Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beestje & bloempje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beestje & bloempje

Dit is nog maar mijn tweede keer dat ik foto's zet op deze site
    Graag eens wat meningen.

Tibetaantje

Re: beestje & bloempje

1:
    Qua scherpte en kleuren zit deze voor mij goed, maar de compositie is te centraal. De enige manieren om met een onderwerp dat centraal in je foto staat weg te komen bij dergelijke foto's zijn volgens mij de bloem echt beeldvullend maken (vierkant formaat) of volledige symmetrie nastreven.

2:
    Ook deze is niet zo geslaagd van compositie: wat minder ruimte links en wat meer aan de kant waar hij naar kijkt zou beter zijn. Ook is het erg spijtig dat een van de horentjes is afgesneden.
    Wel heel leuke kop dat de giraf daar trekt!
    Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
    vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Inderdaad té centrale compo's die foto niets extra meegeven en ze minder interessant maken.
      fotosite

Comment

ik heb deze foto's niet bewerkt , de giraf stond met haar neus tegen de raam van de bus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaantje Bekijk bericht
          ik heb deze foto's niet bewerkt , de giraf stond met haar neus tegen de raam van de bus.
          Het gaat niet over bewerken, het gaat over de compo : kadreren doe je op het ogenblik als je een foto neemt, bijsnijden kan altijd wel wat later, maar je compo moet gemaakt zijn op het ogenblik dat je afdrukt. Als je die giraf iets meer uit het centrum kadreert als je afdrukt heb je een andere foto.
          fotosite

Comment

ok bedankt zal er opleten de volgende keer.

Comment

Working...
            X