Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet Bel Air

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Chevrolet Bel Air

Hier nog eentje uit de States
    Sony A200 - Tamron 18-200 - F8 - 1/200 - iso 200

Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

Re: Chevrolet Bel Air

KNAP maar ik had em meer gecropped aan de linkerkant dat die halve lantaarnpaal er niet meer mee op stond en de auto meer centraal staat..

En mss andere achtergrond, maar dat kan je niet kiezen als het jou auto niet is. Misschien dofje..
    Canon 5D2 en wat glas

Comment

Als de auto dan toch centraal moet komen, crop dan idd links wat meer weg. Het dak van de wagen is ook een beetje overbelicht.
      Wel heerlijk om hier plaatjes van kunnen te trekken.... Ook uit Florida?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
        Als de auto dan toch centraal moet komen, crop dan idd links wat meer weg. Het dak van de wagen is ook een beetje overbelicht.
        Wel heerlijk om hier plaatjes van kunnen te trekken.... Ook uit Florida?
        De foto is gemaakt is Kissimmee, Florida zo'n 30 km onder Orlando, veel rustiger en veel minder 'damn tourists'

Jullie doen een mens wat aan hé
        Croppen is geen probleem maar de achtergrond vervagen daar heb ik mee afgezien
        Ik werk met PS Elements en heb dus (getracht) de auto te selecteren, dan selectie
        omkeren en via filter te vervagen. Met het selecteren alleen ben bijna een uur bezig geweest en nog is het niet helemaal zoals ik wou.
        Als er iemand tips heeft hoe dit eenvoudiger en vooral beter kan, dan hoor ik graag.
        Enfin hieronder het resultaat van mijn gepruts

Mvg, Marc

Comment

Vind je nu zelf niet dat het al een PAK beter is?

ik vind het een nu!!
          Canon 5D2 en wat glas

Comment

Hij is zeker een stuk beter, enkel met een echte DOF was beter geweest...F8 is ook al best hoog voor een dergelijk "portretje" Nu zijn de wielen meevervaagd namelijk, waardoor het net een zwevende auto is...

Desondanks is de tweede wel een stuk mooier/beter als de eerste. Auto staat er ook mooi recht van voren op.
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Tweede foto ziet er bijna een miniatuurautootje uit. Leuk

L.
              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

de eerste versie is een betere en eerlijke foto. Toont de wagen in zijn werkelijke omgeving.
                De kunstmatige onscherpte is zo ... kunstmatig.
                ( Ik bedoel niet enkel technisch en esthetisch kunstmatig, maar vooral inhoudelijk. )

Comment

Marc, ik wou dat ik erbij was man man man,wat een foto's je hier binnen smijt om te watertanden

grtjs

jeannot

Comment

Mooi voor mij toch ook nummer 1 hoor.
                    Zeker na dat veel labuer.
                    Is toch wel een goed lensje precies die tamron of is de fotograaf zo goed

Grtz Tim
                    Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro

Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timtim78 Bekijk bericht
                      Mooi voor mij toch ook nummer 1 hoor.
                      Zeker na dat veel labuer.
                      Is toch wel een goed lensje precies die tamron of is de fotograaf zo goed

Grtz Tim
                      Ik ben tevreden van de Tamron, een beetje soft in de hoge mm maar voor minder dan Eur 200 (nieuwprijs) kan je geen toplens hebben. Ik vind het handig voor op reis want
                      het bereik van 18-200 is voor mij, als beginner, ruim voldoende.
                      Mvg, Marc

Comment

Bij je eerste foto is de achtergrond inderdaad te scherp.
                        Misschien had je beter wat meer afstand genomen van je onderwerp, wat meer mm gebruikt en het diafragma groter ingesteld om zo minder scherpte-diepte te bekomen.
                        De bewerkte versie vind ik niet zo geslaagd. Rondom de auto is alles even wazig en zo lijkt het alsof het een close-up is van een speelgoedautotje.
                        De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Awel, ik vind die eerste wel goed (buiten die halve lantaarnpaal.) Het is een foto getrokken op een speciale plaats. Op reis, dat roept herinneringen op. De auto staat in een bepaalde omgeving met een sfeer, dat mag je zien. Je wil immers toch herinneringen van je reis.

Alhoewel de herwerkte versie zeker heel goed is en een speciale sfeer geeft, is dat een foto die je overal zou kunnen trekken. Je ziet (bijna) niet meer waar je die hebt gemaakt.

Ik hoop dat ik me goed heb uitgedrukt en heb kunnen vertellen wat ik dacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                            Awel, ik vind die eerste wel goed (buiten die halve lantaarnpaal.) Het is een foto getrokken op een speciale plaats. Op reis, dat roept herinneringen op. De auto staat in een bepaalde omgeving met een sfeer, dat mag je zien. Je wil immers toch herinneringen van je reis.

Alhoewel de herwerkte versie zeker heel goed is en een speciale sfeer geeft, is dat een foto die je overal zou kunnen trekken. Je ziet (bijna) niet meer waar je die hebt gemaakt.

Ik hoop dat ik me goed heb uitgedrukt en heb kunnen vertellen wat ik dacht.
                            Ik begrijp je alleszins Sannepoes, maar ik denk dat, als je de sfeer en de omgeving wil vastleggen dan zou er ook wel wat meer omgeving moeten opstaan.
                            Volgens mij wilde de TS hier de auto in beeld brengen en dan is de achtergrond meestal alleen maar storend. (da's natuurlijk maar mijn mening hé)
                            De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              de eerste versie is een betere en eerlijke foto. Toont de wagen in zijn werkelijke omgeving.
                              De kunstmatige onscherpte is zo ... kunstmatig.
                              ( Ik bedoel niet enkel technisch en esthetisch kunstmatig, maar vooral inhoudelijk. )
                              Ik volg hier, al moet ik zeggen dat ik persoonlijk een iets wijder diafragma zou gebruikt hebben zodat je een ietsje meer onscherpte in de achtergrond zonder dat die onherkerbaar wordt.
                              fotosite

Comment

Working...
                              X