Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test in de zon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • test in de zon

    Ik heb eens geprobeerd om foto's te nemen in de zon, maar ik zit met veel te veel schaduw in het gezicht. Kan iemand mij een tip geven



    1/500 sec
    f 2.83
    iso 100
    Panasonic FZ8



    1/400 sec
    f 2.83
    iso 100
    Panasonic FZ8

  • #2
    Re: test in de zon

    als je zo'n foto neemt met de zon in de rug kan je volgens mij die schaduw enkel vermijden door licht in te flitsen...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: test in de zon

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      als je zo'n foto neemt met de zon in de rug kan je volgens mij die schaduw enkel vermijden door licht in te flitsen...
      Inderdaad, ff tegenflitsen.. Heb de camera zelf ook, ik stel de filter meestal in op -1.0EV. en pak indien het zonnig is altijd wat kortere sluitertijden zodat zowel de lucht als de persoon vol van kleur zijn.. Als je de belichting niet aanpast zul je een overbelicht jongetje krijgen
      Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
      My flickr My site

      Comment


      • #4
        Re: test in de zon

        Euhm, maar volgens mij zit ie met zijn gezicht naar de zon toe, als ik naar zijn ogen kijk heb ik ook de indruk dat ie ze moet dichtknijpen ?

        Dus omdraaien met zijn rug naar de zon toe zoals Hans zegt en dan inflitsen of met deflectors of iets dergelijks werken om het gezicht terug op te lichten.

        Natuurlijk kan inflitsen bij deze situatie ook helpen, maar omdat hij naar de zon toe kijkt, zijn zijn ogen half gesloten, wat spijtig is.
        Mvg,David
        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

        Comment


        • #5
          Re: test in de zon

          vind de link helemaal niet slecht hoor, tis logisch dat je zo kijkt met die zon, maar de schaduw stoort me hier toch niet.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: test in de zon

            Inflitsen of het gezicht oplichten met een reflectiescherm. En beter geen portretten maken bij zonlicht.


            Groeten
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: test in de zon

              Bedankt voor de tips 'k zal het zeker eens uitproberen.

              Comment

              Working...
              X