Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ben even aan het ondekken wat ik allemaal kan met mijn Macro objectief
Een eerste resultaat, Hoe is deze technisch en wat is de mening van ervaren mensen?
Met een kleiner diafragma (groter getal, bv. f/8 of f/11) zou de foto scherper zijn. Je hebt een zeer korte sluitertijd dus een kleiner diafragma mag geen probleem zijn .
Met een kleiner diafragma (groter getal, bv. f/8 of f/11) zou de foto scherper zijn. Je hebt een zeer korte sluitertijd dus een kleiner diafragma mag geen probleem zijn .
Kleur en belichting vind ik heerlijk
Ik zal wel een vreemde vogel zijn, maar bij dit romantische onderwerp vind ik het gemis aan scherpte niet eens zo heel erg....zelfs wel mooi eigenlijk.
Ik kan het niet goed onderbouwen, het is een gevoel... maar de foto spreekt me erg aan.
Kleur en belichting vind ik heerlijk
Ik zal wel een vreemde vogel zijn, maar bij dit romantische onderwerp vind ik het gemis aan scherpte niet eens zo heel erg....zelfs wel mooi eigenlijk.
Ik kan het niet goed onderbouwen, het is een gevoel... maar de foto spreekt me erg aan.
Dank u iedereen voor de commentaar, we kunnen al de punten in de volgende foto opnemen en krijg ik een beter foto. Leuk om bij te leren op deze manier
ga mee met vorige comments, wil er enkel aan toevoegen dat ik het jammer vin dat het centerpunt van de bloem niet centraal op de foto staat, maar da's gewoon een kwestie van croppen (of een nieuwe foto maken)
mooie softy foto van je roos
je omscherpte speelt hier in het voordeel om ze zo romantisch te maken
proficiat met je verjaardag vandaag
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Ik veronderstel dat het de bedoeling was de eerste keer om scherpte te hebben.
Zoja is de foto mislukt omdat ik geen scherpte zie. Deze onscherpte heeft volgens mij niet met het diafragma maar met de focus. Macro niet gemakkelijk.
Om een foto goed te maken heb je ligt nodig. Dit licht mis ik hier adt kan ook de oorzaak zijn van je onscherpte. Hoe minder licht er is hoe moeilijker het is om de scherpte in te stellen. Zowel op af als op mf.
Kleur te dof, deze roos verdiend meer.
Ik vind dat de foto is mislukt.
Probeer eens een update en plaatst die hier bij
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment