Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bliksem - 3D experimentje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bliksem - 3D experimentje

Bliksem

Ik wist eigenlijk niet goed waar dit te plaatsen. En zo kwam ik in de beginnershoek terecht, de fijnste plaats op BD waar alle genre's inpassen.

Om deze foto te bekijken heb je een 3D-brilletje nodig. Je weet wel: zo'n ding met voor je linkeroog een rode filter en voor je rechteroog een groen of cyaan filter.
    blog

Re: Bliksem - 3D experimentje

Jammer dat niet iedereen zo'n brilletje heeft, ik in ieder geval niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
      Jammer dat niet iedereen zo'n brilletje heeft, ik in ieder geval niet.
      ²nd that
      2xZ6, 1xD7500, glas, licht

Comment

Tsja, ik moet hier nog ergens zo'n ding hebben liggen, maar heb geen zin om te gaan zoeken...

Maar zonder brilletje vind ik dit alvast een grappig effectje, met die bliksem
        Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
        vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Ik heb wel z'n brilletje, maar ik ben kleurenblind (lees kleurengestoord, ik zie te weinig rood) ik zie dus de zelfde foto door z'n brilletje
          toch wel mooi gedaan
          Canon 300D met een flut-kitlens (tijd voor upgrade dus)

Comment

Leuk effect met brilletje

Is dit zelf uitgedokterd? Of een "standaard" plug-in/effect ergens? (niet dat ik het zelf wil gaan gebruiken, maar wel leuk om te weten natuurlijk )
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Leuk effect met brilletje

Is dit zelf uitgedokterd? Of een "standaard" plug-in/effect ergens? (niet dat ik het zelf wil gaan gebruiken, maar wel leuk om te weten natuurlijk )
              Oef, ik dacht even dat ik niet de juiste doelgroep bereikt had.

Ik heb zulke 3D beelden voor het eerst gezien op de fototentoonstelling verbonden aan de laatste photokina. Dan weer vergeten en onlangs toevallig nog eens tegengekomen op het web. Via google vind je dan al tamelijk snel een hele hoop freeware om dit vanuit 2 foto's te maken. (zoals AnaMaker) Nog ff verder zoeken en dan begrijp je ook tamelijk snel hoe dit werkt. En dan kan je het zelf ook. En dat was nodig om de bliksem (met dank aan david) en m'n naam bij "in" het beeld te krijgen. Vooral dingen van achter naar voren laten lopen is nogal moeilijk en vergt dus wel wat prutswerk.

Wel gek dat zo weinig mensen zo'n brilletje in huis hebben. Die zitten bij heel wat speelgoed bij. Of als je nog veel analoog gewerkt hebt, zal je wellicht ook nog wel een rood- en groenfilter hebben liggen. Ikzelf heb zo'n brilletje gemaakt omdat ik TrackMania in 3D wilde spelen.

Bedankt voor het kijken & de reacties !
              blog

Comment

ik heb hier enkele 3D brilletjes liggen. maar het lukt niet zo goed.
                Nikon D60 Kit 18-55mm VR (digitaal)
                Canon 1000F 35-80mm (Analoog) Canon EOS 3000 35-80mm (analoog)
                http://snapshot-sr.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot-sr Bekijk bericht
                  ik heb hier enkele 3D brilletjes liggen. maar het lukt niet zo goed.
                  vreemd. wat loopt er dan mis? zijn het 3D brilletjes met rood links en groen of cyaan rechts?
                  blog

Comment

ziet er verre van slecht uit
                    nikon stuff

Comment

Ik vind hem wel knap

Groeten

Joeri
                      Mvg Joeri, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, X-M5, X-T5, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3s, Insta360 X4 & Qoocam 3 Ultra, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                      www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn. Bekijk bericht
                        vreemd. wat loopt er dan mis? zijn het 3D brilletjes met rood links en groen of cyaan rechts?
                        Linker oog Groen
                        Rechts oog Rood/paars

EDIT: De 3D brilletjes zaten bij een DVD. Ik heb hem opgezet zoals ie erin zat. Maar als ik de bril eens omdraai, lukt het idd wel. Wss een foute bedrukking en verkeerd geplooid. Is idd wel mooi!
                        Nikon D60 Kit 18-55mm VR (digitaal)
                        Canon 1000F 35-80mm (Analoog) Canon EOS 3000 35-80mm (analoog)
                        http://snapshot-sr.deviantart.com/

Comment

Working...
                        X