Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Dit is absoluut geen ASP hoor.(met dit soort reacties doe je een fotograaf die wil bijleren geen plezier) Maar wel een verdienstelijke beginnersmacro.
Wat zit er niet goed in deze foto? Voornamelijk je standpunt als fotograaf.
Voor een goeie macro moest je meer naar links staan. De kunst bestaat er in om je fototoestel zo evenwijdig mogelijk te houden aan je onderwerp. Waarom? Bij macro werk je met lage scherptediepte (DOF). Door die evenwijdigheid kan je je onderwerp met zeer lage DOF toch over de hele lengte scherp fotograferen.
Probeer ook steeds scherp te stellen op de ogen van de insecten. Dat is echt cruciaal om een geslaagde macro te maken.
Veel succes en welkom in de wondere wereld van de macrofotografie
Thx voor de comments iedereen, ik begrijp jullie standpunt en deel ergens wel jullie mening ook, het mocht scherper zijn, alleen, met mijn toestel is dit zo goed als onmogelijk. Ik denk dat ik me een tijdje zal onthouden van het posten van fotomateriaal en zal terugkomen als ik een deftig toestel heb aangeschaft. Ik lees ondertussen wel jullie raadgevingen en steek in alle stilte veel wijsheid op.
Greets,
Lena
I'll be back!!
--------------------------------------------------------------- Don't blame the Canon, blame the canonnier!!! www.lenafotografie.be
Thx voor de comments iedereen, ik begrijp jullie standpunt en deel ergens wel jullie mening ook, het mocht scherper zijn, alleen, met mijn toestel is dit zo goed als onmogelijk. Ik denk dat ik me een tijdje zal onthouden van het posten van fotomateriaal en zal terugkomen als ik een deftig toestel heb aangeschaft. Ik lees ondertussen wel jullie raadgevingen en steek in alle stilte veel wijsheid op.
Greets,
Lena
I'll be back!!
Ola nu al opgeven. Geef je eigen en de camera niet de schuld. Als beginner ben je hier één van de toppers. je moet eens zien naar de vleugels en lichaam van de linker libel en naar de structuur van het blad, voor mij serieus scherp. Het enigste probleem is je standpunt zodat de rechtse libel niet scherp is Zoals pendragon zegt.
Nu je weet hoe je dit kunt vermijden door je standpunt te veranderen ben ik zeker dat je volgende macro wel ASP zal zijn , ook voor pendragon.
Macro is aartsmoeilijk een probleem dat jij met deze foto voor 70% hebt opgelost.
De bedoeling van de beginners hoek is juist dat je zonder schroom kunt posten.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment