Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skireis, actie en landschapfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Skireis, actie en landschapfoto's

Allemaal gemaakt met TZ 5

belichtingstijd: 1/2000, iso: 100

belichtingstijd: 1/2000, iso: 400

1/1000 en iso: 100

[edit Mod. : 4de foto verwijderd. Je mag er max. 3 plaatsen per topic. Voor meer foto's kun je altijd verwijzen naar een online fotoalbum]

Ik had graag wat opbouwende commentaar gehad.Alvast bedankt
    Last edited by bartdecock; 23 april 2009, 11:34.

Re: Skireis, actie en landschapfoto's

he je er nog wat exif bij?
    en de max is drie hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voor mij de vierde graag.De eerst en tweede doen het technisch niet voor mij.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

aangepast en exif bygevoegd

Comment

De eerste is een duidelijk voorbeeld van hoe de sneeuw de camera in de maling neemt. Als alles wit ziet, zeker bij sneeuw, die het licht nog eens weerkaats, ietsjes overbelichten.

Goei foto's.
          Eerste beetje jammer van de onderbelichting
          Tweede beetje jammer dat de kabelbaan samenvalt met de snowboarder, en probeer hem ruimte te geven in de richting waarin hij gaat;
          Derde vin 'k best goed, qua vlakverdeling en licht en sfeer.

Comment

Ik zie niet veel witte sneeuw.
            Polarisatiefilter kan wonderen doen al heeft dat natuurlijk een prijskaartje.
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Ik zie niet veel witte sneeuw.
              Polarisatiefilter kan wonderen doen al heeft dat natuurlijk een prijskaartje.
              Robby
              Hoe doet een polarisatiefilter hier wonderen ? Waar gaat hij bij helpen ?
              Ik denk trouwens niet dat er die zijn voor de TZ5.

Comment

ik vermoed dat ik de witbalans handmatig had moeten instellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdecock Bekijk bericht
                  ik vermoed dat ik de witbalans handmatig had moeten instellen
                  of in RAW schieten.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Hoe doet een polarisatiefilter hier wonderen ? Waar gaat hij bij helpen ?
                    Ik denk trouwens niet dat er die zijn voor de TZ5.
                    maak eens een foto met Pf en je zult het zelf zien, op voorwaarde dat de zon gunstig staat ten opzichte van de aktie. Ik heb wel gezegd, kan.
                    Robby

Comment

maak eens een foto met Pf en je zult het zelf zien, op voorwaarde dat de zon gunstig staat ten opzichte van de aktie. Ik heb wel gezegd, kan.
                      Robby
                      Robby, sorry, maar... als je zegt dat een PF wonderen kan doen, dan had ik NU graag gehoord wat het wonder is dat de PF gaat verrichten.
                      Ik lees hier vaak onzinnig commentaar, wat ik dit helemaal niet vind, als het gefundeerd wordt...

"Maak eens een foto"... ja ok, en dan, wat gaat het verschil zijn ?
                      Ik zou 't graag weten, want ik wil zelf ook graag bijleren.

Comment

Robby, sorry, maar... als je zegt dat een PF wonderen kan doen, dan had ik NU graag gehoord wat het wonder is dat de PF gaat verrichten.
                        Ik lees hier vaak onzinnig commentaar, wat ik dit helemaal niet vind, als het gefundeerd wordt...

"Maak eens een foto"... ja ok, en dan, wat gaat het verschil zijn ?
                        Ik zou 't graag weten, want ik wil zelf ook graag bijleren.
                        Festinalente dat ik aan u nog moet uitleggen waarvoor een, voor een spiegelreflex, circulaire polarisatiefilter dient
                        Je zegt het zelf dat door het wit en de weerkaatsing van de sneeuw uw toestel onderbelicht. De circulaire polarisatiefilter neemt die weerkaatsing (schittering) weg en
                        omdat hij werkt als een soort zonnebril zal hij ook het hevige wit wat milderen zodat het toestel niet zoveel last heeft van het hevige wit en weerkaatsing ( schittering).
                        Ook zal hij een blauwe lucht blauwer maken,wolken mooier laten uitkomen en als er een mist hangt die niet te hevig is zal hij die gedeeltelijk of helemaal wegwerken.
                        Hij werkt het best waneer men ongeveer 90 graden tegenover de zon staat.
                        Daarom heb ik gezegd dat hij wonderen KAN doen
                        Doe een polaroid zonnebril aan en je weet wat een Pf doet
                        Wanneer men een foto neemt en de sneeuw ziet blauw dan moet je de witbalans op schaduw of bewolkt zetten.
                        Maar dat wist je alllemaal al wel he festinalente
                        Waarom ik er geen uitleg heb bijgegeven bij mijn eerste comment is door het feit dat de Pf zo'n ingewikkelde materie is dat het beter is dat de TS'S zelf wat moeite moeten doen om wat bij te leren.
                        ROBBY

Comment

ik vind de 3de foto een prachtige foto sneeuw is echt wel heel moeilijk want je moet de witbalands zelf instellen en als je tegen de zon instaat geeft dat soms een heel ander beeld op je camera voor mij is je 3de foto een
                          Liefs Blauwhartje
                          www.blauwhartje.be

Comment

Festinalente dat ik aan u nog moet uitleggen waarvoor een, voor een spiegelreflex, circulaire polarisatiefilter dient
                            JA ! a.u.b.
                            Uw uitleg houdt totaal geen steek. Ik zie nog niet één reden om een polarisatiefilter te gebruiken.
                            Je zegt het zelf dat door het wit en de weerkaatsing van de sneeuw uw toestel onderbelicht.
                            Wat heeft belichting met een polarisatiefilter te maken ?
                            De circulaire polarisatiefilter neemt die weerkaatsing (schittering) weg en
                            omdat hij werkt als een soort zonnebril zal hij ook het hevige wit wat milderen zodat het toestel niet zoveel last heeft van het hevige wit en weerkaatsing ( schittering).
                            Waar zit in deze foto een hinderlijke weerkaatsing ?
                            Ook zal hij een blauwe lucht blauwer maken,wolken mooier laten uitkomen en als er een mist hangt die niet te hevig is zal hij die gedeeltelijk of helemaal wegwerken.
                            Ik leer weeral bij...
                            Hij werkt het best waneer men ongeveer 90 graden tegenover de zon staat.
                            Daarom heb ik gezegd dat hij wonderen KAN doen
                            Doe een polaroid zonnebril aan en je weet wat een Pf doet
                            Wanneer men een foto neemt en de sneeuw ziet blauw dan moet je de witbalans op schaduw of bewolkt zetten.
                            Eeuhh... ik heb een Serengeti. Veel beter dan een gewone gepolariseerde bril. Ik weet wat hij doet, maar 't is toch net iets anders dan een polarisatiefilter, die ik ook heb.
                            Maar dat wist je alllemaal al wel he festinalente
                            Eerlijk ? Nee... ik weet er niets van, van wat je tot hiertoe geschreven hebt, behalve van de lucht en de wolkjes...
                            Waarom ik er geen uitleg heb bijgegeven bij mijn eerste comment is door het feit dat de Pf zo'n ingewikkelde materie is dat het beter is dat de TS'S zelf wat moeite moeten doen om wat bij te leren.
                            ROBBY
                            Misschien zelf ook eens moeite doen om wat opzoekingswerk te doen, en dan een degelijke uitleg te geven, want IK ben helemaal niet overtuigd. Tenzij iemand mij kan overtuigen, vind ik heel deze uitleg hierboven uit de lucht gegrepen.

Ik heb er geen probleem mee dat iemand zijn mening over foto's geeft, maar ik slik niet zomaar "klinkklare onzin", waarvan ik meen dat hij uit de (blauwe) lucht gegrepen is.
                            Mvg

Chris

Comment

JA ! a.u.b.
                              Uw uitleg houdt totaal geen steek. Ik zie nog niet één reden om een polarisatiefilter te gebruiken.

Wat heeft belichting met een polarisatiefilter te maken ?

Waar zit in deze foto een hinderlijke weerkaatsing ?

Ik leer weeral bij...

Eeuhh... ik heb een Serengeti. Veel beter dan een gewone gepolariseerde bril. Ik weet wat hij doet, maar 't is toch net iets anders dan een polarisatiefilter, die ik ook heb.

Eerlijk ? Nee... ik weet er niets van, van wat je tot hiertoe geschreven hebt, behalve van de lucht en de wolkjes...

Misschien zelf ook eens moeite doen om wat opzoekingswerk te doen, en dan een degelijke uitleg te geven, want IK ben helemaal niet overtuigd. Tenzij iemand mij kan overtuigen, vind ik heel deze uitleg hierboven uit de lucht gegrepen.

Ik heb er geen probleem mee dat iemand zijn mening over foto's geeft, maar ik slik niet zomaar "klinkklare onzin", waarvan ik meen dat hij uit de (blauwe) lucht gegrepen is.
                              Mvg

Chris
                              Ik weet niet wat uw bedoeling is
                              Waar zit de hinderlijke weerkaatsing.
                              Festina het is niet één weerkaatsing maar miljarden weerkaatsingen Ieder ijscristal (niet vlok) weerkaatst het licht als een diamant. Die zul je niet zien omdat, zoals je zelf zegt, dat de camera daardoor onderbelicht. Dit zie je alleen maar ter plaatsen en vooral in het hooggebergte

Belichting, of beweer je soms dat de filter geen invloed heeft op de belichting.
                              Toch wel 1 tot 2 stops, of kijk maar eens door de filter en kijk hoe donker hij is.
                              Zelfs bij helder glas heb je lichtverlies, ieder matriaal zorgt voor lichtverlies en heeft daardoor invloed op de belichting van de sencor of film.

Mist neem de boot naar dover bekijk de cliffs als ze in een nevel of lichte mist hangen en neem dan een foto, als de zon schijnt, met een PF en je zult meer details hebben

Bril serengeti neem uw bril af en draai de ghlazen voor uw ogen zoals je de C Pf draait en je zult het verschil zien. Uw hoofd naar links en naar rechts bewegen is al genoeg om een verschil te zien

En opzoekings werk heb ik gedaan voordat ik mijn filter heb gekocht omdat het toch over een behoorlijk bedrag gaat voor een stukje glas, zoals uw serengeti die volmgens u geen polaroid bril is
                              Robby

Comment

Working...
                              X