Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste foto's met de D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste foto's met de D80

ik ben van een D60 naar een D80 gegaan en de natuur dichtbij opgezocht om hem eens te testen. Dit zijn twee toch wel mooie foto's naar mijn bescheiden mening

# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 10/150 second = 1/15 second = 0.06667 second
    # Lens F-Number/F-Stop = 56/10 = F5.6
    # ISO Speed Ratings = 100
    # Original Date/Time = 2009:04:26 16:21:59
    # Flash = Flash did not fire
    # Focal Length = 2000/10 mm = 200 mm

# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 10/800 second = 1/80 second = 0.0125 second
    # Lens F-Number/F-Stop = 56/10 = F5.6
    # ISO Speed Ratings = 100
    # Original Date/Time = 2009:05:03 15:39:54
    # Flash = Flash did not fire
    # Focal Length = 290/10 mm = 29 mm
    geupgrade naar Nikon D80, Nikkor 18-200 , Velbon CX-560

Re: Eerste foto's met de D80

De scherpte en de kleuren zijn er, de onderwerpen mochten interessanter zijn.

Veel plezier met je nieuwe speelgoed.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Foto met eend ik heb hier de indruk dat het water achter de eend vertikaal staat en zelfs overheld. Bizar.
      Foto twee moet ik zo zeggen niets bijzonder maar dat komt omdat hij zo klein is gepost. Deze foto moet je op posterformaat zien. Als de scherpte dan nog meezit, want dat kan ik zo niet zo goed beoordelen, dan heb dan heb je een sterke plaat. Ik zou er dan eens mee naar Ravenburg gaan en een puzzel van 5000 stukjes van laten maken
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

dat zij mijn vriendin ook om daar een puzzel van te maken

bedankt voor de reacties, ik wou hem eens uittesten maar had niet veel tijd dus ben er even mee naar een fort in de buurt geweest (forten gordel om antwerpen) maar daar zijn helaas niet zoveel boeiende onderwerpen. Volgende week vertrek ik naar oostenrijk dus daar al ik hem beter kunnen testen

Comment

Scherpte is goed, maar... in de eerste komt je onderwerp er m.i. niet goed uit, omdat er te veel afleiding in de foto staat. De reflecties van de lucht halen de aandacht van het onderwerp weg. Er zitten nog takjes en twijgles en van alles om de aandacht weg te trekken.
          In de tweede... ik mis een beetje een onderwerp.

Comment

ja in de tweede ging het me een beetje om de lichtinval
            en die eerste had misschien beter geweest met een polarisatie filter maar die heb ik enkel voor men 18-55 lens, twijfel een beetje of het ik ze veel zou gebruiken op men 18-200 lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Desnelders Bekijk bericht
              ja in de tweede ging het me een beetje om de lichtinval
              en die eerste had misschien beter geweest met een polarisatie filter maar die heb ik enkel voor men 18-55 lens, twijfel een beetje of het ik ze veel zou gebruiken op men 18-200 lens.
              Ik denk niet dat een polarisatiefilter het probleem gaat oplossen. Ik zou eerder opteren voor een lager standpunt, en het kiezen van een omgeving zonder veel storende elementen.

Comment

hoop dat je de D80 al goed hebt uitgeprobeerd
                proficiat met je verjaardag vandaag
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Working...
                X