Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn dochter in BW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn dochter in BW

Deze foto is genomen op een zonnige dag voor het ondergordijn en zonder flits. Ik vond het ideaal kwa licht. Is met mijn Canon kitlesn 18-55 genomen. Manuele instellingen.

De pose is één uit 100 gekozen. Zo'n kind blijft niet stil zitten.
    Ik heb gekozen deze in BW om te zetten omdat de nadruk dan gelegd werd op het gezicht en vooral ogen. In kleur zag je het hemdje met rode streepjes te fel en de storende kleur op de achtergrond.

Het gezicht achteraan (rechts) heb ik scherper gefocust omdat ik vond dat het mooier was. Foto is niet gecut.

De foto is met fhotoshop omgezet naar BW via de channels (split channels). Ik weet niet of dit de beste methode is. Het linkeroog was grijs en minder scherp. Ik heb dat zwart en scherper gemaakt. Links op de afbeelding stond de kin van mama. Die heb ik er trachten uit te halen maar is wat mislukt vind ik. Je ziet dat er daar aan gewerkt is. De rand erboven van grijs naar zwart was minder opvallen voor de bewerking. Helaas ik kon het niet meer herstellen.

Ik wil mijn graag gaan toeleggen op potretfotografie en zoek naar een 2.8 portretlens. Zou het resultaat met dit protret beter geweest zijn en had flitsen hier beter geweest?

Graag jullie ongezouten mening over de pose, de bewerkingen, lichtinval, ...

| Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

Re: Mijn dochter in BW

hey
    vooraleerst is het een prachtige foto. De omzetting vind ik ook zeer geslaagd. Zelf doe ik mijn omzettingen in photoshop C3 via afbeelding, daarna aanpassen en daarna zwart-wit. Het voordeel is dat ik nog kan spelen met de kleuren waardoor je de zwart foto serieus kan doen veranderen. (wanneer je dit doet via vb grijswaarden kan je dit niet meer) soms speel ik ook met de curven.

groetjes

Comment

Leuke plaat.

Het wegwerken van de kin van de mama vind ik niet zo erg opvallen.

Ik vind het wel een beetje raar aanvoelen dat de scherpte op het rechteroog zit, omdat het bijna weg zit achter de neus.

De omzetting naar ZW vind ik geslaagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
        Leuke plaat.

Het wegwerken van de kin van de mama vind ik niet zo erg opvallen.

Ik vind het wel een beetje raar aanvoelen dat de scherpte op het rechteroog zit, omdat het bijna weg zit achter de neus.

De omzetting naar ZW vind ik geslaagd.
        Ja maar had je de originele gezien dan zou je zien dat de kin wegwerken beter had gekund. Dat vind ik althans. De zwarte overgang gaat in een rechte lijn naar de mond en legt wel een nadruk om de mond. Wat ik dan wel weer goed vind maar die overgang naar het grijs had volgens mijn minder sterk aanwezig mogen zijn.

Over de scherpte op het oog daar weet ik ook niet goed wat beter had geweest. Mijn gevoel zegt dat het andersom had gehoeven. Maar de scherpe krul naast het rechteroog goed. De krullen aan het linkeroog zijn zijn wat onwazig. Hadden die scherp geweest het haar rechts onwazig dat het denk ik de nadruk op de ogen en mond minder goed geweest.

Het is zo moeilijk om een kind van die leeftijd te fotograferen. Misschien heb ik hem teveel bewerkt. Mss ide kleuren beter. Ik weet het niet.

Mijn vraag is ook kan je professioneel ogende portretten maken zonder een studio te hebben. IK heb onlangs foto's gezien van het agentschap Claudio Trucco en die portretten zijn waanzinnig mooi. Doch lijkt me aardig bewerkt.

Hoe ver moet ik gaan om zulke foto's te kunnen evenaren?
        andere lens, studio maken, totaal andere aparatuur, ...

of kan je dat bereiken met betaalbare apparatuur?

Ik heb mijn toestel nu een jaartje echt in gebruik en nu weet ik pasdat ik me wil toeleggen op portretfotografie maar het moet wel betaalbaar blijven.

Thx
        | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

Comment

Mooi dromerige, de foto spreekt
          http://www.stes.be

Comment

Working...
          X