Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De roos, nog eens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De roos, nog eens

    Nog eens mijn roos, wat groter bekeken nu.
    Wat vinden jullie van deze?
    Met of zonder de onderste frullekes?





    D50, 50mm prime+omkeerring
    ISO 400
    1/125
    F8?(weet ik niet meer zeker en aangezien ik die handmatig op de lens moet instellen is dit niet in exif bewaard)
    Last edited by Nena; 15 juni 2009, 13:44. Reden: Op vraag wat meer licht/contrast in de roos
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: De roos, nog eens

    Vind dit wel een leuk beeld, maar weet niet of het verbeterd kan worden, misschien probreren om minder centraal te plaatsen, de zwarte achtergrond past er wel bij;
    Groetjes
    350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
    http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

    Comment


    • #3
      Re: De roos, nog eens

      die frullekes mogen er bij, anders wordt het nogal een mager plaatje he, alleen een roos.

      Comment


      • #4
        Re: De roos, nog eens

        Hey,

        Ik vind dat die roos wel in het midden zou mogen blijven.
        Ik merk op dat heel veel mensen altijd de gewente hebben om te zorgen dat het object niet centraal mag staan. Voor vele objecten is het idd. het beste, maar volgens mij kan soms centraal staan toch ook geen kwaad.
        Beeld je in dat de roos meer naar de zijkant staat, wat heb je dan over, zwart beeld?
        Enigste wat ik zou doen is de roost meer kleur geven, vind deze nogal een klein beetje te donker. Maar ben dan ook verre van expert.

        Grtjs,
        Lander

        Comment


        • #5
          Re: De roos, nog eens

          Bedankt voor de feedback.

          De roos(kern) zelf staat redelijk op de 1/3 lijn en niet echt centraal nochthans qua hoogte.
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: De roos, nog eens

            Oorspronkelijk geplaatst door wasda Bekijk bericht
            Enigste wat ik zou doen is de roost meer kleur geven, vind deze nogal een klein beetje te donker. Maar ben dan ook verre van expert.
            Ben het met wasda eens, geef de roos wat meer pit zodat ie uit het zwart duidelijker naar voor komt en dan heb je een prachtige plaat vast.

            groetjes,

            Alex_W
            [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

            Comment


            • #7
              Re: De roos, nog eens

              Oorspronkelijk geplaatst door wyca Bekijk bericht
              Ben het met wasda eens, geef de roos wat meer pit zodat ie uit het zwart duidelijker naar voor komt en dan heb je een prachtige plaat vast.

              groetjes,

              Alex_W
              Ik weet niet goed, hoe jullie dit zouden aanpakken, maar heb dus wat aan de knopjes geschoven met een tweede lichter resultaat. Is dit beter?
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: De roos, nog eens

                Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Ik weet niet goed, hoe jullie dit zouden aanpakken, maar heb dus wat aan de knopjes geschoven met een tweede lichter resultaat. Is dit beter?
                Is inderdaad al stukken beter . En nu we toch aan het muggenziften zijn, nu het groen nog wat groener en hij is toppie
                [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

                Comment

                Working...
                X