Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rauw onweer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rauw onweer

Gisteren niet kunnen weerstaan om het opbouwend onweer snel, voor de regen, in beeld te brengen. Ik had me laten vertellen dat in RAW-formaat de minste compressie wordt gehanteerd. Het resultaat echter, (los van alle andere beginnersfouten allicht ) ligt me niet echt... veel te 'korrelig'... volgend onweer dan maar beter.

"Your eyes can deceive you, don't trust them!" Obi-Wan

Re: Rauw onweer

Wat ze je er blijkbaar niet bijverteld hebben, is dat je je nabewerking nog zelf moet doen als je in RAW fotografeert, terwijl in jpeg in de camera de bewerkingen al voor jou worden gedaan. Met de foto te openen in photoshop en wat met de schuifbalkjes te spelen kom je al een heel eind.
    De ruis in je foto komt waarschijnlijk omdat je iso waarde erg hoog stond. Als je bij zo'n donker weer uit de hand trekt en op automatisch, dan zal je camera de iso omhoog zetten. Een statief en de iso wat lager zou in dat geval veel helpen. De exif info zit echter niet meer in je foto, dus ik kan het niet nakijken.
    Ik hoop dat je hier iets mee bent, en zeker nog eens proberen bij het volgende onweer!

Comment

Working...
    X