Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro opname, onbewerkt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro opname, onbewerkt

Graag commentaar !
    Last edited by Grupello; 19 mei 2009, 18:54.

Re: Macro opname, onbewerkt

Geen commentaar ?

Comment

Eerste lijkt me ferm gecropt, ik mis toch wat detail. De tweede kijkt niet zo lekker door de onrustige compositie.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
        Eerste lijkt me ferm gecropt, ik mis toch wat detail. De tweede kijkt niet zo lekker door de onrustige compositie.
        Onrustige compositie ? Dat versta ik niet goed ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
          Onrustige compositie ? Dat versta ik niet goed ?
          Hier wordt bedoelt dat de achtergrond niet egaal genoeg is. In je eerste foto is dit wel goed gelukt.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

Comment

Ok, ik maak er werk van !

Comment

Bij de eerste vind ik dat je teweinig lichtinval had om een gedetaileerde opname te kunnen maken. Het geheel is vrij donker en niet bepaald gestoken scherp.
              De tweede heeft idd een onrustige background en een nogal saaie plaatsing van je onderwerp, kijkt voor mij echt niet lekker weg.
              fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Bij de eerste vind ik dat je teweinig lichtinval had om een gedetaileerde opname te kunnen maken. Het geheel is vrij donker en niet bepaald gestoken scherp.
                De tweede heeft idd een onrustige background en een nogal saaie plaatsing van je onderwerp, kijkt voor mij echt niet lekker weg.
                Je commentaar op de eerste foto is volledig terecht. De tweede foto : inderdaad weinig boeiend maar technisch gezien zou ik hier graag toch commentaar hebben. Is hij scherp ? Kleur ? Hartelijk dank voor je commentaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                  Je commentaar op de eerste foto is volledig terecht. De tweede foto : inderdaad weinig boeiend maar technisch gezien zou ik hier graag toch commentaar hebben. Is hij scherp ? Kleur ? Hartelijk dank voor je commentaar.
                  Je wil hier zoveel laten zien dat er eigenlijk niks van detail meer opvalt. Soms is het beter je te beperken tot één enkele knop of blad, en die er dan te laten uitspringen.
                  Je camerastandpunt zorgt voor een zeer onrustige achtergrond waardoor het zeer moeilijk word de bloem los van de achtergrond te krijgen. Je gebruikte diafragma kan de qua dieptescherpte niet de ganse stengel aan, weer een reden waarom deze niet uitspringt.
                  De centrale plaatsing van de stengel maakt het er ook niet spannender op.
                  Je camerastandpunt zodanig kiezen dat je een vrijstaande tak kan isoleren tegen de lucht, desnoods een andere stengel uitkiezen (er groeien er gewoonlijk een heel hoop van samen). Je onderwerp in oppervlak beperken tot wat je diafragma scherp kan weergeven, je sluitersnelheid in het oog houden, zeker als er wat wind is, en je kadrage iets boeiender maken, dergelijke onderwerpen lenen zich bv. heel goed tot diagonaaltjes.
                  VB'tje
                  Last edited by elsan; 21 mei 2009, 08:53.
                  fotosite

Comment

1ste foto volg ik de voorgangers. Te donker, geen scherpte en in tegenspraak met je titel. Ook croppen is bewerken.

2de. Achtergrond goed dat je die zo uit camera krijgt maar te onrustig, net een stormachtige grasvlakte. Wat het onderwerp betreft: DOF te klein of te veel naar voren. Ik had toch graag nog wat scherpte op de bloemknop en eventueel ook nog op de stengel. Kleuren zitten goed.
                    Onderste bloem doet niets + met het plaatje en bovenaan wat meer ruimte had ook gemogen.

Geen commentaar ?
                    je hoeft echt niet om aandacht te vragen hoor die komt wel vanzelf.
                    Flickr één
                    Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                      Je wil hier zoveel laten zien dat er eigenlijk niks van detail meer opvalt. Soms is het beter je te beperken tot één enkele knop of blad, en die er dan te laten uitspringen.
                      Je camerastandpunt zorgt voor een zeer onrustige achtergrond waardoor het zeer moeilijk word de bloem los van de achtergrond te krijgen. Je gebruikte diafragma kan de qua dieptescherpte niet de ganse stengel aan, weer een reden waarom deze niet uitspringt.
                      De centrale plaatsing van de stengel maakt het er ook niet spannender op.
                      Je camerastandpunt zodanig kiezen dat je een vrijstaande tak kan isoleren tegen de lucht, desnoods een andere stengel uitkiezen (er groeien er gewoonlijk een heel hoop van samen). Je onderwerp in oppervlak beperken tot wat je diafragma scherp kan weergeven, je sluitersnelheid in het oog houden, zeker als er wat wind is, en je kadrage iets boeiender maken, dergelijke onderwerpen lenen zich bv. heel goed tot diagonaaltjes.
                      VB'tje
                      Akkoord. Het voorbeeld dat je plaats is inderdaad heelwat beter bij diagonaal !!!! Hartelijk dank voor de tips ! We zijn aan nog aan 't leren !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                        1ste foto volg ik de voorgangers. Te donker, geen scherpte en in tegenspraak met je titel. Ook croppen is bewerken.

2de. Achtergrond goed dat je die zo uit camera krijgt maar te onrustig, net een stormachtige grasvlakte. Wat het onderwerp betreft: DOF te klein of te veel naar voren. Ik had toch graag nog wat scherpte op de bloemknop en eventueel ook nog op de stengel. Kleuren zitten goed.
                        Onderste bloem doet niets + met het plaatje en bovenaan wat meer ruimte had ook gemogen.

je hoeft echt niet om aandacht te vragen hoor die komt wel vanzelf.
                        Akkoord !

Comment

Working...
                        X