Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sproeien op z'n Landens :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sproeien op z'n Landens :)

Mooi plaatje vond ik zelf..

Kijk even niet naar de stofjes op de sensor
    en de vogel aan de rechterkant, die moet nog weg uit het plaatje..

160mm
    1/160
    ISO 400
    F11

Canon 5D2 en wat glas

Re: Sproeien op z'n Landens

Nu ist mijnen toer!!!

*blijt* *blijt* geen reacties

Canon 5D2 en wat glas

Comment

leuk, maar je komt wat millimeters te kort, het onderwerp valt wat weg tegen de achtergrond.
      dichterbij gaan staan had een oplossing geweest.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik denk dat als je het beeld wat minderhoog cropt de compositie een beetje beter zou uitkomen. De horizontale lijnen vragen om een horizontale foto. Vooral langs boven wegcroppen denk ik. En als het nog effe lukt danig croppen dat de tractor niet meer in het midden staat.
        En excuses voor de 'late' reactie, ik had de foto vanochtend al gezien maar heb eerst een beetje moeten laten borrelen in mijn hoofd ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MARCvv Bekijk bericht
          ik denk dat als je het beeld wat minderhoog cropt de compositie een beetje beter zou uitkomen. De horizontale lijnen vragen om een horizontale foto. Vooral langs boven wegcroppen denk ik. En als het nog effe lukt danig croppen dat de tractor niet meer in het midden staat.
          En excuses voor de 'late' reactie, ik had de foto vanochtend al gezien maar heb eerst een beetje moeten laten borrelen in mijn hoofd ;-)
          Dus jij wil nog minder lucht zien zodat de horizon in het midden staat?
          Ik heb al gecropt zodat deze niet meer in het midden staat
          Ik heb ook links wat gecropt om te zorgen dat de traktor niet naar de verkeerde kant rijdt Ik was bezig met de lichtmeting en had niet meer opgemerkt dat hij toch wel tegen een behoorlijke vaart vooruit reed, als je dat zo kan noemen
          Verder wil ik persoonlijk niet croppen, omdat je dan de sliert van het sproeien laat verdwijnen..

Ivm de tractor meer naar voor brengen.. Ik vind dit echt zo een rustig beeld é..
          Ik wou eigenlijk niet echt de tractor op zich naar voor brengen, maar eigenlijk de eenzaamheid van de boer op het veld in het "wijdse"..
          Canon 5D2 en wat glas

Comment

Ja, ik zou voor minder lucht gaan. Kzou het eens moeten proberen want zo effe op zicht is niet altijd juist. Ik ben wel een fan van lange smalle horizontale foto's,soms zelfs extreem. smaken verschillen eh. De sproeisliert moet er wel inblijven, da's net de trekker op de foto.
            Maar zo is de foto ook al goed. Het feit dat ik er over zit na te denken is al het bewijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MARCvv Bekijk bericht
              Maar zo is de foto ook al goed. Het feit dat ik er over zit na te denken is al het bewijs.
              Thx!
              Doet goed

anders stuur ik originele wel even door om je kunsten op te laten botvieren?
              Ik kan maar bijleren
              Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
                Ik wou eigenlijk niet echt de tractor op zich naar voor brengen, maar eigenlijk de eenzaamheid van de boer op het veld in het "wijdse"..
                juist het "wijdse" van de (boer) tractor op het veld, wordt teniet gedaan doordat de tractor tegen de achtergrond/horizon vast zit, er zit geen ruimte achter, omdat ze op dezelfde hoogte zitten.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Volgens mij snij je beter een centimetertje onderaan weg op het wijdse te benadrukken.
                  Doodjammer blijft de toch wel wat te centrale plaatsing ven de tractor.
                  Daardoor werkt het plaatje voor mij niet, ongeacht of je nu snijdt of niet.
                  fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    juist het "wijdse" van de (boer) tractor op het veld, wordt teniet gedaan doordat de tractor tegen de achtergrond/horizon vast zit, er zit geen ruimte achter, omdat ze op dezelfde hoogte zitten.
                    grt,bouk.
                    Hier kan ik je inderdaad in volgen en is een goeie tip..
                    Maar dan zou ik ook al meer met een breedhoek moeten gaan werken é, om het "wijdse" terug te gaan krijgen..
                    Anders als ik dichterbij ga staan, de tractor veel te beeldvullen worden..
                    Canon 5D2 en wat glas

Comment

Working...