Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonsondergang

Heb mij deze morgen een statief aangeschaft en hier ongeduldig op de zonsondergang zitten wachten. Wie heeft er tips en opbouwende kritiek?

Heeft er iemand een idee of tip hoe ik de voorgrond scherper of duidelijker kan krijgen?

iso : 100
    Sluitertijd : 1/4
    Lensopening: F/36,4

iso : 100
    Sluitertijd : 1/4
    Lensopening: F/36,4

Re: Zonsondergang

Mischien een hoger iso? en niet op de zon scherpstellen. Ben er ook geen krak in,de zon hoeft nie per se gecentreerd te zijn. Maar mijn mening knappe beginner foto's.

Comment

Door het felle licht van de mooie ondergaande zon zul je niet veel details krijgen in de voorgrond, mits je flitst....maar dat zou je hele foto verpesten. Juist de contouren tegen dat prachtige licht vind ik mooi.

Je hebt snel een statiefje te pakken gekregen Wat een verschil he?

Comment

Je hebt daar voor nodig een grote spotlampen Maar is het wel de bedoeling om bij een zonsondergang de voorgrond klaar er bij te hebben. als dat u keus is danzul je moeten kiezen tussen de voorgrond of de zonsondergang. het één zal het andere beinvloeden in de negatieve zin.
        Je zult dan moeten de trukkendoos open doen. Om iets op een foto te krijgen moet je licht op je sensor krijgen. Ofwel door de hoeveelheid licht of door de duur dat het licht op de sensor valt Bv sterren fotografie)
        Ofwel geef je licht bij op de voorgrond ofwel belicht je langer maar dan is de lucht overbelicht;. Dat kan je dan vermijden door een grijsverloopfilter te gebruiken die dan de lucht afschermd en je zo de voorgrond langer kunt belichten. Let wel op langer belichten geeft kans op meer ruis. Een andere mogelijkheid is HDR, of alle redgisters opentrekken van een bewerkingsprogram.
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
        X