Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beau

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beau

De o zo wijze pony!

Graag jullie kritische oog even laten horen.

Effe niet op kleuren letten, maar op de bewerking. Wss komt nu, kleuren is toch ook bewerking maar ik kan niet zeggen welke PS bewerking omdat ik juist wil weten of het al dan niet opvalt.

Andries
    Last edited by AndriesDeLeener; 16 mei 2009, 20:47.
    ::: Flickr :::

Re: Beau

Het eerste wat mij opvalt zijn de nogal fletse kleuren...
    Wel hele mooie compo!
    Canon 5D2 en wat glas

Comment

Kleuren zitten nog niet goed, het gaat me vooral om de bewerking, had dit moeten verduidelijken. Sorry.

Comment

Mooie compo maar ik zou de foto vooral veel frisser maken.
        En dan nog iets persoonlijk, maar dat zwart kaderlijntje past er niet echt bij.
        I put the sexy in dyslexia

Comment

Ik weet niet wat je bedoelt met "de bewerking" maar ik weet wel wat me hier stoort : de echt fletse kleuren die het geheel een doods gevoel geven, wat nog versterkt wordt door dat zwarte randje. Deze foto had moeten sprankelen van leven, een uitbundige kleurenpracht moeten zijn, kortom lente suggereren. Nu doet ie net andersom.

(BTW : als dit jouw paardje is zou ik dit wel uit die boterbloemen weghalen, ze kunnen er namelijk niet te best tegen.)
          fotosite

Comment

De bewerking, bedoel je dan dat je de achtergrond geshopped hebt?
            Want voor mij lijkt het inderdaad dat je paardje daar precies is tussen geplakt
            Canon 5D2 en wat glas

Comment

Achtergrond is nogal druk, in een wei zonder bloemen had de ponny beter tot zijn recht komen
              http://www.stes.be

Comment

Ik zie herhalingen als gevolg van clonen in de achtergrond, vanaf ongeveerf de rughoogte van de pony (wat lager links dan rechts), tot de bovenrand van de foto, en dit over heel de breedte.
                De bloemen staan daar ook ineens veel dichter bij elkaar dan daarvoor.

En verder volg ik mijn voorgangers over de kleuren...
                Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Ja het ging dus over de achtergrond. En niet zo zeer over de kleuren. Is deze bewerking haalbaar zonder dat het 'zichtbaar' is? Ben absoluut geen ps held.

Comment

Ik denk wel dat het beter kan. De truc bij grote hoeveelheden clonen is volgens mij ten eerste je startpunt niet te dichtbij kiezen zodat de herhalingen niet te dicht bij elkaar liggen, en heel vaak je startpunt opnieuw kiezen in een andere hoek zodat je geen patronen krijgt.

Ik moet wel zeggen dat ik aandachtiger ben gaan zoeken naar fouten door jouw vraag, ik denk dat het anders minder zou opgevallen zijn.
                    Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                    vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Mensen met geen fotografie ervaring zien het niet, en hier viel het ook niet echt op tot ik nadrukelijk de vraag stelde. Ga het een van de dagen is herbeginnen en dan ook de kleuren bekijken. Ik post hem dan nog wel eens. Alvast bedankt, jullie waren een goede hulp.

Comment

Working...
                      X