Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Witch

    Nog eens met lightroom zitten prullen. Ik moet me eerst nog eens door een handleiding worstelen, maar zat bij deze foto met een deel van het gezicht dat overbelicht was (flits gebruikt). Ik heb geprobeerd om dat wat recht te zetten, maar beter dan dit lukte me niet echt. Kan het beter of gewoon prullenbak?
    Foto lijkt me nog onderbelicht, maar als ik dat probeer te compenseren is het gezicht weer deels uitgebrand.

    Andere comments ook welkom natuurlijk. En jammer dat de linkerhand er niet volledig op staat... tging allemaal zo snel.

    Oh ja, welke instelling was me misschien beter geweest om geen uitgebrande vlek te krijgen? De flitsopbrengst lager zetten? Of zonder flits en iso serieus opschroeven?



    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D50)
    Lens Focal Length: 30.00 mm ()
    Shutter Speed: 1/80 sec
    F-Number: F5.6
    ISO: 200
    Compensation: EV 2/6
    Last edited by Nena; 9 mei 2009, 16:27.
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: Witch

    Had je nu de EXIF gegevens bijgesloten waren we wijzer geworden, nu is het raden.
    De foto is niet te donker hoor, of het gezicht overbelicht of zo (die vlek op d ekin daar gelaten, maar ze stoort niet, kon evengoed schmink zijn), de kleuren zijn zelfs zeer geslaagd te noemen. Scherpte gezicht ook ok, wel jammer van de handen, maar dat gaf je zelf al aan.

    Comment


    • #3
      Re: Witch

      wel jammer van de handen, maar dat gaf je zelf al aan
      Kan je eventueel beteren door een flink stuk rechts te croppen zodat enkel één hand opstaat
      Effect is dan ook dramatischer (mijn mening)
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: Witch

        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Had je nu de EXIF gegevens bijgesloten waren we wijzer geworden, nu is het raden.
        De foto is niet te donker hoor, of het gezicht overbelicht of zo (die vlek op d ekin daar gelaten, maar ze stoort niet, kon evengoed schmink zijn), de kleuren zijn zelfs zeer geslaagd te noemen. Scherpte gezicht ook ok, wel jammer van de handen, maar dat gaf je zelf al aan.
        Is nu gebeurd. Om een of andere reden neemt de link via Picasa de exif gegevens niet mee Ik heb ze er nu bijgevoegd...
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Witch

          laat al dat technische pixelgeneuk nu eens achterwege, het is een goede foto.
          Alleen haar linkerhand mocht er volledig op staan.

          Comment

          Working...
          X