Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jeukende neus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jeukende neus

Had in raw getrokken, in lightroom wat gepruld (ben een complete leek op dat vlak) en vraag me af of de witbalans nu wel goed zit
    De kleuren blijven er voor mij ook flets uitzien. Het was toen ook wel een fletse dag...

Alle commentaren welkom...

NIKON D50
    1/80 second
    F5.6
    ISO 200
    52 mm

Oh ja, klopt het dat via Picasa-link de exif gegevens niet meegegeven worden?
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Jeukende neus

Moet hier nog commentaar op gegeven worden
    Fletse dag, dan kun je moeilijk van frisse, flitsende kleuren spreken Dus op dat gebied is je foto gelukt. Geeft sfeer van dat moment
    Scherpte
    Compo Op de juiste plaats, moment en tijd afgedrukt. compo voor mij
    Ik vind dit gewoon, een goede foto
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Bedankt Robby. Als ik al die flitsende kleurtjes hier soms voorbij zie gaan,... Maar je hebt gelijk, een weergave van de dag is wat we willen, puur natuur en daar horen inderdaad wat fletse kleuren in.
      Ik merk wel dat ik voor deze foto's een zoomlens mis, want heb toch wel redelijk moeten croppen.

Nog een klein vraagje: laadt deze foto snel in bij jou?
      Gisteren ging alles prima snel, maar nu raakt de foto niet ingeladen. Niet leuk voor eventuele kijkers natuurlijk (en voor mezelf, want niet kijken = niet commentarieren = niet leren). Ik gebruikte vroeger photobucket, maar daar had ik dat probleem precies ook. Nu als het bij jou snel inlaadt, dan is er geen probleem, dan ligt het bij mij waarschijnlijk.
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

de foto laadt snel in en ik vind het een goede foto. Mooie compositie.

Comment

Mooi geknipt die kolos!
          Misschien staat hij/zij (?) wat te centraal maar voor de rest is dit goed gemaakt hoor.
          Als je twijfelt aan de levendigheid van dit plaatje: ik speelde wat met de levels en er komt direct meer leven in de brouwerij. Zelfs met simpel wat omhoog schuiven van het contrast wordt alles een stuk levendiger.
          En voor je "Oh ja": ik denk niet dat je de Exif kwijt speelde bij Picasa maar wel in Lightroom OF (eerder nog) BD-sizer. Je kan daar bepalen of je de Exif wil houden of niet.
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
          X