Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

testfoto's nieuwe lens *bloemetjes*

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• testfoto's nieuwe lens *bloemetjes*

Goed avond allemaal,

ik ben aan het sparen voor een lichtsterke telelens, maar heb voor in de tussentijd een nieuwe Tamron 70-300 ID Macro gekocht, om toch wat te kunnen fotograferen. De lens kostte bijna niets, dus een buil kan ik me er niet aan vallen. Ik ben alleen erg benieuwd hoe de foto's qua kleuren, DOF en scherpte overkomen op jullie beeldscherm. Gooi het er maar uit. Het zijn de eerste foto's die ik er mee heb gemaakt (lui WEER uit de losse hand en het waaide als een gek)
    Morgen hoop ik even naar de vogels te kunnen.

Kamperfoelie

pioenroos
    Last edited by Monica; 29 mei 2009, 23:51.

Re: testfoto's nieuwe lens *bloemetjes*

De kamperfoelie is niet scherp Je hebt de bladeren vanonder getrokken dus kwa kleur is het moeilijk te beoordelen.

De pioenroos, met de scherpte zit je op het randje. Kwa kleur heb je hier ook langs onder gefotografeerd en dat vertekend weer de kleur
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Hai Moon,
      Die lens is zo slecht nog niet... maar een beetje meer DOF is wel nodig, op foto een zijn té veel elementen onscherp om een aangenaam plaatje te krijgen.
      Of je neemt een snoeischaar mee en je knipt alles buiten het scherptevlak er gewoon af.... (LOL hè?)
      Die pioenroos ligt voor mij lekker in het vlak, mag van mij gerust eens anders dus van onder.
      Henk
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

Comment

Eerste foto is totaal niet scherp en dan mis je in deze foto toch wel een onderwerp.
        Het gebruik van uw goedkope lens is evenals alle duurdere lenzen, onderworpen aan regeltjes. Bij deze foto overtreed je er eentje, waardoor de onscherpte komt... Je hebt m.i. gewoon verkeerd scherpgesteld, en dan hoef je niet meer over DOF te spreken.

Tweede foto is scherp, en als je hem bij dezelfde omstandigheden gemaakt hebt, en uit de hand, moet ik zeggen dat je een vaste hand hebt, want je overtreedt hier een ander regeltje (minimale sluitertijd = 1/brandpuntsafstand) en toch wel een beetje geluk gehad.
        De kleuren van beide foto's zijn goed. Bij de tweede foto vind ik de kijkhoek, het standpunt, niet zo interessant voor een bloem

Comment

Sorry, maar ik vind ze niet goed we zijn beter gewoon van jou
          Kleuren zijn wél ok, oef...eindelijk
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

ik wilde helemaal geen mooie foto's maken (geen puf voor met die verdomde koorts :P ), maar vroeg me af of ik nu van een paar problemen af was, waar ik met de cosina tegen aan liep. (vooral kleur) Maar die is voor jullie dus ook goed...top! Dan ga ik straks maar even richting mijn vriendjes in het water

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              ik wilde helemaal geen mooie foto's maken (geen puf voor met die verdomde koorts :P ), maar vroeg me af of ik nu van een paar problemen af was, waar ik met de cosina tegen aan liep. (vooral kleur) Maar die is voor jullie dus ook goed...top! Dan ga ik straks maar even richting mijn vriendjes in het water
              Kijk uit waar je loopt....
              Henk
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

Comment

Henk, grapjas !!!! De canadese ganzen met jongen eten nu uit mijn hand, net als de zwanen met jongen Ze laten de jongen altijd wel veilig achter in een nestje van weiland gras.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Henk, grapjas !!!! De canadese ganzen met jongen eten nu uit mijn hand, net als de zwanen met jongen Ze laten de jongen altijd wel veilig achter in een nestje van weiland gras.
                  Schoon heel schoon
                  Robby
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                  X