Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste HDR



    Wat vinden jullie er van?
    Donker gehouden om de dreigende onweerswolksfeer weer te geven

    Is bewerkt van 1 originele foto, dus geen 3 verschillende Ev foto's..

    mod devid: foto te groot en te zwaar, graag aanpassen tot max 900*900 pixels en 400 kb
    Last edited by KazzZ; 30 april 2009, 08:00.
    Canon 5D2 en wat glas

  • #2
    Re: Eerste HDR

    Ik vind het iets te hard bewerkt.
    Ik hou wel van HDR maar dan wel als het subtiel gebeurt
    Achtergrond had nog waziger mogen zijn naar mijn bescheiden mening
    Canon 5D MarkIII , Canon 24-105 F4 IS USM L , Canon 70-200 F4 IS USM L

    Jay Art's

    Comment


    • #3
      Re: Eerste HDR

      T'is mijn eerste en doe mijn best, maar ik vond deze enkel iets hebben als hij wel degelijk zwaar bewerkt was.
      Het is geen landschap ofzo, want dan vind ik een lichte bewerking ook meer op zijn plaats.. Van de wazige achtergrond.. Kan je idd gelijk hebben!

      EDIT: wat ik wel merk tov de originele foto:
      Wat een merkbaar verschil in detail!! Op de originele is er praktisch geen spiegeling. Wat een schril contrast hier!
      Last edited by KazzZ; 30 april 2009, 08:01.
      Canon 5D2 en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Eerste HDR

        Goed geslaagde poging! Het zou me interessant lijken, mocht je niet alleen de bewerking posten (zoals je nu gedaan hebt), maar ook de originele foto waarvan je vertrokken bent. Dan pas kunnen we zien of dit een verbetering dan wel een verslechtering is t.o.v. het origineel. Maar het is aan jou om dat te doen of niet.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

        Comment


        • #5
          Re: Eerste HDR

          véél tevéél effect erop... zet die slider in photomatix op 40 ipv 70 en voer een pak meer lightsmoothing uit en dan is het misschien terug iets.
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: Eerste HDR

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Goed geslaagde poging! Het zou me interessant lijken, mocht je niet alleen de bewerking posten (zoals je nu gedaan hebt), maar ook de originele foto waarvan je vertrokken bent. Dan pas kunnen we zien of dit een verbetering dan wel een verslechtering is t.o.v. het origineel. Maar het is aan jou om dat te doen of niet.
            zal ik proberen te doen!
            Canon 5D2 en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Eerste HDR

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              véél tevéél effect erop... zet die slider in photomatix op 40 ipv 70 en voer een pak meer lightsmoothing uit en dan is het misschien terug iets.
              Ik denk met HDR's dat het vooral eigen smaak is.
              Persoonlijk vind ik dit niet over the top. De auto springt er echt wel uit, tov de originele foto. Dit is wat de persoon wenste ook. Ik heb hem minder bewerkte HDR's ook doorgestuurd en hij vond het toen wat flets "in vergelijking met andere op het net" wat hij al gezien had..
              Hier zie je echt dat er aan de foto gewerkt is, en sommige zien dit graag, anderen niet.
              Canon 5D2 en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Eerste HDR

                Ik vind dat het hier kan, voor die auto. Ik heb er meer moeite als mooie landschappen "kapot ge-HDR'd" worden, maar ook daar verschillen de smaken. Intussen probeer ikzelf meer van de techniek te leren en uit te proberen, b.v. op een landschap waarvan de lucht "uitgebrand" is.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste HDR

                  Persoonlijke mening over HDR:

                  kan een redmiddel zijn voor inderdaad uitgebluste wolkenhemel bij landschapfoto's, verschillende schaduwen, contrasten etc.. beter "terug" te brengen. Dit zijn hele lichte minieme HDR's.

                  Bij auto's vindt ik zware HDR zoals deze echt kunnen! Je wil echt iets anders zien van je auto, echt het stoere! En dat doet die HDR wel..
                  Canon 5D2 en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste HDR

                    Dit is wat de persoon wenste ook. Ik heb hem minder bewerkte HDR's ook doorgestuurd en hij vond het toen wat flets "in vergelijking met andere op het net" wat hij al gezien had..
                    Ja, maar heeft die persoon een geoefend oog in het beoordelen van foto's???
                    Vele doorsnee kijkers vinden foto's al gauw flets, niet kleurig genoeg, niet contrastrijk genoeg.
                    Dat komt volgens mij door al die rommel waardoor ze overspoeld worden op het internet. Zachte natuurlijke kleuren, sombere luchten zonder opgefokte dramatiek, het mag allemaal niet meer.
                    Ik vind deze foto zwaar erover, kan er niet van genieten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste HDR

                      Mooie hdr bewerking.
                      Maar wat het donker houden en het suggereren van het onweer ga je hier voormij volledig de mist in. Bekijk foto's van onweer, dan zie je het donkere in nuances.Hier licht voor mij boven op de foto een donkere schijn. Bij onweer spredekt men van diffuus licht. Wolken zijn niet overal even dik en laten dan ook volgens de dikte licht door. Dit kan men dan waarnemen als nuances in het licht dat zich reflecteerd op de verschillende oppervlakte. Hier op de foto heb je één egale donkere laag.
                      Robby
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste HDR

                        Yep klopt eigenlijk wel Robby.
                        Ben daarom daarnet eens aan het sleutelen gegaan om hem lichter te krijgen, MAAR:
                        het effect van deze HDR (wat ik wel geslaagd vind) gaat compleet verloren als ik foto een lichtere tint geef.. :s
                        Canon 5D2 en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste HDR

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Ik vind dat het hier kan, voor die auto. Ik heb er meer moeite als mooie landschappen "kapot ge-HDR'd" worden, maar ook daar verschillen de smaken. Intussen probeer ikzelf meer van de techniek te leren en uit te proberen, b.v. op een landschap waarvan de lucht "uitgebrand" is.
                          ik moet LesC, hier toch in bij treden wat betreft de omzetting naar HDR is deze zeker geslaagd,voor de eerste te zijn,en het is idd zo dat er in andere onderwerpen toch wel met de HDR effecten serieus overdreven worden,ik heb mij daar ook aan bezondigd
                          in het begin,soit ik vind deze goed

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste HDR

                            Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                            ik moet LesC, hier toch in bij treden wat betreft de omzetting naar HDR is deze zeker geslaagd,voor de eerste te zijn,en het is idd zo dat er in andere onderwerpen toch wel met de HDR effecten serieus overdreven worden,ik heb mij daar ook aan bezondigd
                            in het begin,soit ik vind deze goed
                            \o/ Thx!
                            Canon 5D2 en wat glas

                            Comment

                            Working...
                            X