Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Macro lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaf Macro lens

Waarschijnlijk staat er hier of daar wel al een soortgelijke topic maar kan hem niet vinden, dus stel ik de vraag waarschijnlijk opnieuw. Dit is eentje dat ik waarschijnlijk mooier had kunnen nemen met een macro lens.

Ik zou men eerste Macro lens willen aanschaffen maar heb geen idee wat juist goed is voor een beginner.
    Het moet niet het van het zijn, uiteindelijk ben ik een beginner en weet ik niet of macro men ding echt is, vind het wel leuk nu met men 18-55 lens maar krijg niet het resultaat dat ik wil. Wat me nu vooral stoort is dat ik te dicht bij men object moet komen om het voldoende beeldvullend te krijgen. Qua prijs wil ik maximum 300 a 400 euro uitgeven.
    En wat is het met de Tele zoom Macro lenzen, dacht dat je of een tele of een macro lens had maar niet de 2.
    Toestel is een Canon 350D

Dank u voor de hulp.
    Last edited by Alca; 18 juni 2009, 16:21.
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap

Re: Aanschaf Macro lens

Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
    Waarschijnlijk staat er hier of daar wel al een soortgelijke topic maar kan hem niet vinden, dus stel ik de vraag waarschijnlijk opnieuw. Dit is eentje dat ik waarschijnlijk mooier had kunnen nemen met een macro lens.

Ik zou men eerste Macro lens willen aanschaffen maar heb geen idee wat juist goed is voor een beginner.
    Het moet niet het van het zijn, uiteindelijk ben ik een beginner en weet ik niet of macro men ding echt is, vind het wel leuk nu met men 18-55 lens maar krijg niet het resultaat dat ik wil. Wat me nu vooral stoort is dat ik te dicht bij men object moet komen om het voldoende beeldvullend te krijgen. Qua prijs wil ik maximum 300 a 400 euro uitgeven.
    En wat is het met de Tele zoom Macro lenzen, dacht dat je of een tele of een macro lens had maar niet de 2.
    Toestel is een Canon 350D

Dank u voor de hulp.
    Opletten hier, want met een macrolens moet je voor zulk foto ook nog redelijk dichtbij gaan. Enkel is de macro lens ervoor gemaakt op zo'n korte afstand mooi scherp te kunnen stellen.

Eén van de meest aanbevolen Macrolenzen voor beginners of mensen die niet weten of ze het gaan blijven doen is de Sigma 105mm. De tamron 90mm Is ook een keuze. Deze verlengt wel tijdens het scherpstellen. Van de Sigma weet ik niet of die verlengt.

Comment

"Deze verlengt wel tijdens het scherpstellen."

sorry om even van het onderwerp af te wijken maar wat wordt er juist bedoelt met verlengen tijdens scherpstellen?

MVG,

Morten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morten Bekijk bericht
        sorry om even van het onderwerp af te wijken maar wat wordt er juist bedoelt met verlengen tijdens scherpstellen?
        Dit:

De binnenste tube schuift uit bij het dichterbij scherpstellen. Hier zie je de lens wel bij maximale vergroting (1:1).
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Redelijk dichtbij... met men 18-55 lens moet ik tot op zo'n 30cm komen wat vrij dicht is bij de meeste diertjes, die spurten of vliegen weg. Moest ik op 50cm tot 1meter kunnen blijven zou dat ideaal zijn. Ben ik dan beter af met een 105mm lens? Want ik sla het nog allemaal een beetje door elkaar.
          Alvast bedankt voor de moeite.
          En het maakt me niet echt uit of hij uitschuift of niet, of iemand die heel veel bezig is met macro fotografie zou me moeten zeggen waarom niet.
          Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf

Comment

Gisteren bij Art en Craft een Macro lens aangeschaf, Tamron hebben ze me onmiddelijk afgeraden, ze zeggen dat deze gewoon te traag is voor natuur fotografie. Ze hebben me dan een Sigma even laten testen... na men vraag waarom een canon bijna 100euro meer kost hebben ze me die even laten testen. Snelheid van scherpstellen was een ongeloofelijk verschil dus heb ik me ondanks ik niet meer wilde uitgeven dan 400euro toch maar de Canon 100mm F2.8 USM gekocht. Ben er alvast tevreden mee al is een Macro lens VEEEEL moeilijker dan ik dacht om mee te schieten. De minste geringste beweging brengt je object in de zone die niet scherp is. Maar oefening baart kunst dus ga ik deze morgen de natuur intrekken en oefenen.
            Kan er wel iemad even wat zon bestellen want die is niet van de partij.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Comment

Working...
            X