Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

genoten aan de kust

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• genoten aan de kust

ben net terug van een mooi weekendja aan zee
    en heb er natuurlijk van kunnen genieten om weer wat te oefen met de camera
    en gelukkig wou mijn vriendin model spelen

[Edit Mod.: Je foto's voldoen niet aan de forumregels. Max. 900 pixels aan de langste zijde.]

ik vind de pics volgens mijn kunnen nu op het ogenblik redelijk geslaagt

grts nic

alle comentaren natuurlijk wel gekomen
    Last edited by lut; 2 juni 2009, 18:34.
    Nikon D5000 15-55m 18-200

Re: genoten aan de kust

Tweede is voor mij de beste. De sfeer in het eerste beeld is ook goed geslaagd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koj Bekijk bericht
      Tweede is voor mij de beste. De sfeer in het eerste beeld is ook goed geslaagd!

Heb jij geflitst op de tweede ? ja he ? aargghhh ... De bril werkt niet. doet jarentachtig-piloot-achtig aan . tegenwoordig moet je een flightcase hebben.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

bedankt voor de comments

idd op de 2de heb ik flitst wou eens weten welk een effect dat haf om tegen de zon in te trekken , zo vond ik het wel wa hebben

wat die bril betreft vind ik eerlijk beetje bij smaken vallen

grts nic

Comment

2e foto is wel sterk hoor ,
          alleen mis ik iets erin , mischien iets donkerder zetten en beetje contrast erin steken?

Persoonlijk zou ik eff langer gewacht hebben om deze foto te maken .
          (natuurlijk wel makkelijk gezegd voor de pc natuurlijk hé , ik weet het

Comment

De ideeen zijn zeker al geslaagd

Foto 1 beetje rechter zetten en beetje aan de compo werken

Bij foto 2 is de achtergrond teveel overbelicht omdat je de zon recht in je lens hebt, je hebt ook iets te hard geflitst om je vriendin natuurlijk belicht te doen lijken.

Bij de 3e foto vind ik de reflectie van het strand, zee, vogels en zon mooi.
            De rechtse schaduw had er beter niet geweest en onderaan net iets meer ruimte laten aan de hals.

Al bij al mooi gedaan
            Wat een dag, alles in schoonheid
            Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

je eerste foto bevat mooi de kleuren en ook de weerspiegeling. Gebruik wel eens photoshop of zo om de horizon terug wat rechter te zetten :-)

De tweede foto staat ook een beetje scheef. Nog een tip voor de volgende keer: als je de zon in je foto wil, gebruik je best de "A" stand, en kies je voor een klein diafragma (=groot getal). Zo wordt de zon minder die grote witte vlek die je nu hebt, maar zal eerder een felle witte bol met mooie stralen worden. Goed idee om je flits te gebruiken, daardoor wordt je model niet pikzwart. Zoals je zit is het moeilijk om de warme gloed van de zon en de "koudere" tint van de flits te combineren. Als je het flitslight iets minder nadrukkelijk aanwezig wil, moet je "FV compensation" op -1 of zo zetten.

Derde heeft ook mooie warme kleuren! Ook hier had je een klein beetje flits kunnen gebruiken, opnieuw met "FV compensation". Laat je model gerust een metertje van de achtergrond staan, dan komt die mooi uit focus.

Veel plezier!
              Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
              Flickr album Homepage

Comment

iedereen bedankt voor de lovende en opbouwnde comments

grts nic

Comment

Working...
                X