Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nog niks kunner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nog niks kunner

    Hier 2 foto's van mij.
    Zoals jullie aan de foto's kunnen zien ben ik een echte beginner maar wil hier wat gaan leren.




  • #2
    Re: De nog niks kunner

    Het is niet duidelijk wat je zou willen leren.
    Technische dingen ?
    Beeldspraak ?
    Compositie ?
    Fotosoep ?
    Perfecte foto van de hond ?
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: De nog niks kunner

      Eigenlijk hondenfotografie.
      Wil graag leren waar je stap voor stap op moet letten.
      Dus alles wat hier bij hoort om uiteindelijk een perfecte foto van een hond te kunnen maken.

      Comment


      • #4
        Re: De nog niks kunner

        Je begint wel met de moeilijkste hond om te fotograferen wat de belichting betreft.
        De zwarte delen zullen gemakkelijk dichtlopen, en de witte delen branden dan weer uit (je krijgt daardoor geen details in de witte én in de zwarte delen), dat maakt het dus bijna onmogelijk om perfecte foto's te maken.

        Met wat zachter licht (schaduw, bewolkt, of met een ochtend of avondzonnetje) zal het misschien wat beter lukken, maar dan moet je weer rekening houden met bewegingsonscherpte omdat de sluitertijd langer wordt (je zal dan met een hogere iso-waarde moeten werken).

        Je ziet het verschil ook bij de twee foto's, de eerste is in het zonlicht gemaakt, en daar zijn er zwarte en witte delen uitgebrand, bij de tweede foto (schaduw) zit er veel meer detail in de witte en zwarte delen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: De nog niks kunner

          Ik weet dat ik met de moeilijkste hond begin maar het is "helaas" mijn eigen hond.
          Bedankt voor het antwoord en ik ga alle tips die ik krijg eens uitproberen.
          Want ook van deze stabijhoun wil ik ooit een keer de perfecte foto maken.

          Comment

          Working...
          X