Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RMU Classic F1 - eerste post

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RMU Classic F1 - eerste post

    Mijn eerste foto's op het forum sinds ik mijn DSLR aangeschaft heb.
    Meteen de grote test gedaan op de RMU Classic F1 te Francorchamps.
    Is absoluut nog geen topwerk, dat besef ik, maar ik wou graag alvast de eerste tips en bemerkingen ( of ) vernemen bij deze eerste pogingen zodat ik mij kan verbeteren.

    Concentratie voor de wedstrijd :



    Waar is nu toch mijn helm gebleven ?



    Racing action :


  • #2
    Re: RMU Classic F1 - eerste post

    Leuke fotos, 1 & 3 vind ik de beste. Maar ik zou dat rood in beide opnames wat meer laten doorkomen. Foto 1, daar zou ik het gelaat van de driver wat uitlichten.
    Knap gedaan

    Foto 2 had ik meer ingezoomd op de racecar.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: RMU Classic F1 - eerste post

      één vind ik maar niets.
      drie: zo hebben we er al vele gezien.
      twee vind ik overduidelijk de beste: de houding van de piloot, die helm, en dan vooral de achtergrond die context en sfeer geeft aan de foto terwijl de auto toch mooi vrij blijft.
      Als je daar op de wagen gaat inzoomen krijg je weer een foto van dertien in een dozijn.

      Comment


      • #4
        Re: RMU Classic F1 - eerste post

        Foto 709 vooraan wat meer plaats geven

        Foto 161 achtergrond is geen meerwaarde, was mischien niet mogelijk een ander standpunt maar daardoor is het voor mij een snapshot waar jij alleen plezier zult aan hebben, titel maakt wel veel goed.

        Foto bestuurder donker
        In het algemeen verwacht ik meer flitsende kleuren. Weet nu niet welk de weersomstandigheden waren
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: RMU Classic F1 - eerste post

          Dank aan iedereen alvast voor de reacties.
          Het zijn alvast nuttige tips zodat ik die in de toekomst kan toepassen.

          Weersomstandigheden waren inderdaad niet ideaal, wisselend tussen zwaarbewolkt tot zeer zelden zonnig waardoor het moeilijk werd de kleuren tot hun recht te doen komen.
          Het aantal goede locaties in Francorchamps is dan ook beperkt, ook al hadden we gedurende een half uurtje het geluk om vanop de muur van de pitlane te kunnen fotograferen.

          Ik zal nog enkele foto's publiceren op volgende link :

          http://foto.zita.be/2659474138

          Comment


          • #6
            Re: RMU Classic F1 - eerste post

            Wat ik al regelmatig ondervind dat er mensen verwijzen naar een site met hun foto's en dat er dan op die site betere foto's staan die welke ze hier posten
            Neem nu die van die zwarte J.P.S hier en daar wat croppen , vooraan plaats genoeg, in de wielen zit beweging, kleur zit goed en dan kiest men toch voor en andere foto
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #7
              Re: RMU Classic F1 - eerste post

              Ik moet je eigenlijk gelijk geven Robby.
              Nu ik gisteren opnieuw door alle foto's van die dag bladerde, besefte ik ook dat er mits hier en daar wat bewerking betere foto's tussen zitten dan diegene die ik gepost had.

              Ga daar wat werk van maken en voor een volgende post wat langer geduld uitoefenen alvorens op het forum te posten. Eerst even zelf kritisch bekijken alvorens te posten.
              Maar ja, in de euforie om een eerste post te plaatsen, ben ik wat overhaast te werk gegaan. Mea Culpa daarvoor.

              Vanop de positie waar die JPS Lotus gefotografeerd werd, heb ik nog een aantal geslaagde foto's. En ook nog een aantal mooi vanop een andere locatie vlak naast de baan. Die zal ik eerstdaags bij de site op de vermelde link plaatsen.

              Nogmaals bedankt voor de reactie.

              Comment

              Working...
              X