Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

close-up, macro lens besteld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• close-up, macro lens besteld

Vandaag vergeefs gewacht op een bijtje in de laatste bloemetjes van het vingerhoedskruid. Uiteindelijk dan maar een foto zonder bijtje genomen
    Nu heeft de foto wellicht niet voldoende diepte, maar ik ben al blij dat ik met mijn lenskit toch zo'n close-up heb kunnen maken. Ik ben een echte beginner en verbaas me bij elke foto over de mogelijkheden en de scherpte en detail die wordt weergegeven door deze camera. Er gaat echt een wereld voor me open. Ik heb nog veel te leren, ik ben op het moment meer bezig met het instellen van mijn camera wat betreft belichting en sluitertijd dan dat ik me bezighoud met de compositie.
    Door alle prachtige macrofoto's die ik hier op het forum zie ben ik helemaal weg van macro opnamen. En vanavond heb ik op Ebay.de een Tamron 90 mm 2,8 gekocht en ik verheug me er zo op om met die lens te leren werken.

Shutter Speed: 1/125 sec
    F-Number: F6,3
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/10

Ans, Nederland

Re: close-up, macro lens besteld

is dit een echte close-up of een zware crop?

Comment

Sorry, moet nog even wennen aan wat precies een echte close-up is en een gecropte.
      Je bedoelt met gecropt dat er een deel uit een foto is genomen?
      Dichterbij kon ik niet komen met mijn kitlens van 18-70 dus inderdaad is er veel omgeving en heb ik de bloem uit de foto genomen.

Ik hoop dat ik met de macrolens die ik dus net gekocht heb een bloem beeldvullend kan weergeven.
      Ans, Nederland

Comment

Je bedoelt met gecropt dat er een deel uit een foto is genomen?
        Dichterbij kon ik niet komen met mijn kitlens van 18-70 dus inderdaad is er veel omgeving en heb ik de bloem uit de foto genomen.

Ik hoop dat ik met de macrolens die ik dus net gekocht heb een bloem beeldvullend kan weergeven.
        Ja, je hebt dat goed begrepen.
        het is dus een crop, dat zie je aan de fel verminderde beeldkwaliteit.
        Met een macrolens is dat opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Ja, je hebt dat goed begrepen.
          het is dus een crop, dat zie je aan de fel verminderde beeldkwaliteit.
          Met een macrolens is dat opgelost.

Voor mij als beginner is de foto al zo mooi, in mijn ogen dan.........maar nu verheug ik me nog meer op mijn macrolens Dan kan ik foto's gaan vergelijken en leren zien wat nou een goede kwaliteit is en een mindere. Nu zie ik dat nog niet
          Ans, Nederland

Comment

Working...
          X