Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Margrietjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Margrietjes

Ik kan genieten van de kleine witte bloemen die te voorschijn komen in de gazon.

Is het wat of is het te druk? Ik denk dat ik ze wat had moeten verscherpen na het verkleinen?

Re: Margrietjes

ik vind het mooi en zeker niet te druk
    de 2e is bij mij het mooiste, de 1e foto heeft een donker hoekje rechtsboven wat ik eraf zou doen

mvg,david

Comment

twee leuke opnamen, Louis Neefs zou er blij mee geweest zijn.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Levels een beetje bijstellen, er zit teveel ruimte aan de rechterkant van de berg. Een tikkeltje verscherpen ook.

Groeten
        Last edited by toktok; 14 mei 2009, 16:43.
        Flickr

Comment

Bedankt voor de reacties

Comment

Hey Sannepoes,

Dit zijn van die foto's waar ik zelf ook gek op ben....hele gewone simpele bloemetjes, maar eigenlijk zo mooi.
            Ik zou de foto's ook nog iets naverscherpen!
            Ik vind het standpunt van foto nr 1 juist erg mooi (redelijk gelijke hoogte) maar zou ook een stukje van rechts (donkergroen) weghalen. Dan is het echt een superplaatje!
            Je weet dat ik een leek ben, maar stel dat je hier een iets kleiner diafragma had gekozen (f/11 ofzo) zou je dan meerdere bloemetjes op de voorgrond scherp krijgen? Het vervaagt nu erg snel...volgens mij zou bv foto nr 1 NOG mooier zijn als het bloempje links naast de scherpe bloem ook nog meer details had. Ik ben nu vreselijk aan het zeuren hoor.

Comment

Vrolijke foto's. Mijn voorkeur gaat toch uit naar de eerste. Al zou ik hem nog iets meer uitgesneden hebben. De tweede is voor mij te druk (onrustig) Misschien iets aan de scherpte doen?
              Ik zeg ook zo maar wat hoor...
              Groet.
              Het pad der buitensporigheden leid naar het paleis van de wijsheid.

Comment

De foto wat oplichten en dan krijg je het gevoel dat alle bloempjes scherper zijn. Nu komem de blaadjes nogal grijs over en we weten allen dat ze spierwit zijn. Dus voor mij zefs wat overbelichten.
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik vind de eerste beter, juist omdat er maar één bloemetje scherp is,
                  ook de compo is volgens mij beter omdat de bloemen in de achtergrond bovenaan niet zijn afgesneden.
                  De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

1 vind ik niet slecht maar ik mis toch de gestoken scherpte op de bloem
                    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Bedankt voor de bijkomende reacties. Ik ga dit weekend alle suggesties eens uitproberen. Hopelijk vind ik een momentje vrij. Het einde van het schooljaar is in zicht en de hectische periodes beginnen

Comment

Nr1 is mooi scherp maar 2 is toch te onscherp om te boeien.
                        Ik zou ze ook wat oplichten vind ze nogal donker waardoor de bloem er niet echt uitspringt.

Grtz Tim
                        Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro

Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.

Comment

In de eerste vind ik het gebruik van de scherptediepte niet echt geslaagd, één bloempje scherp is me te weinig, in dat opzicht is de tweede beter.
                          Maar : je foto's zijn echt dof en donker, ze leven niet.
                          Toch een naar die curves en levels zien.
                          fotosite

Comment

Working...
                          X