Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
De compositie is vrij saai. De kaarsen steken niet echt af tegen de achtergrond, beide zijn bleek en met weinig contrasterende kleuren. Moesten de kaarsen branden dan zou de foto toch al wat interessanter worden.
Nog wat experimenteren dus.
Ik mis ook de vlammetjes.
Speel ook een beetje met de compositie van de kandelaars.
Een beetje dichter bij elkaar, volledig in beeld en met een brandend kaarsje wordt het zeker beter.
De compositie is vrij saai. De kaarsen steken niet echt af tegen de achtergrond, beide zijn bleek en met weinig contrasterende kleuren. Moesten de kaarsen branden dan zou de foto toch al wat interessanter worden.
Nog wat experimenteren dus.
Groeten
Ik volg toktok....neem een mooie achtergrond (stuk groot papier) in een andere tint dan de kaarsen, maar wel een zachte pastelkleur! En steek ze dan maar aan
Met die drie kandelaars kan je heel veel verschillende composities maken die heel wat beter zijn dan dit. Je kan ook wat spelen met scherptediepte, je kan ze aansteken, andere achtergrond gebruiken, andere belichting (met een of twee bureaulampjes kan je al veel doen, het moet niet direkt veel geld kosten), met schaduwen spelen...
Er zijn dus mogelijkheden genoeg, maar ik denk dat dit een van de zwakkere composities is die je eruit zou kunnen halen.
Experimenteer dus maar voort, het begin is al gemaakt, het kan alleen maar beter worden.
Bedankt voor je reacties,
ik zal woensdag het nog eens proberen en het resultaat hier dan posten
nog ff een samenvatting voor mezelf (en jullie ook)
- Interessantere en contrasterende achtergrond
- kaarsen aansteken
- kandelaars mee fotograferen
- nog veel experimenteren
EDIT: - Nog wat oefenen met de belichting
Laten we aannemen dat dit de compositie is die gevraagd is.
Ik zou het dan eerder over slordigheden hebben.
Zet de wieken mooie recht. Zie het verschil tussen de linkse kaars en de twee anderen.
Zet de kaarsen recht.
Zie dat er geen reklame of etiketten en dergelijke te zien zin zoals met de rechtse kaars.
Gebruik ook mischien kaarsen van de zelfde grote of gelijkmatig opgebrand of werk aflopend, de middenste korter of langer dan de twee anderen enz.
Voort de rest is allesal gezegd.
Zorg voor genoeg licht wat het scherpstellen ook vergemakkelijkt.
Robby
Laten we aannemen dat dit de compositie is die gevraagd is.
Ik zou het dan eerder over slordigheden hebben.
Zet de wieken mooie recht. Zie het verschil tussen de linkse kaars en de twee anderen.
Zet de kaarsen recht.
Zie dat er geen reklame of etiketten en dergelijke te zien zin zoals met de rechtse kaars.
Gebruik ook mischien kaarsen van de zelfde grote of gelijkmatig opgebrand of werk aflopend, de middenste korter of langer dan de twee anderen enz.
Voort de rest is allesal gezegd.
Zorg voor genoeg licht wat het scherpstellen ook vergemakkelijkt.
Robby
aanvulling: Zorg dat de naad van het behang niet zichtbaar staat (of anders meer in het midden)
Comment