en ik hoop dat jullie me iets kunnen bijbrengen.

Dit is een foto van mijn dochter die aan het lopen is.
    Bepaalde delen zijn scherp, bepaalde minder. Hoe komt dit?
    Op wat moet ik allemaal letten?
    Graag had ik wat commentaar gehad.

Exif:
    Nikon D90
    Nikkor 18-105
    Focuslengte: 42
    Diafragma: 11
    Sluitertijd: 1/125
    ISO: 200
    Programmakeuze: sluitertijd
    Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

Re: Panning

Dit is een knappe prestatie hoor!!!!!!!!!!!
    U heeft uw rennende dochter in de foto min of meer bevroren (wel iets onscherp) en door met de camera mee te bewegen (panning) zie je haar snelheid terug in de mee bewegende omgeving.
    Dit is niet bepaalt gemakkelijk, dus wees er toch maar trots op

Het moeilijkste is om aan alles tegelijk te denken: panning, maar ook compositie.
    Als u d dochter nu vol de ruimte aan haar zichzijde had gegeven en de foto aan de rug kant wat krapper had afgekaderd is de compo al een stuk mooier.

succes, het lukt er maar weinigen en u doet dat toch maar even

Comment

knap gedaan.
      het is niet omdat er beetje onscherpte inzit dat de foto niet gelukt is.
      op het gebied van de achterkant sluit ik me beetje aan bij monica.
      mss beetje wegcroppen daar en denk dat de foto sterker gaat worden.
      NIKON D5000 + NIKON D60 18-55 VR KIT + NIKON D90 Sigma DG 70-300mm f/4.0-5.6 Macro, Sigma 70-200mm F/2.8 II EX DG APO Macro HSM .

Comment

het is niet omdat er beetje onscherpte inzit dat de foto niet gelukt is.
        Dit is een goede foto.
        enkel jammer dat het meisje centraal staat en dat er te weinig hoofdruimte is.
        misschien heb je er nog meer uit een reeks?
        anders, volgende keer dat de zon schijnt opnieuw proberen.
        wat ik erg interessant vind is de weerbarstige compositie: op het eerste gezicht zeg je natuurlijk die paal staat daar slecht, ze loopt tegen die paal aan. Maar eigenlijk is het net dat wat een compositorische spanning geeft in deze foto. de figuur staat vrij van de paal maar gaat er zodadelijk toch tegenaan lopen.
        ook achtergrond en meisje zijn allebei goed belicht, geen over- of onderbelichting.
        uiteraard is dit het gevolg van een lucky shot, maar dat maakt de foto er niet minder om.
        ik zou zeggen laat ze maar opnieuw heen en weer lopen en zorg voor iets meer hoofdruimte, en zet de figuur minder centraal.

Comment

Working...
        X