Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Henk de Haan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Henk de Haan
















    Bij gebrek aan mooie zangvogeltjes of imponerende roofvogels, stel ik u voor:
    mijn haan, Henk.
    Alle regels vrees ik aan mijn laars gelapt en wat geexperimenteerd met instellingen.
    Het golfplatenafdakje van de kippenren gaf wel een hele rare aparte reflectie op de achtergrond
    Foto's heb ik genomen met de oude Cosina 100-400 mm (ookal zit Henk op schoot als ik hem roep), omdat ik een beetje verliefd ben op de bokeh van deze lens.
    Last edited by Monica; 21 april 2009, 21:11.

  • #2
    Re: Henk de Haan

    Op de een of andere manier verdwijnt de EXIF als ik de foto verklein..bekende probleem.

    Exif: ISO 100 - 266mm - f/5.6 - 1/400 sec

    Comment


    • #3
      Re: Henk de Haan

      Bij de eerste komt de haan niet echt los van de achtergrond en rechts is een grote donkere leegte.
      De tweede is veel beter qua achtergrond, alleen was het beestje het al beu om te poseren en staat er dus niet echt mooi op,
      De derde is bijna een topper; ware het niet dat er een storend takje groen voor de vogel staat.
      Desalnietemin zeer mooie foto's en experimenteer gerust verder
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: Henk de Haan

        Henk zat in het donkere kippenhok, waar een straaltje zon door piepte
        Ik vind het effect wel grappig
        Muts ben ik he...soms vind ik die leegtes prachtig aan de "kijk"kant. Het zwarte was een bevestiging =dat Henk in het donker zat....ik had er over nagedacht, maar achteraf misschien niet zo'n goed idee.
        Dank voor je tips defenderke!

        Comment


        • #5
          Re: Henk de Haan

          Hoi monica,

          terug een mooie set.


          Foto 3 :ASP (ASP=Absolute Stunning Picture)
          Foto 2: Mis ik de ogen wat van de haan.
          Foto 1: De schaduw misschien en ja hij komt niet echt los van de achtergrond. Toch wel een knappe foto hoor.

          VG Flash
          Last edited by flashsplash; 21 april 2009, 22:57.
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #6
            Re: Henk de Haan

            Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
            Hoi monica,

            terug een mooie set.


            Foto 1 :ASP (ASP=Absolute Stunning Picture)
            Foto 2: Mis ik de ogen wat van de haan.
            Foto 1: De schaduw misschien en ja hij komt niet echt los van de achtergrond. Toch wel een knappe foto hoor.

            VG Flash

            sluit mij hier compleet bij aan

            Comment


            • #7
              Re: Henk de Haan

              Derde heeft wel wat (eigenijk een hele mooie ) en mij stoort het groene takje absoluut niet
              Alleen is de scherpte nog steeds niet optimaal
              Last edited by mexicano; 21 april 2009, 23:03.
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: Henk de Haan

                Hoi gNo,

                Citaat:
                Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash
                Hoi monica,

                terug een mooie set.


                Foto 1 :ASP (ASP=Absolute Stunning Picture)
                Foto 2: Mis ik de ogen wat van de haan.
                Foto 1: De schaduw misschien en ja hij komt niet echt los van de achtergrond. Toch wel een knappe foto hoor.

                VG Flash





                sluit mij hier compleet bij aan
                Ik bedoelde Foto 3 ASP Typo (weeral)

                VG Flash
                Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                Comment


                • #9
                  Re: Henk de Haan

                  2 en 3 vind ik heel mooi.
                  1 is me wat te donker
                  3 is net niet helemaal scherp, wat jammer is.
                  Misschien een rare vraag maar wat is die gele bol in foto 2?
                  Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Henk de Haan

                    Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                    Derde heeft wel wat (eigenijk een hele mooie ) en mij stoort het groene takje absoluut niet
                    Alleen is de scherpte nog steeds niet optimaal
                    Ik had juist expres dat takje mee gefotografeerd, om iets van diepte te krijgen...voorgrond, haan, achtergrond. Alleen door het felle zonlicht is ook het takje erg fel groen
                    Waar zit voor jou de scherpte Mexicano? Of is de hele foto nog niet scherp genoeg?

                    @Flashplash
                    Dat de eerste niet los komt van de achtergrond is idd waar...hij zat in het kippenhok (donker) en er scheen precies een zonnestraaltje op zijn eigenwijze koppie. Een donkere haan op een donkere achtergrond knalt er idd niet echt uit...maar ik vond juist dat donkere van de foto met alleen die opgelichte kam wel grappig. Zou jij wat anders hebben gedaan om hem wel los van de achtergrond te krijgen? Alle tips zijn welkom

                    Comment


                    • #11
                      Re: Henk de Haan

                      Oorspronkelijk geplaatst door Saihtam Bekijk bericht
                      2 en 3 vind ik heel mooi.
                      1 is me wat te donker
                      3 is net niet helemaal scherp, wat jammer is.
                      Misschien een rare vraag maar wat is die gele bol in foto 2?

                      Helemaal geen rare vraag hoor....de haan liep op het gras en daarachter staat de kippenren. Het dak van de kippenren refelecteerde op de een of andere manier in het zonnetje.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Henk de Haan

                        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Helemaal geen rare vraag hoor....de haan liep op het gras en daarachter staat de kippenren. Het dak van de kippenren refelecteerde op de een of andere manier in het zonnetje.

                        Dacht al dat het zoiets was, het heeft een heel mooi natuurlijk effect aan de foto.
                        prachtige kleuren ook.
                        Het rood van de haan op het groen en geel ogen heel natuurlijk en fris.
                        Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Henk de Haan

                          vind de eerste erg goed, al had er wat meer scherpte op het oog mogen zitten.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Henk de Haan

                            Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                            Waar zit voor jou de scherpte Mexicano? Of is de hele foto nog niet scherp genoeg?
                            Om heel eerlijk te zijn : hij is nergens écht scherp - maar dat komt wel
                            Canikon 40D - D200, D300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Henk de Haan

                              Ik hou me maar aan je woorden vast Mexicano Ik oefen me echt al weken een slag in de rondte
                              Ik kan beter maar op een statiefje schieten geloof ik, uit de hand, met deze grote toeter, is geen daverend succes.
                              Ik vind het toch best een hele klus om EN de compositie EN de kleuren EN de juiste instellingen te kiezen EN goed scherp te stellen, binnen vaak een paar seconden omdat dieren vaak de irritante neiging hebben om te bewegen
                              Ik ga mij maar op bomen storten, maar het zou me niet verbazen als die ook nog weglopen of opvliegen

                              Thanks allemaal....ik ga er weer mee aan de slag. Ik probeer weer een ander slachtoffer te vinden, anders gaat het voor jullie ook vervelen.

                              Comment

                              Working...
                              X