Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro test "Rose"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macro test "Rose"

Ik ben even aan het ondekken wat ik allemaal kan met mijn Macro objectief
    Een eerste resultaat, Hoe is deze technisch en wat is de mening van ervaren mensen?

Last edited by Soeki Wan; 12 april 2009, 09:49.
    Canon 350D & 400D & 400D/Sigma 24-70 1:2,8 EX/DG/Canon 28 - 200 Ultrasonic 0,45m/1,5ft / Sigma 70 mm 1:2,8 DG Macro/Sigma 80-400 1:4,5-5,6 APO DG/Imac 24" /Macbook Unibody/Canon Pixma 5000

Re: macro test "Rose"

Met een kleiner diafragma (groter getal, bv. f/8 of f/11) zou de foto scherper zijn. Je hebt een zeer korte sluitertijd dus een kleiner diafragma mag geen probleem zijn .
    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Met een kleiner diafragma (groter getal, bv. f/8 of f/11) zou de foto scherper zijn. Je hebt een zeer korte sluitertijd dus een kleiner diafragma mag geen probleem zijn .
      thx voor de tip
      Canon 350D & 400D & 400D/Sigma 24-70 1:2,8 EX/DG/Canon 28 - 200 Ultrasonic 0,45m/1,5ft / Sigma 70 mm 1:2,8 DG Macro/Sigma 80-400 1:4,5-5,6 APO DG/Imac 24" /Macbook Unibody/Canon Pixma 5000

Comment

Ga volledig mee met Stijn.
        kleur en belichting zit wel goed
        Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro

Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.

Comment

Kleur en belichting vind ik heerlijk
          Ik zal wel een vreemde vogel zijn, maar bij dit romantische onderwerp vind ik het gemis aan scherpte niet eens zo heel erg....zelfs wel mooi eigenlijk.
          Ik kan het niet goed onderbouwen, het is een gevoel... maar de foto spreekt me erg aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            Kleur en belichting vind ik heerlijk
            Ik zal wel een vreemde vogel zijn, maar bij dit romantische onderwerp vind ik het gemis aan scherpte niet eens zo heel erg....zelfs wel mooi eigenlijk.
            Ik kan het niet goed onderbouwen, het is een gevoel... maar de foto spreekt me erg aan.
            Dank u iedereen voor de commentaar, we kunnen al de punten in de volgende foto opnemen en krijg ik een beter foto. Leuk om bij te leren op deze manier

Comment

onscherpte voor mij niet erg hier
              maar het is een foto die wel meer wordt gemaakt

kvind hem niet slecht
              No rules. Great shots.
              -

Comment

ga mee met vorige comments, wil er enkel aan toevoegen dat ik het jammer vin dat het centerpunt van de bloem niet centraal op de foto staat, maar da's gewoon een kwestie van croppen (of een nieuwe foto maken)

grt,
                Raf
                Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
                  onscherpte voor mij niet erg hier
                  maar het is een foto die wel meer wordt gemaakt

kvind hem niet slecht

Ik weet het....die vind ik ook zo mooi
                  Origineel is dit onderwerp niet, maar ik kan er uren naar kijken....bloempjes.

Comment

Heerlijke foto, punt uit
                    Bij dit soort romantische foto's is die onscherpte juist gezocht.
                    Had die roos eigenlijk liever minder beeldvullend gezien.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

mooie softy foto van je roos
                      je omscherpte speelt hier in het voordeel om ze zo romantisch te maken
                      proficiat met je verjaardag vandaag
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Zachte foto, mooi van kleur.

Comment

Ik veronderstel dat het de bedoeling was de eerste keer om scherpte te hebben.
                          Zoja is de foto mislukt omdat ik geen scherpte zie. Deze onscherpte heeft volgens mij niet met het diafragma maar met de focus. Macro niet gemakkelijk.
                          Om een foto goed te maken heb je ligt nodig. Dit licht mis ik hier adt kan ook de oorzaak zijn van je onscherpte. Hoe minder licht er is hoe moeilijker het is om de scherpte in te stellen. Zowel op af als op mf.
                          Kleur te dof, deze roos verdiend meer.
                          Ik vind dat de foto is mislukt.
                          Probeer eens een update en plaatst die hier bij
                          Robby
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                          X