Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

absolute beginner macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • absolute beginner macro

    EOS 20 D - SIGMA 150 mm
    [/IMG]

  • #2
    Re: absolute beginner macro

    eerste instantie niet zo, maar na wat langer kijken toch weer wel.
    beetje meer algehele scherpte had nog wel gemogen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: absolute beginner macro

      Alweer iemand die post in GIF, hemel. Waarom? Jpeg alstublieft.
      Idd onscherp. Wat was het gebruikte diafragma? Sluitertijd ...... ? Bij dit soort bloem heb je echt wel veel scherptediepte nodig, diafragma dichtknijpen dus, en een statief gebruiken. En probeer ook eens een meer tweedimensionaal onderwerp, dat is toch wat makkelijker om te beginnen.

      Groeten
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: absolute beginner macro

        Het regent GIF-jes vandaag

        Sally, het is een prachtige bloem met schitterende kleuren en het geheel trekt mij ook wel
        Maar als je de tips van Toktok meeneemt zal ze nog veel mooier uitkomen. Ik vind bloemen zelf verdomd lastig, omdat er zoveel diepteverschillen scherp vastgelegd moeten worden.

        Toktok....hele stomme vraag, maar geldt voor macro ook dat het aantal mm de sluitertijd bepaalt (bv 150mm = /150 sec) of stel je alleen het diafragma in en laat je de camera zelf, aan de hand van het beschikbare licht, de sluitertijd bepalen?

        Comment


        • #5
          Re: absolute beginner macro

          Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Toktok....hele stomme vraag, maar geldt voor macro ook dat het aantal mm de sluitertijd bepaalt (bv 150mm = /150 sec) of stel je alleen het diafragma in en laat je de camera zelf, aan de hand van het beschikbare licht, de sluitertijd bepalen?
          Sluitertijd is meestal ondergeschikt aan het diafragma, daar het toch de bedoeling is om vanaf statief te werken. En bij macro wil je toch controle hebben over de scherptediepte.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

          Comment


          • #6
            Re: absolute beginner macro

            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            geldt voor macro ook dat het aantal mm de sluitertijd bepaalt (bv 150mm = /150 sec) of stel je alleen het diafragma in en laat je de camera zelf, aan de hand van het beschikbare licht, de sluitertijd bepalen?
            Als ik echt heel dichtbij een onderwerp fotografeer, ondervind persoonlijk toch dat het moeilijker wordt om het beeld in de zoeker stabiel te houden. Dus voor macro denk ik dat dat regeltje toch veel van zijn waarde verliest.

            Groeten
            Flickr

            Comment

            Working...
            X