Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lady & horse.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lady & horse.

Lady & Horse

Deze paardjes zijn echte minipaarden van Amerikaanse afkomst. Deze opname werd gemaakt in Torhout tijdens de Nest dagen in het park van het kasteel.
    De paardjes maken deel uit van Mceurope.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Re: Lady & horse.

Verassende foto
    Ik vind de kleuren nogal bleek.
    Had liever het paardje ook scherp gehad
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Mooi licht, goede compositie.

Comment

Vind de compositie niet zo goed. Misschien was het beter om effe te wachten om dan op 45° af te drukken. De vrouw zit een beetje teveel weggestopt, imo.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

leuk shot, maar inderdaad een beetje meer van opzij had beter geweest.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ook had ik aan de onderkant toch nog iets meer weggelaten. Maar het is inderdaad weer eens iets anders.
            Georges
            Het pad der buitensporigheden leid naar het paleis van de wijsheid.

Comment

Bedankt mannen voor het commentaar;

Inderdaad 45 graden was misschien beter, ik heb er zo wel 1 maar dan in de ring.
              Ik zal die eens bijplaatsen.

P.S de kleur ruimte Adobe RGB.

VG Flash

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                Bedankt mannen voor het commentaar;

Inderdaad 45 graden was misschien beter, ik heb er zo wel 1 maar dan in de ring.
                Ik zal die eens bijplaatsen.

P.S de kleur ruimte Adobe RGB.

VG Flash
                45 graden, dan was het voor mij geen verassende foto meer maar één van de vele die op die manier zijn getrokken.
                Adobe rgb verklaard waarschijnlijk de bleke kleuren, voor het net sRGB
                Robby

Comment

Adobe rgb verklaard waarschijnlijk de bleke kleuren, voor het net sRGB
                  Robby
                  Beste Robby, ik heb al heel wat te doen gehad betreffende de kleuren.
                  Mijn camera staat op adbobe RGB ( rijker aan variaties) . En ook beter voor de bewerking in fotoshop. Na de omzetting van Raw (nef) naar jpeg sla ik steeds de foto op met het ICC kleuren profiel Adobe RGB. Dat zou voldoende moeten zijn om gelijk welke viewer de juiste interpretatie te laten maken betreffende de kleurenruimte.

Je hebt inderdaad gelijk dat de meeste monitors enkel RGB aankunnen, en de PC de omzetting doet. RGB is dan ook maar 8 bits of 255 waarden voor Rood, 255 voor Groen en 255 voor Blauw.

Voor prints op een HP 8652 printer zit de A-RGB wel goed en tevens de 16 bit versie tegenover de 8 bit RGB versie.

Misschien leest je PC de Adobe-RGB instelling niet en neemt die aan dat dit de RGB waarden zijn ? Of Flickr heeft de verkeerde conversie gedaan (ik plaats al mijn fotos eerst op flickr en dan cutt and paste ik de link naar BD).

Misschien kan je nog iets toevoegen , of ben je wel niet akkoord met mijn stelling.....

Groet, Flash
                  Last edited by flashsplash; 25 mei 2009, 22:26. Reden: schrijf fouten

Comment

Beste Robby, ik heb al heel wat te doen gehad betreffende de kleuren.
                    Mijn camera staat op adbobe RGB ( rijker aan variaties) . En ook beter voor de bewerking in fotoshop. Na de omzetting van Raw (nef) naar jpeg sla ik steeds de foto op met het ICC kleuren profiel Adobe RGB. Dat zou voldoende moeten zijn om gelijk welke viewer de juiste interpretatie te laten maken betreffende de kleurenruimte.

Je hebt inderdaad gelijk dat de meeste monitors enkel RGB aankunnen, en de PC de omzetting doet. RGB is dan ook maar 8 bits of 255 waarden voor Rood, 255 voor Groen en 255 voor Blauw.

Voor prints op een HP 8652 printer zit de A-RGB wel goed en tevens de 16 bit versie tegenover de 8 bit RGB versie.

Misschien leest je PC de Adobe-RGB instelling niet en neemt die aan dat dit de RGB waarden zijn ? Of Flickr heeft de verkeerde conversie gedaan (ik plaats al mijn fotos eerst op flickr en dan cutt and past the link naar BD).

Misschien kan je nog iets toevoegen , of ben je wel niet akkoord met mijn stelling.....

Groet, Flash
                    Het net verlangd sRGB Als je dan adobergb gebruikt vraag je om moeilijkheden.
                    Robby

Comment

Het net verlangd sRGB Als je dan adobergb gebruikt vraag je om moeilijkheden.
                      Robby
                      Daar heb je wel gelijk in, het zal wel afhangen van foto server en hoe deze de foto op het web plaatst.

Ik heb dit reeds enkele malen aan mijn leraar fotografie gevraagd. Hij beweert dat het geen probleem is.

Nu moet ik zeggen dat ik geneigd ben dat niet te geloven daar ik regelmatig commentaar krijg betreffende de kleuren. Maar als men dan op mijn monitor kijkt ziet men de jusite kleuren.

Ik zal straks (morgen eens , heb nu reeds een foto staan) twee identieke fotos plaatsen ,1 in RGB en 1 in Adobe-RGB.

Groet, Flash

Comment

Daar heb je wel gelijk in, het zal wel afhangen van foto server en hoe deze de foto op het web plaatst.

Ik heb dit reeds enkele malen aan mijn leraar fotografie gevraagd. Hij beweert dat het geen probleem is.

Nu moet ik zeggen dat ik geneigd ben dat niet te geloven daar ik regelmatig commentaar krijg betreffende de kleuren. Maar als men dan op mijn monitor kijkt ziet men de jusite kleuren.

Ik zal straks (morgen eens , heb nu reeds een foto staan) twee identieke fotos plaatsen ,1 in RGB en 1 in Adobe-RGB.

Groet, Flash
                        Op uw foto staan die kleuren dan inderdaad goed maar het web werkt met sRGB
                        Men kan ook bv geen bleuray dvd afspelen op en gewone dvdspeler.
                        Robby

Comment

De kleuren zijn inderdaad wat bleek. Maar de foto is wel juist getrokken als de zon aan de linkerzijde invalt. Trek deze foto enkele seconden later en je krijgt een heel ander beeld.

Spijtig van het paardje, anders was het een heel mooi span.

Groeten,

Beeldsta.
                          Go with the flow

Comment

Working...
                          X