Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe poging nu voor het eerst op A-stand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe poging nu voor het eerst op A-stand

Gister een roos en een bloemknop laten zien die ik op de automaat had genomen. Het waren de eerste foto's die ik met mijn Agfa300 had gemaakt.
    Ze waren dus niet naar mijn zin, onscherp enzo. Dus gister veel geoefend met de A-stand en dezelfde roos en bloemknoppen nog eens gefotografeerd. Ik denk dat ze nu wat beter zijn. In ieder geval scherper. Stapje voor stapje komen we een stukje verder.

Ans, Nederland

Re: nieuwe poging nu voor het eerst op A-stand

De roos staat er in ieder geval haarscherp op
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

Comment

Agfa? Ben je aandeelhouder dan?
      Scherpe eerste!

Maxke
      Pentax K20D + Pentax smc DA 18-55mm f/3.5-5.6 AL + Pentax smc DA 50-200mm f/4-5.6 ED + Pentax D FA Macro 100mm f/2.8 WR

Comment

foutje Alpha.Al die merknamen ook Nee hoor was ik maar aandeelhouder, ha, ha.
        bedankt voor je reactie op mijn roos!
        Ans, Nederland

Comment

Heel scherpe eerste!
          Kan je de exif even vermelden aub?
          Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

Comment

Ik doe de laatste dagen alles voor het eerst Zo ook exif opzoeken.
            Ik vond in Bridge: Iso 100, F/10, 1/20s, Witbalans auto.
            De lucht was heel fel op het midden van de dag, de zon scheen net niet op de roos (een metertje ernaast) dus echt in de schaduw was ie ook niet.
            Ans, Nederland

Comment

Moet jij een vaste hand hebben zeg s: 1/20 en nog zo scherp
              Of heb je ze op statief genomen? Beter van wel met zulke lange sluitertijden.
              Je kon hier, om een kortere sluitertijd te kunnen instellen, ofwel de ISO verhogen ofwel je diafragma vergroten. Geeft je minder kans op bewegingsonscherpte.
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Nou deze roos was iets boven ooghoogte, het is nl een klimroos
                Ik heb daarom mijn statief niet gebruikt.
                Wellicht dat de speciale stabilsatiestand van de Sony geholpen heeft bij die "vaste" hand.
                Ik ben nog erg aan het spelen met die drie dingen: Iso, diafragma en sluitertijd. Ik had Iso vast op 100 gezet en wilde alleen diafragma en sluitertijd gaan instellen om te kijken wat het resultaat zou zijn.
                Dan hoefde ik alleen maar met 2 ipv drie dingen rekening te houden.

Door het instellen van een kleine lensopening probeerde ik de hoeveelheid licht te verminderen omdat de zon zo fel scheen. Of is dat een verkeerde gedachte?
                En daarom moest ik een langere sluitertijd instellen. Dat betekent dan inderdaad dat de camera goed stil gehouden moest worden.
                Ik zal het vanmiddag proberen met een grotere lensopening = lager diafragma en kortere sluitertijd. Pffffft, ingewikkeld hoor. Ik denk dat ik pas na een paar duizend foto's die afweging meer automatisch ga maken. Nu is het nog goed nadenken bij alles wat ik doe. Maar wat is het wel leuk
                Ans, Nederland

Comment

eerste is mooi scherp op de roos.
                  bij de tweede licht de scherpte op het blad.
                  kleuren OK.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                  X