Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sky

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sky

    Even jullie mening en kritiek graag



    Edit:

    F/18
    1/160 sec
    iso 100
    55 mm
    Last edited by tomax; 14 juni 2009, 13:10.

  • #2
    Re: Sky

    Uitgebrand (overbelicht) en geen exif te zien, volgende keer beter.

    Comment


    • #3
      Re: Sky

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Uitgebrand (overbelicht) en geen exif te zien, volgende keer beter.


      Deze is bovenaan inderdaad overbelicht.
      Maar is het niet aanwezig zijn van de EXIF een reden dat het geen goede foto is?

      Ik vind persoonlijk ook dat die vogels niets bijdragen aan de foto.
      Daarvoor hadden ze groter en scherper in beeld moeten zijn.

      Ook denk ik dat het mooier is bij zo'n foto als er toch wat landschap mee in beeld is.

      Greetz,
      Peeke
      ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

      Comment


      • #4
        Re: Sky

        de kruin van de boom lijkt uit je foto te vallen... 'k ben zelf geen expert in compositie, maar misschien was deze beter geweest zonder dat stukje boom. Ook is er idd bovenaan nogal veel licht.
        Sluit me aan bij de Peeke ivm de vogels... Nu zijn't een soort vlekjes. On the other hand, sommigen zullen dat dan terug anders interpreteren. Kleuren en smaken..........

        Op zich zeker een goeie poging, en de volgende keer beter!

        EXIF er nog in zorgt ervoor dat mensen kunnen proberen gerichter tips geven. Als je geen info krijgt over iso, sluitertijd of diafragma is het veel moeilijker om iemand te helpen met comments

        Mvg,
        Koen
        2xZ6, 1xD7500, glas, licht

        Comment


        • #5
          Re: Sky

          Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
          Maar is het niet aanwezig zijn van de EXIF een reden dat het geen goede foto is?
          Nee, maar dan kan de kritiek wel onderbouwd worden, nu is het raden naar wat verkeerd liep.

          Comment


          • #6
            Re: Sky

            Thanx voor de reacties, heb de exif er even bij gezet

            Comment


            • #7
              Re: Sky

              Zoals ik het zie, is dit niet goed uitgevoerd. Het lijkt mij dat je eigenlijk de jacobsladders goed in beeld had willen brengen en dat is je niet goed gelukt. Dat komt voor een groot deel doordat je hebt overbelicht. Als je daarna wat meer contrast had toegevoegd was het al wat beter geweest. De vogels voegen niks toe aan het onderwerp, ze leiden zelfs af. De boom had of weg gemoeten of meer erop.
              Lees eens wat over compositie.
              Een beeld ziet het beste uit als er een voorgrond is, een middenstuk en een achtergrond.In dit beeld heb je alleen een achtergrond dus er mist het een en ander.
              http://www.belgiumdigital.com/infocu...compositietips
              Begin hier eens en daarna tik je bij google eens compositieleer in.

              Veel succes grtjs Wim
              "The important thing is not the camera but the eye..............

              but the camera helps "

              Comment


              • #8
                Re: Sky

                Heb de belichting wat verminderd, Contrast toegevoegd, en de boom er uit gehaald, helaas staan de vogels er nog op, maar is dit iets beter dan ?
                Ook is vrees ik dat de witte plek daar boven niet te verminderen is, maar ik probeer er op te letten bij het opnieuw trekken van een foto

                Comment


                • #9
                  Re: Sky

                  Zoals je aangeeft kan je de overbelichting niet achteraf corrigeren, maar je tweed eversie is al een stuk beter qua compositie. Trek onderbelicht en in RAW (of NEF denk ik in jouw geval) en achteraf kan je levels bijtrekken waar nodig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sky

                    Ok bedankt voor alle tips

                    Comment

                    Working...
                    X