Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersfoto portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginnersfoto portret

    [IMG][/IMG]
    Laat maar weten wat jullie er van vinden

  • #2
    Re: beginnersfoto portret

    Het is een familiekiekje he.

    Wat ik toch zeker zou proberen :
    - Andere achtergrond (een effen muur kan al voldoende zijn), momenteel is je achtergrond veel te druk.
    - Als je dan toch geen effen achtergrond hebt, draai dan het diafragma naar het laagste getal en probeer op die manier de achtergrond zoveel mogelijk te vervagen.
    Beide opmerkingen ivm achtergrond zorgen ervoor dat je onderwerp meer op de voorgrond zal treden.

    - De kleuren lijken in orde.
    - Voor wat betreft de belichting is het licht precies iets te hard op haar gezicht, heb je rechtstreeks naar haar toe geflits ? Was het een on-camera flits of een dedicated flits ?
    Let wel, ik ben zelf nog maar een beginner voor wat betreft portret-fotografie, misschien dat anderen hier mee commentaar op kunnen geven ?
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: beginnersfoto portret

      Ze was op dat moment opgemaakt op een demonstratie .

      En camera gegevens zijn :
      Camera Model: Canon (Canon EOS 1000D)
      Lens Focal Length: 55,00 mm (Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS)
      Shutter Speed: 1/60 sec
      F-Number: F5,6
      ISO: 400
      Compensation: EV 0/1
      en met vaste flits

      Comment


      • #4
        Re: beginnersfoto portret

        Aan de ogen te zien is er inderdaad frontaal geflitst, maar als je het materiaal er niet voor hebt dan kan je natuurlijk moeilijk anders. Je achtergrond is wel onscherp maar dat mag voor mij toch nog iets meer zijn, ook hier hangt het van je materiaal af of je je diafragma meer kan openen. Dus moet je des te meer op zoek naar een rustiger achtergrond. De compositie mag ook iets minder centraal en minder vanuit de hoogte. Wel een mooie gezichtsuitdrukking. Zeker verder blijven experimenteren en die voorgeprogrammeerde standen verlaten.

        Groeten
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: beginnersfoto portret

          Wat ik hier goed aan vind is de kleur, de belichting (rechtsreeks frontaal flitsen), de kadrage (de persoon staat goed ten op zichte van het kader), en de opnamestand (iets hoger dan ooghoogte zo te zien) kan er ook nog door.
          De achtergrond is vreselijk. Zelfs heel wazig, zou hij nog te druk zijn. En bovendien is hij te veel mee uitgelicht door de flits. Dus in het vervolg voor een neutralere achtergrond kiezen.
          Het rechtsreekse flitsen hoeft geen bezwaar te zijn, je kan er een stijlkenmerk van maken (wat hier wellicht niet de bedoeling was).
          De gezichtsuitdrukking vind ik niet goed: het model is zich te veel bewust van de camera. Ze is onzeker en weet niet goed of ze nu al dan niet moet lachen. Neutrale gezichtsuitdrukking is eerlijker.
          Matig goede foto, er is nog verbeterwerk aan.

          Comment

          Working...
          X