Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klaproos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klaproos




    Camera Model: Canon (Canon PowerShot G9)
    Lens Focal Length: 7.40 mm (7.40-44.40 mm)
    Shutter Speed: 1/640 sec
    F-Number: F4.0
    ISO: 80
    Compensation: EV 0/3

    Alles op "auto" , focus op facerecognition .
    Klaproos is scherp , maar de rest vervaagd , ik vroeg me af of dit beter kon.
    Had niet veel tijd want de trein kwam er aan .....

  • #2
    Re: Klaproos

    Een bloem is geen face hé.

    Compo zit zeer goed (standpunt, beeldverdeling), dat je onderwerp verstoord wordt door die auto's in de achtergrond is zeer spijtig voor de foto, maar de realiteit kan je niet altijd naar je hand zetten (wil d eigenaar met nummerplaat DRINGEND ...) tenzij het je eigen auto is, dan is het dom.
    De klaproos geeft de indruk teveel verscherpt te zijn, of dit in het toestel gebeurde of nadien in een software programma is de vraag natuurlijk.
    PS: let ook op de horizon, die helt vervaarlijk naar rechts.

    Comment


    • #3
      Re: Klaproos

      idd zeer jammer van de auto's.
      wat betreft de scherpte van de bloemen, is zo uit de camera gekomen.

      Comment


      • #4
        Re: Klaproos

        Dan zou ik in het vervolg zeker een ander programma kiezen, ze zijn 'over'scherp.

        Comment


        • #5
          Re: Klaproos

          overscherp ; weer iets bijgeleerd.
          Zal eens wa testen om dit te verhelpen .

          Eigenlijk zou de foto mooier geweest zijn indien ook de achtergrond scherper was

          Heb eens ergens op een canonforum instellingen gezien (customsetting) om in de stand zgn spyshots te nemen , mss eens proberen

          of eens spelen met de manier van focus .

          Comment


          • #6
            Re: Klaproos

            Je zou landschapmodus moeten hebben om de achtergrond scherp te hebben en een F getal van 10 of meer (nu F4), maar je kan wel het scherpstelpunt instellen (normaal egzien toch) op alleen midden, de scherpstelling vasthouden en dan kadreren voor je compo.

            Comment


            • #7
              Re: Klaproos

              idd , centrale focus mogelijk.
              En f waarde kan ik ook vrij instellen

              Comment


              • #8
                Re: Klaproos

                Oorspronkelijk geplaatst door Kurt1968 Bekijk bericht
                Eigenlijk zou de foto mooier geweest zijn indien ook de achtergrond scherper was
                Waarom zou je die achtergrond scherper willen hebben? Ik vindt het DOF effect juist de foto aantrekkelijker maken.

                Corrigeer de horizon wat met een of ander fotobewerkingsprogramma en dan is ie best te pruimen.

                Wat de auto's betreft: als je de hoek nu wat meer naa links zou nemen kan het best zijn dat de auto wegvallen uit het beeld. Maar dat kan met deze foto natuurlijk niet meer.

                Doe zo voort, je bent naar mijn mening goed bezig.
                Groetjes,

                Alex_W
                [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

                Comment


                • #9
                  Re: Klaproos

                  tsja , heb deze plaat rap rap geschoten onderweg naar de trein , tijdens focussen zag ik kadertje naar het boeketje klaprozen gaan....facedetection :-)

                  als de gelegenheid zich voordoet ga ik zeker experimenteren !

                  Comment

                  Working...
                  X