Nog een reeks trial sport foto's deze keer met wat meer actie
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Trial action
Collapse
X
-
-
Re: Trial action
Hetgeen het meeste opvalt is dat er iets grondig mis is met de witbalans in de eerste en de derde foto. Er hangt een heel erg blauw-achtige waas over. Verder zijn de foto's niet echt scherp, maar gezien de exif (bij de tweede bijvoorbeeld 1/125 bij 6.5mm) zo dat ook veroorzaakt kunnen zijn door het verkleinen.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dulcon Bekijk berichtinderdaad de foto's zijn niet al te scherp had beter gekund.Die dag was het nogal afwisselend weer bewolkt dan weer zon wat ik moeilijk vond om de juiste instelling te vinden .Kan je misschien een tip geven?
Het gaat echter steeds bijzonder moeilijk zijn om sportfoto's te maken. Ik vind ze nochtans niet zo slecht, voor een compact.
Wat kan je meestal vastzetten ?
- stand "P" i.p.v. automatisch
- witbalans, en je ziet meteen ook de kleuren op het scherm.
- ISO-waarde : nooit te hoog gaan, meestal is ISO 200 er al over, omdat je nogal wat ruis in je plaatje krijgt, maar door deze waarde bij sport wat op te trekken, haal je wel aanvaardbare sluitertijden. Het is een keuze tussen een ietwat ruizige foto of een onscherpe foto
- er is meestal ook een preset "sport". Probeer die eens.
Je foto's zijn gemaakt op ISO 50. Bij ISO 100 heb je al een verdubbeling van je sluitertijd, wat, als je ietwat gaat zoomen, toch noodzakelijk is om een scherpe foto over te houden.
Comment
-
Buiten de Sport-preset zal er niet zo heel erg veel in te stellen zijn, die (Aldi Traveler? Super Slim XS7) is niet de beste camera voor actiefotografie.
Als je dezelfde foto's kan maken op een plaats waar er meer licht is (niet onder de bomen), dan zou je misschien iets betere foto's kunnen maken.
Wat met een compactje ook wel eens helpt in slechtere omstandigheden (weinig licht), dat is zoveel mogelijk in breedhoek werken. Zodra je de zoom gebruikt wordt het lensje veel minder lichtsterk, en als er weinig licht is, dan heb je de maximale lichtsterkte nodig voor de beste resultaten.
Maar in dit geval moet je wel rekening houden met een veilige werkafstand, je wil niet onder zo'n motor zitten als er eens iets mis gaat...http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Ja deze foto's zijn gemaakt met een eenvoudig compactje ik heb me ondertussen een Canon sx 1 IS
aangeschaft en ga er de volgende wedstrijd (wanneer ik terug ter been ben ) volop mee experimenteren .Iemand enige tips waar ik rekening mee kan houden bij het fotograferen van sport beelden met een SX1 alvast bedankt voor de reactie!
Comment
-
Comment