Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een titel als een ander

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een titel als een ander

    Hey allemaal,
    kben sinds gister lid van BD en ik heb al heel wat foto's bekeken.
    kmoet zeggen dat er hier echt wel deftige foto's te vinden zijn, daaruit heb ik de moed geput om mezelf ook te laten bekritiseren.
    Heb al op vele plaatsen gelezen dat de EXIF er best bij moet, maar daar zal ik nog es op moeten googlen vrees ik ;-)

    so, here goes:
    cold



    mood



    pose



    Groeten,
    Aspro

  • #2
    Re: een titel als een ander

    Knap knap!!
    al vind ik in de 2e niet echt een scherp punt..
    Canon 5D2 en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: een titel als een ander

      geen slecht begin vind ik :

      eerste niet mis maar ik vind hem TE blauw

      tweede mist scherpte vermoedelijk door te veel gecropt?
      3 vind ik de beste leuk onderwerp die meeuwen, leuke compo en geen slechte z-w omzetting (misschien iets meer contrast?)
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: een titel als een ander

        # Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/60 second = 0.01667 second
        # Lens F-Number/F-Stop = 56/10 = F5.6
        # Exposure Program = manual control (1)
        # ISO Speed Ratings = 200

        Voila, dit is een stukje uit de exif van je eerste foto. De Exif gegevens, geven allerlei instellingen/informatie van je toestel en lens weer op het moment dat je de foto maakte. Die info zit dus in het jpg bestand en kan via één of ander programma of via een plug-in in Firefox bekeken worden.
        Afhankelijk van op welke manier je je foto opslaat, kunnen de exif gegevens wel verdwijnen. Het kan handig zijn om ze er niet uit te smijten om zo na te gaan wat er eventueel beter kan gedaan worden. Daarom zie je die opmerking hier wel eens.

        Comment


        • #5
          Re: een titel als een ander

          eerste inderdaad te blauw
          laatste de beste.
          de exif zit nog in je opnamen hoor.
          met welke lens het je de tweede en de derde genomen ?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: een titel als een ander

            Heerlijk om te zien hoe een forum kan werken!

            @Hans: de tweede is een origineel, dus niet gecropt? ik heb er ook 1 waar de reigers scherp op staan, maar die vind ik te casual!
            de scherpte van de tweede had ik dan op het lichte deel (links onder) proberen te plaatsen om van het onderwerp af te leiden.

            @pichayandege: thx!

            @bouk: de tweede en derde zijn getrokken met de 75-300 (kitlens van de sony a200).

            @allen: ik snap dat de eerste te blauw is... maar het origineel is (net zoals de belgische kust) bruin. Hoe kan ik "koude" in m'n foto krijgen dan?

            echt een dikke merci al!

            Comment


            • #7
              Re: een titel als een ander

              Welkom op BD!

              Ik vind de sfeer van alle foto's wel fijn. En ik hou van blauwe, koude, dus 1 kan voor mij wel. Smaken verschillen

              Om je Exif te krijgen, (met windows) rechtsklikken met de muis op je originele foto en "properties/eigenschappen" kiezen. Dan kiezen voor "Details". Door vind je alle gegevens van je foto
              Of je kan kiezen om van het internet een gemakkelijk programma'tje (Exif-reader bv) te halen, dan kan je uit iedereen zijn foto's de Exif halen. Als die nog in de foto-gegevens zitten; sommige bewerkingen/programma's halen die uit de foto's.

              Comment


              • #8
                Re: een titel als een ander

                Welkom

                Als je de 75-300 van sony gebruikt had je veel meer scherpte kunnen bekomen bij 2 en 3 door het diafragma wat dicht te knijpen naar bv f/8 min. dan word deze lens al iets scherper helemaal open is ze wat soft vind ik heb er even een gehad en ben toen overgeschakeld op de sigma 70-300 apo DG en nog geen moment spijt van gehad.

                Voor mij is 3 het beste gelaagd.

                Doe zo verder en blijven proberen.

                Grtz Tim
                Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro

                Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.

                Comment


                • #9
                  Re: een titel als een ander

                  Oorspronkelijk geplaatst door Aspro Bekijk bericht
                  @Hans: de tweede is een origineel, dus niet gecropt? ik heb er ook 1 waar de reigers scherp op staan, maar die vind ik te casual!
                  de scherpte van de tweede had ik dan op het lichte deel (links onder) proberen te plaatsen om van het onderwerp af te leiden.
                  da's niet echt de bedoeling he om de aandacht van het onderwerp af te leiden op deze foto hadden de reigers gewoon scherp moeten zijn omdat zij de 2 dingen zijn waar je direct naar kijkt

                  afin, da's mijn mening he
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: een titel als een ander

                    http://www.opanda.com/

                    Geen tijd verliezen met googlen, meer tijd overhouden om nog meer van die mooie beelden hier te zetten
                    Zolang de exif in de foto's zit denk ik niet dat er hier nog veel om zal gevraagd worden, de meeste gebruikers hebben wel zo'n browser plug-in om hem te lezen denk ik.

                    Over de foto's:
                    1 en 3

                    De tweede inderdaad iets minder door de scherpte en de donkere streep door de lucht (= heel onscherp takje?)
                    Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                    vroeger op dit forum bekend als wAckO

                    Comment


                    • #11
                      Re: een titel als een ander

                      De 2de spreekt me het meeste aan, onscherpte stoort mij totaal niet in deze foto.
                      Knap werk!
                      Groetjes

                      CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

                      Comment


                      • #12
                        Re: een titel als een ander

                        echt bedankt allemaal!
                        dus smaken verschillen heb ik zo de indruk, en dat is maar goed ook!

                        ik hoop binnenkort nog wat foto's te posten, dus kga op avontuur!

                        Comment

                        Working...
                        X