Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Inderdaad mooi. De grashalmen op de tweede storen mij minder dan de lichtgroene planten op de eerste, ik vind de tweede dan ook het mooiste, de eerste is me iets te druk.
Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.) vroeger op dit forum bekend als wAckO
technisch geslaagd.
compositorisch doet het mij niet veel.
inhoudelijk heb ik toch wel enkele bedenkingen:
mij stoort het beeldhouwwerk.
Beelden zijn bij uitstek slechte onderwerpen om een boeiende foto te verkrijgen. meestal, ook in dit geval, blijft het bij een reproductie van andermans kunstwerk, dat we dan mooi of niet mooi kunnen vinden. (meestal mooi, anders maakten we de foto niet). Maar eigenlijk dient bij fotografie, de foto het kunstwerk te zijn, terwijl ook hier de foto in het niet verzinkt tegenover het onderwerp.
Het onderwerp moet ten dienste staan van de kunst die fotografie is, niet de fotografie ten dienste van het onderwerp.
Als catalogusfoto voor de beeldhouwer vind ik ze geslaagd.
Comment