Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugby stretching

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Rugby stretching

    Control-Z heeft wel een punt, maar het maakt de foto wel heel orgineel.
    Ik snap nog helemaal niets van het technische deel van belichting, maar deze lijkt mij zeer goed gelukt.
    Mooie compositie en heerlijke foto

    (kun je iets vertellen over de gebruikte belichting/invulflitsen?)

    Comment


    • #17
      Re: Rugby stretching

      Het is zeker en vast een "correcte" foto. Technisch dik in orde. Maar spannend vind ik hem niet eigenlijk. Had idd graag een beperktere DOF gehad. Dan had dit best een erg mooie plaat kunnen worden...
      Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
      Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

      Comment


      • #18
        Re: Rugby stretching

        Hoi,

        Blijkbaar word er nogal veel gevraagd naar de term inflitsen.
        Ik heb hierbij een korte uitleg in mensentaal. Aan de experts om er dieper op in te gaan.Zo kan ik er ook nog wat van leren .
        Inflitsen is een techniek die onder andere wordt gebruikt bij opnames met tegenlicht. We kennen allemaal de fotookes van vroeger. Toen ging men iedereen met het gezicht naar de zon stellen.
        Het resultaat, allemaal mensen met kleine oogjes vanwege de zon. Als we de mensen met de rug naar de zon zouden plaatsen, dan hadden ze wel grote ogen (geen zon erin) maar dan was het probleem dat de achtergrond veel te helder is en de mensen hun aangezicht is te donker (ogen niet duidelijk zichtbaar). Als je nu een flits met de juiste aangepaste hoeveelheid licht dan kan je de gezichten voldoende verlichten.

        Daarvoor gebruik je best een intellegente flitser die door de lens meet (TTL) en samenwerkt met je camera. Je stelt de flitser zo in dat hij het extra licht bijvoegd, juist genoeg en ook niet te veel. Dit kan doordat je camera de lichtmeting/diafragma/brandpunt/ISO/sluitersnelheid mededeeld aan de flits eenheid.

        Meestal kan dit enkel op A en S en P (dus niet M), in combinatie al da niet met Auto ISO en auto WB (flits is ander licht dan daglicht enzo...). Ik stel de flits altijd 1/3 stap minder inLet wel dit gaat enkel met een intellegente flister. Ik gebruik een SB900. Onze experts kunnen ons misschien even uitleggen hoe het anders ook kan.

        .... Hopelijk heeft het wat geholpen.

        VG Flash..
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #19
          Re: Rugby stretching

          Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
          Hoi,

          Blijkbaar word er nogal veel gevraagd naar de term inflitsen.
          Ik heb hierbij een korte uitleg in mensentaal. Aan de experts om er dieper op in te gaan.Zo kan ik er ook nog wat van leren .
          mooie uitleg,en ik vind deze opname zeer goed

          Comment

          Working...
          X