Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Door berg en dal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Door berg en dal

Robby, ik vind het ook niet zo'n goeie eigenlijk.
    Er zit het kronkelende water, dat voor diepte in de compo moet zorgen, maar dan stopt het... daar is niet veel meer te zien. Het feit dat het moeilijk te schatten is, hoe diep of hoe ver, maakt het niet makkelijker kijken.
    Ik heb de foto zelf ietwat donkerder gemaakt, wat meer punch gegeven en de kleuren nadien ietwat bijgesteld (duurt een 0,5 minuut), hij wordt beter, maar geen topper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Robby, ik vind het ook niet zo'n goeie eigenlijk.
      Er zit het kronkelende water, dat voor diepte in de compo moet zorgen, maar dan stopt het... daar is niet veel meer te zien. Het feit dat het moeilijk te schatten is, hoe diep of hoe ver, maakt het niet makkelijker kijken.
      Ik heb de foto zelf ietwat donkerder gemaakt, wat meer punch gegeven en de kleuren nadien ietwat bijgesteld (duurt een 0,5 minuut), hij wordt beter, maar geen topper.
      Hier ben ik het mee eens.

Ik zit me al de hele tijd af te vragen of er op Cuba geen leukere foto's zijn te maken dan een van een gat in de grond. er zijn daar pittoreske kleurige straatjes, oude auto's , witte stranden en bijzondere mensen te zien.
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

Comment

Zou het kunnen dat de foto in deze omgeving gemaakt is ?

Waterval in Topes de Collantes, Cuba

Zoals jij het beschrijft, lijkt mij dit het deel waar sommigen het traject door het water afleggen - wij deden het liever al wandelend

Je schept wel een gevoel van diepte en op die manier ben je dus geslaagd in je opzet - maar dit maakt er nog geen mooie foto van
        Last edited by mexicano; 29 mei 2009, 11:28.
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Foto's van Robby...YESS

Robby...de kleuren zijn op mijn monitor helder en warm.
          Je experiment is geslaagd...ik dacht ook dat je veel hoger stond. Is dit een soort Madurodam gevoel?
          De foto is niet WAUW, omdat hij vrij plat is. Maar het is wel grappig om te zien hoe je dieptegevoel kunt manipuleren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            misschien had ik wel van mn hart een steen gemaakt en de foto niet genomen.
            In sommige gevallen kan je met een foto niet tegen de overweldigende werkelijkheid op, en moet je die dan zo (live) beleven in plaats van ze vast te willen leggen. Mijn idee.
            foto niet nemen, das de strafste uitspraak dat ik al gehoord heb
            er zit weinig diepte in de opname m.i. iets meer contrast geven
            vind wel een mooie waarneming
            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Robby,

is dat uit bescheidenheid dat je na al die maanden lid zijn nog steeds in de beginnershoek post ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                foto niet nemen, das de strafste uitspraak dat ik al gehoord heb
                Is dat zo bijzonder... ik draai me vaak om en kijk rond, kadreer en probeer dan iets te maken. Als ik het zelf niet goed vind, of niets speciaals zie, druk ik gewoon niet af. Noem het een restant van het analoge tijdperk...
                Meer dan de helft van de foto's op BD zouden in het analoge tijdperk nooit gemaakt zijn. Het is niet omdat fotografie toegankelijker geworden is, dat er nu betere foto's gemaakt worden. Vroeger zou ik waarschijnlijk aan dergelijk beeld gewoon voorbij gegaan zijn. Nu wordt het vaak geregistreerd om te registreren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Robby,

is dat uit bescheidenheid dat je na al die maanden lid zijn nog steeds in de beginnershoek post ?
                  Lees de comments (wat niet wil zeggen dat ik er mee akkoord ga)
                  en je weet waarom ik deze hier post. Ik wist dat deze comments gingen komen. En omdat het hier gezellig is
                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Is dat zo bijzonder... ik draai me vaak om en kijk rond, kadreer en probeer dan iets te maken. Als ik het zelf niet goed vind, of niets speciaals zie, druk ik gewoon niet af. Noem het een restant van het analoge tijdperk...
                  Meer dan de helft van de foto's op BD zouden in het analoge tijdperk nooit gemaakt zijn. Het is niet omdat fotografie toegankelijker geworden is, dat er nu betere foto's gemaakt worden. Vroeger zou ik waarschijnlijk aan dergelijk beeld gewoon voorbij gegaan zijn. Nu wordt het vaak geregistreerd om te registreren.
                  Als je daar had gestaan dan had je uw eigen niet omgedraaid om niets te trekken.
                  Dit heeft met analoge niets te maken. Het enigste waarom er nu meer foto's worden genomen is omdat, het buiten het mariaal, maar dat was vroeger ook duur, het nu geen geld kost om te fotograferen en dat je het resultaat direkt kunt bekijken.
                  Vroeger was het niet beter dan nu . De mogelijkheden zijn nu honderdduizend keer meer dan in het analoge tijdperk. Twintig jaar terug zouden we nu met ze'n allen rond de tafel zitten om foto's door te geven en naar dia's te kijken.
                  En als je zegt dat je in het analoge voorbij dit beeld zou zijn gelopen, dan zeg ik dat je nu mij iets probeerd wijs te maken. Als je daar had gestaan in deze vallei na dat je eerst de de afdaling had gemaakt , dan had je ook met je mond opengestaan zoals ik en had je ook foto's gemaakt. Maar zoals je zegt ik heb deze maar gepost om te posten .
                  Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                  Zou het kunnen dat de foto in deze omgeving gemaakt is ?

. Waterval in Topes de Collantes, Cuba

Zoals jij het beschrijft, lijkt mij dit het deel waar sommigen het traject door het water afleggen - wij deden het liever al wandelend

Je schept wel een gevoel van diepte en op die manier ben je dus geslaagd in je opzet - maar dit maakt er nog geen mooie foto van
                  Je moet eerst een steile afdaling maken die begint aan een drankkiosk.
                  Robby
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Je mist inderdaad referentie in deze foto.
                    In welke richting vloeit het water? Hoe diep, hoe ver...
                    Het is waarschijnlijk een leuke vakantie-foto voor diegene die er geweest is, maar meer ook niet. Een anoniem stroompje water in een anonieme vlakte die moeilijk in te schatten is kwestie van referentie.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Je mist inderdaad referentie in deze foto.
                      In welke richting vloeit het water? Hoe diep, hoe ver...
                      Het is waarschijnlijk een leuke vakantie-foto voor diegene die er geweest is, maar meer ook niet. Een anoniem stroompje water in een anonieme vlakte die moeilijk in te schatten is kwestie van referentie.
                      Sorry Ik heb al veel moeten slikken over deze foto maar dit gaat er zwaar over.

"In welke richting vloeit het water? Hoe diep, hoe ver...
                      Dat is toch om maar iets te zeggen.
                      Maar ik zal op deze vraag antwoorden
                      Het water stroomt van de rechter benedenhoek naar boven tot bijna in de rechter bovenhoek
                      Robby
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht

Nee, helemaal niet... ik heb ook heel goed moeten kijken voor ik het zag. Jij gaat er gewoon van uit dat iedereen daar geweest is.

En nog dit Robby...

uw uitleg op mijn vorig commentaar is gewoon een bevestiging ervan. Analoog is de kans veel groter dat je deze foto niet maakt, gewoon omdat het toen geld kostte. Wat je analoog wel deed... da's een mens bij op de foto zetten, om aan te geven dat je daar geweest bent, als vakantieplaatje.
                        Ik maakte analoog bijzonder veel vakantiefoto's, maar foto's zoals deze hebben er nooit tussen gezeten. Ik heb er altijd voor gezorgd dat de foto een vertrekpunt / referentiepunt had, en dat ze een beeld gaven van de realiteit. Bij deze foto blijft het gissen. Ik blijf het een foto vinden die bijzonder moeilijk kijkt, en die te weinig in zich heeft om een goeie te zijn, en da's zacht uitgedrukt. Bovendien is hij naar mijn gevoel niet af, en maakt een half minuutje digidoka hem realistischer en beter.

Comment

Robby heeft één grote fout gemaakt!!!!!
                          .
                          .
                          .
                          .
                          hij had ons allemaal méé moeten nemen, dan hadden we het ter plaatse uit kunnen leggen! ♫ en LOL

Henk
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht

Maar ik zal op deze vraag antwoorden
                            Het water stroomt van de rechter benedenhoek naar boven tot bijna in de rechter bovenhoek
                            Robby

Rustig jong, rustig! Tis weekend en schoon weer!

Ik heb de test gedaan: laat iemand 10 seconden lang naar de foto kijken zonder er commentaar bij te geven en stel de vraag waar hij direkt moet op antwoorden: "in welke richting vloeit het water?" En lap: twas van dadde! Verkeerd dus...
                            De westerse mens heeft leren lezen van links naar rechts, van boven naar beneden... Het lijkt me dus niet onlogisch dat de perceptie is dat men aanneemt dat het water van boven naar beneden stroomt (dus hoe het ook uit de kraan loopt, hoe ons toilet wegloopt, hoe de golven van de zee op ons afkomen...)

Zo zie je maar dat ik dit niet "om maar iets te zeggen" gezegd heb!
                            En dit is, afgaande op de bovenstaande reakties, niet alleen mijn perceptie.

Robby jongen, in plaats van u aangevallen te voelen, leer eens met kritiek om te gaan als iemand op uw foto een opmerking geeft. Ik meen dat jij uw mening ook onverbloemd weergeeft als je op een ander z'n foto kritiek geeft. En ge moet daarbij zeker niet beginnen roepen
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

beweren dat ge de foto op die plaats niet gaat maken is m.i. dikke flauwekul
                              zelfs in het analoge tijdperk(ik nam op vakantie ook 400 dia's waar er 100 van over bleven)
                              de foto ter beoordeling aanbieden darentegen dat is iets anders
                              maar Robby zet de foto in beginnershoek
                              bescheidenheid siert de mens!
                              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Was het niet mogelijk om een iets langere sluiterstijd te gebruiken voor het water nog vloeiender te laten uitkomen ???

Greetz Benny

Anders wel een mooie foto

Comment

Working...
                                X