Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste poging tot portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste poging tot portret



    ISO: 400
    Belichting: 1/160 sec.
    Diafragma: 5.6
    Brandpuntsafstand: 55mm

    Persoonlijk vind ik dit een geslaagde foto omdat de persoon erop niet doorhad dat ik een foto aan het trekken was.

    Grootte ook aangepast ... maar heb ik nu niet teveel foto's gepost hier ??
    Last edited by noiz; 22 april 2009, 17:32. Reden: Grootte

  • #2
    Re: Mijn eerste poging tot portret

    Oorspronkelijk geplaatst door noiz Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik dit een geslaagde foto omdat de persoon erop niet doorhad dat ik een foto aan het trekken was.

    Ik vind hem toch weinigzeggend je foto. Zeer centrale compositie en de persoon in beeld is onherkenbaar verscholen onder een pet en haar. Toch eens wat anders proberen. Ik weet wel dat je jezelf noiz noemt maar ik vind de noize in je foto toch een minpunt.


    Groeten
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste poging tot portret

      Tja de persoon in kwestie is zelden te zien zonder zijn pet en hij heeft nu eenmaal lang haar. Maar had toch een wat mildere reactie verwacht daar dit mijn eerste foto's zijn.
      Misschien wat meer tips geven in plaats van alleen kritiek toktok.

      De ruis op de foto weet ik eigenlijk niet waar die vandaan komt

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste poging tot portret

        Ik denk dat de ruis met je ISO te maken heeft (ik heb daar iig wel last van bij een ISO van 400>)
        De situatie is wel lastig, omdat jij met je camera buiten de auto in daglicht staat en deze meneer in het donkerte van de auto zit. Ik weet zeker dat je veel minder ruis hebt als je de ISO een stuk naar beneden gooit. Misschien de sluitertijd ietsje verlengen om de lagere ISO te compenseren? Deze meneer lijkt vrij stil te zitten, dus dat zou moeten kunnen.

        Ik denk dat jij deze meneer goed kent en dat daarom deze foto jou erg aanspreekt. Jij weet hoe deze man in het dagelijks leven is en hebt hem zo vast gelegd.
        Daarom is de foto voor jou TOP. Voor iemand die deze meneer niet kent is het niet echt een veelzeggende foto, omdat er weinig van het gelaat te zien is. Ik krijg weinig gevoel bij deze foto. Dus voor jouw persoonlijke verzameling is hij helemaal goed, maar als portret zeg ik: zoek contact met de man voor je hem op de foto vastlegt, dan spreekt je foto veel meer.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste poging tot portret

          Hey monica,

          Idd ik ken die persoon zeer goed en ik weet wat hij op dat moment aan het doen is :-)
          Tja misschien wat objectiever te werk gaan naar mijn foto's toe.
          Nog maals bedankt voor de opbouwende kritiek

          Je mag altijd eens gaan kijken naar mijn andere foto's
          http://picasaweb.google.be/kevin.gysenbergs en je daar ook volledig laten gaan. Je zal er sommige wel terugvinden hier ook.

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste poging tot portret

            Het ligt er helemaal aan waar de foto voor bedoeld is. Voor jezelf of voor vele anderen.
            Leg vooral je gevoel in foto's, dat is juist helemaal GOED
            Maar als je foto's voor een breed publiek maakt is het denk ik handiger om meer gezicht van een model prijs te geven.
            Ik ga met plezier even neuzen op je site, maar onthoud dat ik zelf ook pas 6 weken aan het fotograferen ben

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste poging tot portret

              Een milde reactie. Foto mankeerd scherpte.
              Je kan op twee manieren ruis krijgen een te hoge iso waarde of een lange sluiterstijd of een combinatie van beide zoals bij u het geval.
              In deze situatie zou ik de instellingen overlaten aan het toestel en fotograferen op automatisch.
              Ik heb voor mijn smaak een zeer intressante crop gemaakt waardoor de foto meer kracht krijgt. Links tot aan de punt van de muts en iets achter zijn oor. Dus een lang smalle foto.
              Robby
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste poging tot portret

                noiz, ik ben even heel snel door je album gelopen waar de bewuste man op staat. Jammer dat zijn pet zijn ogen praktisch overal verbergt, want hij heeft wel een karakterkop, lijkt me, waar je zeker een krachtige foto van kunt maken. Misschien de volgende keer zijn pet wat hoger zetten
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste poging tot portret

                  Hahahaha ... ja dat heeft hij wel .... ik zou 'm es moeten trekken als hij aan de toog hangt met zijn Duvel voor 'm
                  Goed plan het is een goede vriend dus dat doet ie wel voor mij

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste poging tot portret

                    @robby kan je dat voorbeeld eens PM'en ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste poging tot portret

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                      noiz, ik ben even heel snel door je album gelopen waar de bewuste man op staat.
                      en waar kan ik dat vinden.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste poging tot portret

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        en waar kan ik dat vinden.
                        grt,bouk.
                        http://picasaweb.google.be/kevin.gysenbergs , het tweede album
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn eerste poging tot portret

                          Persoonlijk vind ik dit een geslaagde foto omdat de persoon erop niet doorhad dat ik een foto aan het trekken was.
                          dit kun je moeilijk een "portret" noemen hé.
                          een "snapshot" ware beter geweest.

                          je kent hem goed, dus spreek hem eens aan voor een "bewuste" foto?
                          desnoods op café met een duvel, maar doe het aub niet "in den duik".

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn eerste poging tot portret

                            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                            dit kun je moeilijk een "portret" noemen hé.
                            een "snapshot" ware beter geweest.

                            je kent hem goed, dus spreek hem eens aan voor een "bewuste" foto?
                            desnoods op café met een duvel, maar doe het aub niet "in den duik".

                            mm
                            Ik ga volledig akkoord.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn eerste poging tot portret

                              Oorspronkelijk geplaatst door noiz Bekijk bericht
                              Misschien wat meer tips geven in plaats van alleen kritiek toktok.

                              Als je een beetje tussen de regels leest, dan zie m'n tips staan.
                              Als ik schrijf: "De compositie is nogal centraal", dan bedoel ik dat je eens probeert je onderwerp niet centraal te plaatsen. Als ik schrijf "Persoon is onherkenbaar verscholen ...", dan bedoel ik breng je onderwerp eens herkenbaar in beeld, en dat is toch een veel interessanter beeld.


                              Milde groeten
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X