Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang deel 2, hopelijk merken jullie wat verbeteringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonsondergang deel 2, hopelijk merken jullie wat verbeteringen

Dit is de eerste

Dan zat ik met het dillema van die wolken rechts die niet echt scherp waren (tips omdat te voorkomen?). Dus heb ik die eraf gecropt maarja dan stond de zon wat te centraal.

iso 200 en 1/2000

op later tijdstip die avond genomen.

iso 100 1/125 en 1/3 overbelicht
    Ziet er mss te onrealistisch uit, geen idee daarom graag jullie meningen.

Re: Zonsondergang deel 2, hopelijk merken jullie wat verbeteringen

Derde vind ik persoonlijk de betere.
    Bij de eerste twee is de zon nog te fel en te prominent (en dus uitbrandend) aanwezig.
    Een tip : post je foto's in reeks op hetzelfde formaat, kijkt gemakkelijker en trekt ookniet direct de aandacht naar één foto omdat die toevallig groter is;
    fotosite

Comment

ja die tweede was ik vergeten aanpassen.
      Bij die eerste waren nog geen wolken en idd nog vollop zon, daarna werd het slechter en slechter. Kan ik die uitbranding(vooral ik mijn tweede foto vind ik die zelf ook storend aanpassen met photoshop enzo ja welke functie. Of beter afblijven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdecock Bekijk bericht
        ja die tweede was ik vergeten aanpassen.
        Bij die eerste waren nog geen wolken en idd nog vollop zon, daarna werd het slechter en slechter. Kan ik die uitbranding(vooral ik mijn tweede foto vind ik die zelf ook storend aanpassen met photoshop enzo ja welke functie. Of beter afblijven?
        Uitgebrande delen bevatten geen data meer, kan je dus nauwelijks of niet aanpassen.
        Donkere delen zijn bewerkbaar (met mate, anders creëer je ruis).
        Je kan dit voor jezelf uitproberen door met de bewuste foto te gaan schuiven met de levels, maar je zal zien dat je nagenoeg geen info kan recupereren in de uitgebrande delen.

Neem een zonsondergang desnoods iets te donker, daar kan je nog weg mee.
        fotosite

Comment

Dat de wolken niet echt scherp waren, lag waarschijnlijk wel in de aard van de wolken, niet wakker van liggen.
          Ik zou me meer concentreren op compositie en onderwerp, die zijn niet zo boeiend in deze foto's

Comment

Ja op de meeste van de fotos die ik toen genomen had waren de wolken onscherp.
            Vond ik wel jammer en hoopte er iets te kunnen aan doen door andere instellingen te kiezen ofzo

Comment

Opletten met je horizon.
              De zee loopt leeg.

Comment

Working...
              X