Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lente in de tuin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lente in de tuin

Hallo allemaal,
    Bij deze mijn allereerste stapjes op Belgiumdigital, ... aarzelend
    want ik heb hier al praaaa aa aachtige fotos gezien.
    Ik hoor graag wat jullie er van vinden, please be kind

Lena
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

Re: lente in de tuin

Ik vind ze met m'n beginnersoog best geslaagd
    Flickr: http://www.flickr.com/photos/tim-nikond40x/
    Blog: timnikondfortyx.tumblr.com/

Comment

Ik deel de mening van hierboven
      (dus ook het beginnersoog )

De eerste spreekt mij het meest aan.

Comment

Ook ik als beginner vind ze goed. Bij foto één zou ik wel die zwarte vlekjes weggedaan hebben. Bij alle drie de lijn achter de naam.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Goed maar niet perfekt en daar streven we hier naar
          Onzin natuurlijk, ze zijn niet goed. (niks van aantrekken zit weer in mijn afbreek momentje).
          Als ik zou zeggen dat ze goed zijn zou ik hier geen fouten mogen vermelden en daar zou je ook niets aan hebben
          De waterlelie/ het wit en het geel zijn wat overbelicht. Wit is niet gemakkelijk te fotograferen. Scherpte is hier niet scherp. Auto focus is niet altijd perfekt ( als je af hyebt gebruikt) Compo niet slecht maar bloem mocht wat meer plaats hebben . Nu is ze aan het flirten met de zijkanten van de foto

De middenste mooie kleuren en achtergrond, Geweldig compo,muggenziften rechts wat meer plaats. Maar wederom de scherpte, er mag wat meer scherpte op de bloem. Spijtig, heeeeeel spijtig maar neem de theorie van de DOF eens door op Google

De roos je hebt hier voor mij het wit en de schaduw goed onder controlle. Mooie wit. Maar weer mocht er meer scherpte op de bloem. Compo niet mijn ding, plekjes op een bloem zijn geen meerwaarde voor een foto integendeel.

Samengevat de scherpte. Als de scherpte goed zit dan vallen de fouten zo niet op
          Toch een goede poging als beginner en wacht op je volgende

Maar nu komt het Uw naam op de foto
          Dit is al de mooiste uitvoering die ik hier al gezien heb. Dat is normaal één van mijn stokpaardjes die mastadonten van namen die men soms op een foto zie. Vooral de kleuraanpassing aan het onderwerp en dat streepje
          Robby
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik volg Robby grotendeels, met dit verschil:

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            Samengevat de scherpte. Als de scherpte goed zit dan vallen de fouten zo niet op
            Zo heeft iedereen zijn punten waar hij erg gevoelig aan is: ik zou waarschijnlijk de scherpte niet zo erg vinden als die overbelichte stukken er niet waren.

Verder vind ik je compo's goed, behalve misschien bij nr. 2 waar ik toch dat afgesneden stukje bloem mis.

En ook mij was je naamzetting-met-lijntje in positieve zin opgevallen: opvallend zonder storend te zijn, en per foto mooi aangepast aan de kleuren én de compositie
            Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
            vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Dank allemaal voor de comments, ik beschouw alles als opbouwende kritiek, ik kan er best veel uit opsteken.
              Wat ik vooral geleerd heb: 'schoenmaker blijf bij je leest'

Ik had nooit commentaar verwacht op de naamgeving en aankleding, maar ach, ik ben dan ook grafisch ontwerpster en geen fotograaf (zoveel was al duidelijk geloof ik )
              Fotografie dateert voor mij van het analoge (stenen) tijdperk en ik ben momenteel niet écht digitaal geëquipeerd (eufimisme van de dag)
              Maar ik zal eens héééééél lief zijn tegen mijn wederhelft en misschien mag ik dan eens zijn 'Kodaksken' (hopelijk leest hij dit niet en zo ja vergeeft hij me de terminologie) gebruiken.
              Ik post alvast mijn 'mating bugs +18' van mijn toestel afkomstig als 2e poging.

Ik geef me nog niet gewonnen (en ondertussen geniet je maar van de layouts )
              Greets,

Lena
              www.lenafotografie.be

Comment

Ah, mevrouw is "grafisch ontwerpster "Dat veranderrd heel de zaak natuurlijk.
                Hoe komt het dat dat wit streepje bij die waterlelie korter is dan bij die twee andere
                Robby

Comment

Je mag Lena zeggen hoor, niks mevrouw; meneer De Fotograaf
                  Maar mocht ik dat streepje even lang gemaakt hebben zou dat de lelie (onderwerp) doorgesneden hebben en had ik (nog meer) kritiek erop gekregen (en ze zijn al niet goed op zich).
                  Ik heb geen pretentie over mijn beroep hoor, ik tracht er alleen een beetje moed uit te halen (toch iets dat ik kan).
                  Ene, ik ben niet onaardig hoor, ik ontwerp voor jou graag een layout voor jouw digitale kunstwerkjes, ... als je me Lena noemt tenminste
                  www.lenafotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
                    Je mag Lena zeggen hoor, niks mevrouw; meneer De Fotograaf
                    Maar mocht ik dat streepje even lang gemaakt hebben zou dat de lelie (onderwerp) doorgesneden hebben en had ik (nog meer) kritiek erop gekregen (en ze zijn al niet goed op zich).
                    Ik heb geen pretentie over mijn beroep hoor, ik tracht er alleen een beetje moed uit te halen (toch iets dat ik kan).
                    Ene, ik ben niet onaardig hoor, ik ontwerp voor jou graag een layout voor jouw digitale kunstwerkjes, ... als je me Lena noemt tenminste
                    Lena grapje, heb je het niet gezien.
                    Ik hoop dat je ons op grafisch vlak het één en het ander kunt bijleren want dat hoort toch ook bij het fotograferen. Uw opmerkingen op dat vlak zullen zeker in dank worden aangenomen
                    Robby

Comment

Ik vraag me af of je deze bij het resizen wel verscherpt hebt ?
                      De onscherpte is dermate gelijkmatig dat ik zou durven zweren dat ze op volledig formaat of op afdruk een stuk scherper ogen;
                      fotosite

Comment

Deze foto's heb ik niet opgemerkt...ecxuus
                        Lena, ik vind het knap wat je hier plaatst voor de eerste keer. De roos vind ik prachtig, die zijde zachte kleuren...zalig. Ik kan hem hier al ruiken.
                        Foto nr 2 doet het minder voor mij. Puur een gevoelskwestie. Je hebt wel veel oog voor compositie, wat ook je ook in foto nr 3 laat zien.
                        Leuk om er weer wat GIRLPOWER bij te hebben Ik zelf heb veel aan de tips en adviezen die ik hier krijg. Het is een giller, maar als ik weer ergens sta te fotograferen zie ik de foto van robbie voor me, of de avatar van Mexicano bv.
                        Het is duidelijk dat je veel oog hebt voor grafische details, dat maakt de foto's af.

Comment

Ik ben persoonlijk niet zo voor vigneteringen, tenzij ze er zijn maar niet opvallen, zoals hier.
                          Knappe foto's! Ik hoop maar van jou te zien

Comment

Lang geleden ,robbydorine ,je meestal nonsens-reacties ,begon ik zowaar te missen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                              Ik vraag me af of je deze bij het resizen wel verscherpt hebt ?
                              De onscherpte is dermate gelijkmatig dat ik zou durven zweren dat ze op volledig formaat of op afdruk een stuk scherper ogen;
                              Ik heb ze verkleind en de DPI op 72 gehouden, niet verscherpt maar ik zie geen verschil tussen deze en het origineel hoor ze zijn gewoon echt zo onscherp vrees ik.
                              www.lenafotografie.be

Comment

Working...
                              X