Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blijven oefenen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Blijven oefenen

Graag jullie mening of

Last edited by Dextro; 1 mei 2009, 20:10.
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
    https://500px.com/marnix_photography

Re: Blijven oefenen

1 foto teveel gepost Maximaal 3 foto's

De eerste vind ik top . Mooi scherp, goede kleur en mooie DOF.

De andere bekoren me niet veel qua object. Andere vinden deze dan misschien wel goed.

Comment

1: Veel ruis en da's niet verwonderlijk gezien de iso800. Na je exif bekeken te hebben denk ik dat hier een statief wel wenselijk was. De scherpe roze bloemen komen er ook niet uit tegenover de onscherpe roze bloemen. Mss wat zoeken naar een achtergrond met een kleur die contrasteert met het roze.
      2: Ik weet niet goed waarheen te kijken, mss meer concentreren op de structuur voor de boom.
      3: Het overbelichte deel trekt veel aandacht. Het bootje vooraan links had mss een betere compositie opgeleverd.

Groeten
      Flickr

Comment

Ik hoor graag jullie terechte commentaar maar kunnen jullie aub er ook bijzetten wat ik moet doen om tot betere resultaten te komen bv ok de iso naar beneden maar welke instellingen moet ik dan terug veranderen om tot een beter resultaat te komen.

Alvast bedankt
        Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
        https://500px.com/marnix_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
          de iso naar beneden maar welke instellingen moet ik dan terug veranderen om tot een beter resultaat te komen.

Camera op statief en draadontspanner of zelfontspanner gebruiken, en sluitertijd verlengen.

Groeten
          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dextro Bekijk bericht
            Ik hoor graag jullie terechte commentaar maar kunnen jullie aub er ook bijzetten wat ik moet doen om tot betere resultaten te komen bv ok de iso naar beneden maar welke instellingen moet ik dan terug veranderen om tot een beter resultaat te komen.

Alvast bedankt
            Dat is feitelijk het minimum aan basis dat je moet kennen om te fotograferen. Het is niet de bedoeling dat de beoordeellaars bij ieder comment de minimumbasis moet uitleggen. Dit zijn minimum zaken die je gemakkelijk op het internet vind. Ook vind je veel in je handleidingsboekje van je toestel. Neem dat eens met veel aandacht door en je zult al een veel klaardere kijk hebben op alles. Het probleem is dat alles met elkaar vebonden is. Weten wat iso, diafragma, sluiterstijd, focus, dof enz is is de minimumbasis. Tik één van deze zaken in ,in de zoekopdracht van BD en ik ben er zeker van dat je na een uur uw basis op zak hebt en dat het al veel gemakkelijker is om foto's te maken.
            Maar troost u ik ben ook zo ongeduldig begonnen en het leerproces blijft duren en zal nooit niet eindigen
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Dat is feitelijk het minimum aan basis dat je moet kennen om te fotograferen. Het is niet de bedoeling dat de beoordeellaars bij ieder comment de minimumbasis moet uitleggen. Dit zijn minimum zaken die je gemakkelijk op het internet vind. Ook vind je veel in je handleidingsboekje van je toestel. Neem dat eens met veel aandacht door en je zult al een veel klaardere kijk hebben op alles. Het probleem is dat alles met elkaar vebonden is. Weten wat iso, diafragma, sluiterstijd, focus, dof enz is is de minimumbasis. Tik één van deze zaken in ,in de zoekopdracht van BD en ik ben er zeker van dat je na een uur uw basis op zak hebt en dat het al veel gemakkelijker is om foto's te maken.
              Maar troost u ik ben ook zo ongeduldig begonnen en het leerproces blijft duren en zal nooit niet eindigen
              Robby
              ROFL, bij mijn weten valt een Internet Fotografieforum ook onder de term 'Het Internet'.
              Akkoord, hij kon met wat zoekwerk hier op het forum wat meer op de hoogte van de 'zaken' zijn, maar dan nog moet men die informatie kunnen toepassen op zijn eigen foto's. Iedereen is ooit beginner geweest, niet waar?

/On-topic:
              Foto 1: Teveel (kleur)ruis. Kun je inderdaad vermijden door de iso naar beneden te halen, maar dan ga je ofwel je diafragma moeten openzetten (kleiner f-getal) of je sluitertijd verlengen.
              Een groter diafragma gaat het uitzicht van de foto veranderen, de scherptediepte zal een stuk minder zijn (ook wel DOF, depth of field genoemd), hier ligt de dof eigenlijk precies goed, de voorste tros bloemen zijn netjes scherp en de rest onscherp.

Een langere sluitertijd gaat, indien goed gebruikt, het uitzicht van de foto niet beïnvloeden. Met goed gebruikt, bedoel ik, eventueel met statief om bewegingsonscherpte te voorkomen.
              Dus in dit geval, ISO naar beneden, sluitertijd omhoog, diafragma onveranderd laten.

Foto 2: Niet echt een interessante compositie (persoonlijk!). Een halve (indrukwekkende dat wel) boomstam, die waarschijnlijk midden de dag getrokken is, vandaar het harde licht. Dus beter wat vroeger of later op de dag de boom fotograferen.
              De stam is niet echt een eyecatcher omdat hij ongeveer dezelfde kleur heeft als de rest van de foto.

Foto 3: Over deze compositie is wel nagedacht, echter hier vind ik de lichtmeting niet echt geslaagd. Te felle stukken links boven in de foto.

Maar zoals je zelf reeds aangeeft in de titel...'Blijven oefenen'
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                ROFL, bij mijn weten valt een Internet Fotografieforum ook onder de term 'Het Internet'.
                Akkoord, hij kon met wat zoekwerk hier op het forum wat meer op de hoogte van de 'zaken' zijn, maar dan nog moet men die informatie kunnen toepassen op zijn eigen foto's. Iedereen is ooit beginner geweest, niet waar?

/On-topic:
                Foto 1: Teveel (kleur)ruis. Kun je inderdaad vermijden door de iso naar beneden te halen, maar dan ga je ofwel je diafragma moeten openzetten (kleiner f-getal) of je sluitertijd verlengen.
                Een groter diafragma gaat het uitzicht van de foto veranderen, de scherptediepte zal een stuk minder zijn (ook wel DOF, depth of field genoemd), hier ligt de dof eigenlijk precies goed, de voorste tros bloemen zijn netjes scherp en de rest onscherp.

Een langere sluitertijd gaat, indien goed gebruikt, het uitzicht van de foto niet beïnvloeden. Met goed gebruikt, bedoel ik, eventueel met statief om bewegingsonscherpte te voorkomen.
                Dus in dit geval, ISO naar beneden, sluitertijd omhoog, diafragma onveranderd laten.

Foto 2: Niet echt een interessante compositie (persoonlijk!). Een halve (indrukwekkende dat wel) boomstam, die waarschijnlijk midden de dag getrokken is, vandaar het harde licht. Dus beter wat vroeger of later op de dag de boom fotograferen.
                De stam is niet echt een eyecatcher omdat hij ongeveer dezelfde kleur heeft als de rest van de foto.

Foto 3: Over deze compositie is wel nagedacht, echter hier vind ik de lichtmeting niet echt geslaagd. Te felle stukken links boven in de foto.

Maar zoals je zelf reeds aangeeft in de titel...'Blijven oefenen'
                Leg dan ook uit
                -Wat dat ruis is en hoe dat dat onstaat
                -Diafragma en f getal
                -Scherptediepte of dof
                -Sluiterstijd
                -Lichtmeting
                -Compositie en alles wat daar mee te maken heeft
                Want dat zijn allemaal termen die je gebruikt hebt, zonder uitleg te geven.
                Ik denk dat je de ts'r nog meer vragen zou kunnen hebben.
                Wat ik wil zeggen is dat men ook aan zelfstudie moet doen.
                Men koopt toch ook geen auto, gaat er mee rijden en na wat ongevallen vraagt men hoe moet ik rijden.
                Robby

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Leg dan ook uit
                  -Wat dat ruis is en hoe dat dat onstaat
                  -Diafragma en f getal
                  -Scherptediepte of dof
                  -Sluiterstijd
                  -Lichtmeting
                  -Compositie en alles wat daar mee te maken heeft
                  Want dat zijn allemaal termen die je gebruikt hebt, zonder uitleg te geven.
                  Ik denk dat je de ts'r nog meer vragen zou kunnen hebben.
                  Wat ik wil zeggen is dat men ook aan zelfstudie moet doen.
                  Men koopt toch ook geen auto, gaat er mee rijden en na wat ongevallen vraagt men hoe moet ik rijden.
                  Robby

- Ruis: Heb aangegeven hoe ruis verminderd kan worden.
                  - Diafragma: Diafragma en zijn correlatie met scherptediepte heb ik ook aangegeven. Heb zelf DOF tussen haakjes erbij gezet om te verduidelijken.
                  - Scherptediepte: Heb ik volgens mij uitgelegd in mijn post.
                  - Sluiterstijd: Heb ik bij mijn weten niet aangeraakt, heb het wel over de sluitertijd gehad en dit leek me ook wel duidelijk.
                  - Lichtmeting: woord zegt het zelf, me dunkt.
                  Maar misschien had je erover gelezen.

Als jij de TS als idioot wil bestempelen mij niet gelaten, ik ga er liever vanuit dat hij bij onduidelijkheid wel een vraag zal stellen.

Net op fora zoals deze kun je als beginner een goeie basis leggen.
                  Trouwens, het ging u waarschijnlijk evenveel of minder moeite gekost hebben om te antwoorden op zijn vraag of niet te reageren dan hem direct af te wimpelen.

Maar goed, we zijn off-topic.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    - Ruis: Heb aangegeven hoe ruis verminderd kan worden.
                    - Diafragma: Diafragma en zijn correlatie met scherptediepte heb ik ook aangegeven. Heb zelf DOF tussen haakjes erbij gezet om te verduidelijken.
                    - Scherptediepte: Heb ik volgens mij uitgelegd in mijn post.
                    - Sluiterstijd: Heb ik bij mijn weten niet aangeraakt, heb het wel over de sluitertijd gehad en dit leek me ook wel duidelijk.
                    - Lichtmeting: woord zegt het zelf, me dunkt.
                    Maar misschien had je erover gelezen.

Als jij de TS als idioot wil bestempelen mij niet gelaten, ik ga er liever vanuit dat hij bij onduidelijkheid wel een vraag zal stellen.

Net op fora zoals deze kun je als beginner een goeie basis leggen.
                    Trouwens, het ging u waarschijnlijk evenveel of minder moeite gekost hebben om te antwoorden op zijn vraag of niet te reageren dan hem direct af te wimpelen.

Maar goed, we zijn off-topic.
                    Ik denk dat TS'r wel weet wat ik wil zeggen.
                    Robby

Comment

Working...
                    X