Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 op een rij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 op een rij

Een van m'n eerste stillevens dat ik gefotografeerd heb. Daarom toch maar bij beginnershoek gezet. Graag jullie mening

EXIF:
    f/ 4.5
    Iso 400
    1/25
    Canon 300D met een flut-kitlens (tijd voor upgrade dus)

Re: 3 op een rij

Waarom staan de kandelaars er niet helmaal op en steek je de kaarsjes niet aan ?
    http://www.stes.be

Comment

De compositie is vrij saai. De kaarsen steken niet echt af tegen de achtergrond, beide zijn bleek en met weinig contrasterende kleuren. Moesten de kaarsen branden dan zou de foto toch al wat interessanter worden.
      Nog wat experimenteren dus.

Groeten
      Flickr

Comment

Ik mis ook de vlammetjes.
        Speel ook een beetje met de compositie van de kandelaars.
        Een beetje dichter bij elkaar, volledig in beeld en met een brandend kaarsje wordt het zeker beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
          De compositie is vrij saai. De kaarsen steken niet echt af tegen de achtergrond, beide zijn bleek en met weinig contrasterende kleuren. Moesten de kaarsen branden dan zou de foto toch al wat interessanter worden.
          Nog wat experimenteren dus.

Groeten
          Ik volg toktok....neem een mooie achtergrond (stuk groot papier) in een andere tint dan de kaarsen, maar wel een zachte pastelkleur! En steek ze dan maar aan

Comment

Met die drie kandelaars kan je heel veel verschillende composities maken die heel wat beter zijn dan dit. Je kan ook wat spelen met scherptediepte, je kan ze aansteken, andere achtergrond gebruiken, andere belichting (met een of twee bureaulampjes kan je al veel doen, het moet niet direkt veel geld kosten), met schaduwen spelen...

Er zijn dus mogelijkheden genoeg, maar ik denk dat dit een van de zwakkere composities is die je eruit zou kunnen halen.

Experimenteer dus maar voort, het begin is al gemaakt, het kan alleen maar beter worden.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Bedankt voor je reacties,
              ik zal woensdag het nog eens proberen en het resultaat hier dan posten

nog ff een samenvatting voor mezelf (en jullie ook)
              - Interessantere en contrasterende achtergrond
              - kaarsen aansteken
              - kandelaars mee fotograferen
              - nog veel experimenteren
              EDIT: - Nog wat oefenen met de belichting
              Last edited by klikjes; 10 mei 2009, 12:19.
              Canon 300D met een flut-kitlens (tijd voor upgrade dus)

Comment

En.... spelen met de scherptediepte....dus kandelaars schuin achter elkaar bv

Comment

Laten we aannemen dat dit de compositie is die gevraagd is.
                  Ik zou het dan eerder over slordigheden hebben.
                  Zet de wieken mooie recht. Zie het verschil tussen de linkse kaars en de twee anderen.
                  Zet de kaarsen recht.
                  Zie dat er geen reklame of etiketten en dergelijke te zien zin zoals met de rechtse kaars.
                  Gebruik ook mischien kaarsen van de zelfde grote of gelijkmatig opgebrand of werk aflopend, de middenste korter of langer dan de twee anderen enz.
                  Voort de rest is allesal gezegd.
                  Zorg voor genoeg licht wat het scherpstellen ook vergemakkelijkt.
                  Robby
                  Last edited by robbydorine; 22 mei 2009, 23:40.
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    Laten we aannemen dat dit de compositie is die gevraagd is.
                    Ik zou het dan eerder over slordigheden hebben.
                    Zet de wieken mooie recht. Zie het verschil tussen de linkse kaars en de twee anderen.
                    Zet de kaarsen recht.
                    Zie dat er geen reklame of etiketten en dergelijke te zien zin zoals met de rechtse kaars.
                    Gebruik ook mischien kaarsen van de zelfde grote of gelijkmatig opgebrand of werk aflopend, de middenste korter of langer dan de twee anderen enz.
                    Voort de rest is allesal gezegd.
                    Zorg voor genoeg licht wat het scherpstellen ook vergemakkelijkt.
                    Robby
                    aanvulling: Zorg dat de naad van het behang niet zichtbaar staat (of anders meer in het midden)
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                    X