Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veertjes drogen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veertjes drogen


    1/125 - f4 - iso 100


    1/125 - f4 - iso 100
    of

    sorry, zijn aangepast
    Last edited by IngridVD; 2 mei 2009, 18:53. Reden: foto's te groot
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Veertjes drogen

    mooi actie er in ziet mooi de veren er in
    groetjes antony

    Comment


    • #3
      Re: Veertjes drogen

      Voor mij die met zijn vleugels horizontaal. Ik weet het niet waarom maar in deze foto krijgt ze benen in plaats van poten. Welliswaar dunne benen
      Op het juiste moment en plaats afgedrukt.
      Dit is het beetje geluk dat je als fotograaf moet hebben om die ene foto net iets beter te hebben . Naarmate je beter wordt zul je zien dat je ook meer en meer geluk hebt.
      Waarom zit er in de foto minder kleur dan in de kader zie rechts onder
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Veertjes drogen

        wel heel vlot na elkaar genomen, gezien de eenden in de achtergrond.
        ga voor de eerste opname, al ist wit wat uitgebleekt (bij beide).
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Veertjes drogen

          Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Voor mij die met zijn vleugels horizontaal. Ik weet het niet waarom maar in deze foto krijgt ze benen in plaats van poten. Welliswaar dunne benen
          Op het juiste moment en plaats afgedrukt.
          Dit is het beetje geluk dat je als fotograaf moet hebben om die ene foto net iets beter te hebben . Naarmate je beter wordt zul je zien dat je ook meer en meer geluk hebt.
          Waarom zit er in de foto minder kleur dan in de kader zie rechts onder
          Robby
          boord kader is gemaakt met PS, opvulling kan je dan veranderen/aanpassen, vond dit beter uitkomen dan een extra kleur voor kader, bedankt vr het bekijken en de reactie
          Last edited by IngridVD; 1 mei 2009, 08:58.
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: Veertjes drogen

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            wel heel vlot na elkaar genomen, gezien de eenden in de achtergrond.
            ga voor de eerste opname, al ist wit wat uitgebleekt (bij beide).
            grt,bouk.
            van dat wit vond ik hetzelfde, hoe zou ik dit best vermijden proberen op lichtere gedeelte scherp te stellen ? maar vond het wel de moeite op ze te posten, maar in zo'n situatie moet je snel zijn en kan je niet vragen aan de beestjes om het nog eens over te doen, dan is het de kunst om alles nog eens perfect van kleur te hebben misschien een volgende keer beter, toch bedankt voor de reactie, grts Ingrid
            Last edited by IngridVD; 1 mei 2009, 10:36.
            groetjes Ingrid

            Comment


            • #7
              Re: Veertjes drogen

              Je foto's gaan de max 400 kb behoorlijk te boven, graag aanpassen de eerst volgende keer dat je online bent, het zou zonde zijn als ze verwijderd moeten worden. Ze staan nu even achter een link.
              Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
              Canon eos 7D Mijn site

              Comment


              • #8
                Re: Veertjes drogen

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                Je foto's gaan de max 400 kb behoorlijk te boven, graag aanpassen de eerst volgende keer dat je online bent, het zou zonde zijn als ze verwijderd moeten worden. Ze staan nu even achter een link.
                foto's aangepast, sorry
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: Veertjes drogen

                  De eerste voor mij.
                  Best wel een grappig zicht en op het juiste moment vastgelegd.
                  Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veertjes drogen

                    Waarschijnlijk zijn de witte delen overbelicht omdat je meerpunts (pattern) lichtmeting hebt gebruikt. Omdat het overgrote deel van de foto veel donkerder is, gaat de camera sluitertijd of diafragma (al naargelang de programmakeuze) aanpassen. Daardoor kan het gebeuren dat het kleine deeltje wit in de foto overbelicht is.
                    Je kan dit vermijden door centrale- of spotmeting op het beestje toe te passen.

                    Dit is mijn oordeel op basis van eigen ervaring, want er zit geen exif in de foto's.

                    Als je de beestjes aandachtig geobserveerd hebt (ook zónder camera), dan weet je dat ze ná een wasbeurt altijd de vleugeltjes "droogzwieren" (klik!). Tijdens het wassen kan je de camera al instellen voor het "moment suprême".
                    Last edited by Jos Vanhengel; 3 mei 2009, 04:46.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veertjes drogen

                      Knap, foto 1 is mijn voorkeuze en heeft te maken met de compositie. Wel had ik dat kadertje weggelaten. Wat die kleine overbelichting plaatsjes betreft ben ik het niet eens met de anderen. Dat stoort voor mij niet,als je in het echt naar het water kijkt of de lucht door de bomen dan heb je ook van die heldere spots. Verder zullen deze heldere spots op het fotopapier helemaal niet zo erg zijn. Want wit op een papieren foto is het native wit van het papier. Dat wil zeggen dat witte partijen op de foto, samen met de verbrande (overbelichte deeltjes) de zelfde witwaarde zullen hebben eens geprint. Wat soms overbelicht is op een scherm valt regelmatig goed mee op een papier foto.
                      Natuurlijk heeft Jos gelijk, hoe je dat kan voorkomen (moet je zijn steeds goede uitleg maar eens lezen) . Daarbij zou je ook kunnen inflisten op de eend.

                      De pootjes, laat die maar staan. Uiteindelijk stond die eend daar ook zo. Alsof oeeps dat water is koud.

                      VG Flash
                      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veertjes drogen

                        wat er met de exif gegevens gebeurd is kan ik zo direct niet verklaren misschien met aanmaken van kader en moet al eens via usb stick werken, werk met een Mac en heb de PS op Windows op de Mac staan aardoor altijd switchen met programs
                        iedereen bedankt voor het kijken en reacties , tips , alweer enkele punten om op te letten bij volgende pogingen, grts Ingrid
                        groetjes Ingrid

                        Comment

                        Working...
                        X