Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Dat is al veel beter
Volgens mij heeft dat te maken met slechte make up, de kleur van het gezicht
Volgens mij sta je te ver van het model. Het is een foto gemaakt van op afstand, alsof je van elkaar bang hebt. Meer interaktie met het model.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Een eerste fotoshoot is inderdaad moeilijk, omdat je nog niet echt weet wat/hoe en waarop je moet letten. Ik had hetzelfde voor.
Probeer eerst wat simpele dingen.
Zodat je dan zelf kan zien:
"Ah die poses waren goed, die niet" (om het beter te maken moet ze dit en dit doen)
"Waar liggen mijn foutjes" (belichting, instructies, compsitie, ..)
"Wat waren de goede punten"
"..."
Pak nooit teveel hooi op je vork. Hou het voor de eerste paar keren simpel. Een model, enkele poses, een simpele achtergrond (desnoods enkele achtergronden voor afwisseling)
Ik had teveel hooi op mijn vork. Ik zag het TE groot. En daardoor was het eindresultaat minder.
Een goede voorbereiding helpt veel. Ook een model die weet wat ze moet doen en waarop ze moet letten. Zo kan jij je wat meer toespitsen op jouw werkwijze (lettend op de ISO, Aperature, Exposure, Shutter Speed, White Balance, Kleuren)
Misschien kan je vragen dat ze bij jou komt met een minimaal aan make-up. ze kan later nog altijd wat toevoegen. Erafhalen is moeilijker.
Blijf proberen. Vraag haar opnieuw, zoek wat tips op het net, vraag wat rond, experimenteer en onthou dan wat goed/minder was.
Van onder een stukje af. Een beetje scherper op de ogen. Kleuren een beetje aanpassen...en met mijn antwoord niet of geen rekening houden maar wel met die van snapshot-sr en je komt er.
perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
Van onder een stukje af. Een beetje scherper op de ogen. Kleuren een beetje aanpassen...en met mijn antwoord niet of geen rekening houden maar wel met die van snapshot-sr en je komt er.
Hehe en het rare is. Ik geef die tips en ik deed het ook fout :P
uit je fouten leert men. daarmee deze tips
Comment